A közösségi médiában való jelenlét támogatja az értékesítést

forrás Prim Online, 2011. június 7. 18:24

Az utóbbi egy évben növekedett azon vállalatok száma, amelyek sikeresen szereznek új ügyfeleket a közösségi hálón keresztül, és egyre több cég fordítja marketingkiadásainak bizonyos részét erre a területre. Viszont a vezetők azzal is tisztában vannak, hogy a közösségi média önmagában még nem elég egy eredményes kampányhoz – derül ki a Regus legutóbbi felméréséből.

Az elmúlt egy évben tovább nőtt a közösségi hálózatokat, blogokat, mikroblogokat és fórumokat új ügyfelek elnyerésére használó vállalatok száma, állítja a Regus, a rugalmas munkahelyi megoldások vezető szakértőjének legújabb kutatása. A 17 000 vállalatvezető és tulajdonos részvételével készült nemzetközi felmérés szerint 2010 augusztusában a vállalatok 40 százaléka szerzett új ügyfeleket a vállalat közösségi média tevékenysége révén, idén pedig ez az arány további 7 százalékkal növekedett. Világszerte a vállalatok 52 százaléka használja a közösségi médiát – például a Twitter és Weibo oldalakat -
a már meglévő ügyfelekkel való kapcsolattartásra és információcserére. Ez a kommunikáció már a saját munkatársak felé is egyre fontosabb tájékoztatási csatornává válik: a cégek 53 százaléka ösztönzi dolgozóit, hogy csatlakozzanak olyan szakmai hálózatokhoz, mint például a LinkedIn, a Xing vagy a Viadeo.
 
A közösségi média használata lehetőségből szükségszerűséggé vált. A vállalatok 74 százaléka egyetért abban, hogy a marketingstratégiák ilyen jellegű tevékenység nélkül nem lehetnek igazán sikeresek. A kijelentés komolyságát alátámasztja, hogy a cégek 39 százaléka hajlandó marketing büdzséjének akár egy ötödét is erre a célra fordítani, 8 százalékuk pedig még nagyobb befektetést szentel a közösségi médiának. Emellett azonban, fontosnak tartják, hogy a marketingmix kiegyensúlyozott maradjon – 61 százalékuk meg van győződve róla, hogy egy sikeres kampányhoz szükség van a hagyományos és a digitális technikák együttes használatára. 
 
„„Miután a vállalatok kilábaltak a válságból, egyre inkább visszatérnek a recesszió előtti működési gyakorlathoz, és rugalmasabb,
versenyképesebb stratégiákat alkalmaznak” - mondta Mark Dixon, a Regus vezérigazgatója. „Az értékesítési lánc kezelésétől az informatikai felhők, a video kommunikáció és a mobil munkavégzés használatáig az üzleti működés egyetlen területéről sem feledkeznek meg. Ennek az átalakulásnak nyilvánvalóan része a közösségi média gyors fejlődése, hiszen egyre több vállalat használja ezt a csatornát meglévő ügyfelei lojalitásának növelésére és hatékony akvizíciós eszközként.”

Kulcsszavak: Twitter Facebook web2

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Térítésmentesen tanulhatnak nyelvet a tanárok

A hétköznapi élet során egyre több olyan impulzussal találkozunk, ami idegen nyelvhez kötött. Így vannak ezzel a pedagógusok is, akiknek a kezében páratlan lehetőség van: azok a tanárok ugyanis, akik még nem beszélnek angolul vagy németül, vagy esetleg magasabb szintre emelnék a nyelvtudásukat, esetleg csak gyakorolnák a kiejtésüket, bővítenék a  szókincsüket, térítésmentes nyelvtanulási lehetőséget tudhatnak magukénak. A KRÉTA Idegennyelvi Felkészítő Modulja (IFM) ugyanis térítésmentes lehetőséget biztosít minderre a pedagógusoknak is, akik közül már több ezren használják a felületet.

2024. március 29. 13:30

Idén is a „Bajnokok" között a Schneider Electric

Zsinórban az ötödik évben kapott „Champion", vagyis „Bajnok" minősítést a Schneider Electric a Canalys kutatócég „Titans Channel Leadership Matrix" elemzésében. A vállalat az értékesítési csatornái folyamatos fejlesztése iránti elkötelezettségével, valamint a bevezetett programokkal és a partnereit támogató eszközökkel érdemelte ki az elismerést.

2024. március 29. 10:48

Fényes jövő vár idén az adatközponti szektorra

Saját átalakulási folyamaton megy keresztül az adatközpontok piaca, amely magába foglalja a legmodernebb technológiák használatát a műveletek és az erőforrások elosztásának optimalizálása, valamint a biztonsági protokollok javítása érdekében. 

2024. március 28. 19:05

Országszerte elérhetővé válik a Netrevalók program

A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen már 45 településen lesz elérhető a generációk digitális edukálását célzó program. A digitális infrastruktúra fejlesztése érdekében a Magyar Telekom a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és az Informatikai és Könyvtári Szövetség részére 100- 100 darab monitort adományoz a programban résztvevő könyvtárak számára.

2024. március 28. 11:50

Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban

Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.

2024. március 28. 10:01

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05