Évente 20-25 embert menthet meg az eCall vészhívó-rendszer hazai bevezetése
A járműben elhelyezett eCall rendszer az utasok által kezdeményezett vagy a beépített érzékelők aktiválásával automatikusan történő vészhívást tesz lehetővé. A fedélzeti egység közvetlen hangösszeköttetést létesít az ügyfélszolgálati központtal. Ezzel egy időben elküldi az esettel kapcsolatos, minimálisan előírt adatokat (pl. időpont, helyszín, gépjármű azonosítója stb.) a hívást fogadó üzemeltető számára.
Az Európai Bizottság megbízásából, magyar szakértők közreműködésével készült átfogó hatástanulmány az eCall hazai alkalmazásának várható eredményeit is értékelte. Az elkészült részletes elemzések alapján a bevezetéssel a közlekedési balesetekben elhunytak száma mintegy 2-2,5 százalékkal csökkenthető, tehát évente mintegy 20-25 áldozat menthető meg Magyarországon. A mentési idő a rendszernek köszönhetően 10-15 perccel rövidülhet. Az eCall hasznosan kapcsolódhat össze a 112-es egységes európai segélyhívó szolgáltatásaival.
A következő évtizedekre szóló uniós közlekedéspolitikai törekvések kiemelt célja, hogy 2050-re Európa közel kerüljön a halálos áldozatoktól mentes közúti közlekedéshez. Schváb Zoltán emlékeztetett arra, hogy a 4. Európai Közlekedésbiztonsági Cselekvési Program és a magyar Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogram közös törekvésként határozza meg a közúti balesetek halálos áldozatai számának 50 százalékos csökkentését 2020-ig. Utóbbi három éves intézkedési tervének részeként indult útjára a közlekedésbiztonság erősítéséért dolgozó magyarországi szervezetek tevékenységét főként a közlekedésre nevelés, a járművezető képzés-vizsgáztatás és a szemléletformálás területén összehangoló Élet Úton program.
Az utóbbi években az intelligens közlekedési rendszerek és szolgáltatások (ITS: Intelligens Transport Systems and Services) fejlesztése és használata látványos fejlődésnek indult az Európai Unió országaiban. E rendszerek segítségével a forgalom lefolyása egyenletesebbé válik, a kapacitás nő, csökkennek a torlódások, javul a közlekedésbiztonság, és mérséklődik a közlekedés környezeti terhelése.
Kapcsolódó cikkek
- Hangfelismerő technológia az iGO primo-ban
- BKV: elektronikus jegyrendszert vezethetnek be 2014-től
- Nincs több bolyongás a szenzoros parkoló keresővel
- Miniszteri biztos irányítja a kormányzati célú távközlő hálózatok konszolidációját
- Már kapható az EVOLVE Sonix androidos riasztó
- Tesztelték az egyetlen molekulából álló "elektronos" autót
- Kapuváron is lehet mobiltelefonon fizetni a parkolásért
- Túrakereső modul Gyöngyösön
- Informatikai és műszaki egyetemisták kiválasztása a közigazgatásba
- Havidíjas navigáció a Garmintól
Fogyasztói elektronika ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Együtt száguld az autóipar és az SAP a digitális jövő felé
Figyelemre méltóan gyors változásoknak lehetünk tanúi manapság az autóiparban – gondoljunk akár a vezetéstámogató rendszerekre, az elektrifikációra vagy az újrafelhasználásra. Átalakulnak a vásárlási szokások is, az autószalonok helyett egyre többen vesznek járművet online. A generatív mesterséges intelligencia pedig várhatóan még több változást kényszerít ki. Az iparág saját versenyképességének fenntartásáért nagy figyelmet fordít a digitalizációra.
Kutatás: a közösségi média böngészése több órát vesz el az alvásból
Naponta három és fél órát töltenek közösségi média-oldalakon lefekvés előtt egy felmérés szerint az amerikai válaszadók, gyakran az alvás rovására. A rossz alvásban sok tényező játszhat szerepet, azonban a probléma széles körű: a Huawei és az Ipsos tavalyi kutatása szerint a megkérdezettek 35 százaléka szenved alvási nehézséggel, és ugyanennyien szeretnének változtatni rajta. Idén március 15-én tartják az Alvás világnapját, hogy felhívják a figyelmet az alvás fontosságára, az alvászavarok okozta problémákra és a megoldásukra. Ez utóbbihoz a viselhető okoseszközök alvásfigyelő funkciója nagy segítséget nyújthat, amelyek a részletes elemzés mellett javaslatokat is adhatnak a minőségi alváshoz.
A Continental 2023-ban növelte eredményét és további javulást tervez idénre is
A Continental az elmúlt pénzügyi évben teljesítette terveit, így a DAX-on jegyzett vállalat a kihívásokkal teli gazdasági környezet ellenére is közelebb került középtávú céljaihoz. A geopolitikai helyzet, az inflációból eredő mintegy 1,4 milliárd eurós többletköltségek, az árfolyamhatások és a speciális szállítmányok magas kiadásai mind jelentős hatással voltak a teljesítményre. A Continental a 2023. decemberi tőkepiaci napon bemutatta az értékteremtés növelésére és a középtávú célok elérésére irányuló stratégiáját is.
Partnerséget kötött a Hisense és az Xbox
A Designed for Xbox Program keretében együttműködik a Hisense az Xbox-szal, így mostantól zökkenőmentesen lehet csatlakoztatni a tévégyártó csúcstechnológiás lézertévéit az Xbox készülékekhez. A két márka szoros partnerségének köszönhetően a több mint 100 hüvelykes óriáskijelzőkön is lehet élvezni az Xbox kínálatában elérhető mintegy 7000 játékot.
A Continental első helyezést ért el az ADAC nyári gumiabroncs tesztjén
A Continental PremiumContact 7 gumiabroncsa első helyezést ért el a németországi ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club), az osztrák ÖAMTC (Österreichischer Automobil-, Motorrad- und Touring Club - Ausztria) és a svájci TCS (Touring Club Suisse) autóklubok közös, éves nyári gumiabroncstesztjén. A Continental által tavaly bevezetett prémium termék vizes és száraz útfelületen egyaránt az első helyet nyerte el, ezáltal 15 versenytársát megelőzve a 215/55 R 17-es méretben.