Évente 20-25 embert menthet meg az eCall vészhívó-rendszer hazai bevezetése

forrás Prim Online, 2011. június 6. 19:56

Schváb Zoltán közlekedési helyettes államtitkár Magyarország nevében aláírta az európai egységes vészhívó-rendszer létrehozásáról szóló eCall Egyetértési Megállapodást 2011. június 6-án, Lyonban. A közös célok megvalósítását vállaló országok, gépjárműgyártók, telekommunikációs szolgáltatók, biztosítótársaságok és más szereplők 2004 óta csatlakozhatnak az együttműködéshez. Az aláírásra a franciaországi városban megrendezett ITS Európában konferencia kínált alkalmat.

A járműben elhelyezett eCall rendszer az utasok által kezdeményezett vagy a beépített érzékelők aktiválásával automatikusan történő vészhívást tesz lehetővé. A fedélzeti egység közvetlen hangösszeköttetést létesít az ügyfélszolgálati központtal. Ezzel egy időben elküldi az esettel kapcsolatos, minimálisan előírt adatokat (pl. időpont, helyszín, gépjármű azonosítója stb.) a hívást fogadó üzemeltető számára.

Az Európai Bizottság megbízásából, magyar szakértők közreműködésével készült átfogó hatástanulmány az eCall hazai alkalmazásának várható eredményeit is értékelte. Az elkészült részletes elemzések alapján a bevezetéssel a közlekedési balesetekben elhunytak száma mintegy 2-2,5 százalékkal csökkenthető, tehát évente mintegy 20-25 áldozat menthető meg Magyarországon. A mentési idő a rendszernek köszönhetően 10-15 perccel rövidülhet. Az eCall hasznosan kapcsolódhat össze a 112-es egységes európai segélyhívó szolgáltatásaival.

A következő évtizedekre szóló uniós közlekedéspolitikai törekvések kiemelt célja, hogy 2050-re Európa közel kerüljön a halálos áldozatoktól mentes közúti közlekedéshez. Schváb Zoltán emlékeztetett arra, hogy a 4. Európai Közlekedésbiztonsági Cselekvési Program és a magyar Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogram közös törekvésként határozza meg a közúti balesetek halálos áldozatai számának 50 százalékos csökkentését 2020-ig. Utóbbi három éves intézkedési tervének részeként indult útjára a közlekedésbiztonság erősítéséért dolgozó magyarországi szervezetek tevékenységét főként a közlekedésre nevelés, a járművezető képzés-vizsgáztatás és a szemléletformálás területén összehangoló Élet Úton program.

Az utóbbi években az intelligens közlekedési rendszerek és szolgáltatások (ITS: Intelligens Transport Systems and Services) fejlesztése és használata látványos fejlődésnek indult az Európai Unió országaiban. E rendszerek segítségével a forgalom lefolyása egyenletesebbé válik, a kapacitás nő, csökkennek a torlódások, javul a közlekedésbiztonság, és mérséklődik a közlekedés környezeti terhelése.

Kulcsszavak: közigazgatás autószolg

Fogyasztói elektronika ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Együtt száguld az autóipar és az SAP a digitális jövő felé

Figyelemre méltóan gyors változásoknak lehetünk tanúi manapság az autóiparban – gondoljunk akár a vezetéstámogató rendszerekre, az elektrifikációra vagy az újrafelhasználásra. Átalakulnak a vásárlási szokások is, az autószalonok helyett egyre többen vesznek járművet online. A generatív mesterséges intelligencia pedig várhatóan még több változást kényszerít ki. Az iparág saját versenyképességének fenntartásáért nagy figyelmet fordít a digitalizációra. 

2024. március 18. 09:56

Kutatás: a közösségi média böngészése több órát vesz el az alvásból

Naponta három és fél órát töltenek közösségi média-oldalakon lefekvés előtt egy felmérés szerint az amerikai válaszadók, gyakran az alvás rovására. A rossz alvásban sok tényező játszhat szerepet, azonban a probléma széles körű: a Huawei és az Ipsos tavalyi kutatása szerint a megkérdezettek 35 százaléka szenved alvási nehézséggel, és ugyanennyien szeretnének változtatni rajta. Idén március 15-én tartják az Alvás világnapját, hogy felhívják a figyelmet az alvás fontosságára, az alvászavarok okozta problémákra és a megoldásukra. Ez utóbbihoz a viselhető okoseszközök alvásfigyelő funkciója nagy segítséget nyújthat, amelyek a részletes elemzés mellett javaslatokat is adhatnak a minőségi alváshoz.

2024. március 11. 17:43

A Continental 2023-ban növelte eredményét és további javulást tervez idénre is

A Continental az elmúlt pénzügyi évben teljesítette terveit, így a DAX-on jegyzett vállalat a kihívásokkal teli gazdasági környezet ellenére is közelebb került középtávú céljaihoz. A geopolitikai helyzet, az inflációból eredő mintegy 1,4 milliárd eurós többletköltségek, az árfolyamhatások és a speciális szállítmányok magas kiadásai mind jelentős hatással voltak a teljesítményre. A Continental a 2023. decemberi tőkepiaci napon bemutatta az értékteremtés növelésére és a középtávú célok elérésére irányuló stratégiáját is.

2024. március 11. 11:26

Partnerséget kötött a Hisense és az Xbox

A Designed for Xbox Program keretében együttműködik a Hisense az Xbox-szal, így mostantól zökkenőmentesen lehet csatlakoztatni a tévégyártó csúcstechnológiás lézertévéit az Xbox készülékekhez. A két márka szoros partnerségének köszönhetően a több mint 100 hüvelykes óriáskijelzőkön is lehet élvezni az Xbox kínálatában elérhető mintegy 7000 játékot. 

2024. március 9. 16:55

A Continental első helyezést ért el az ADAC nyári gumiabroncs tesztjén

A Continental PremiumContact 7 gumiabroncsa első helyezést ért el a németországi ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club), az osztrák ÖAMTC (Österreichischer Automobil-, Motorrad- und Touring Club - Ausztria) és a svájci TCS (Touring Club Suisse) autóklubok közös, éves nyári gumiabroncstesztjén. A Continental által tavaly bevezetett prémium termék vizes és száraz útfelületen egyaránt az első helyet nyerte el, ezáltal 15 versenytársát megelőzve a 215/55 R 17-es méretben.

2024. március 6. 11:37

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05

Magyar fejlesztők programján ámul a világ: Már nem csak tanul, teremt is a magyar MI

2024. február 27. 20:28

Magyar siker a bahreini Forma 1-en

2024. február 21. 16:15