Magyarországon is komolyan számolnak a közösségi médiával
A Magyar Művelődési Intézet és Képzőművészeti Lektorátus szervezésében immár ötödik alkalommal szervezett e-Kultúra Konferencia előadói marketing-, PR-, jogi, pszichológiai, alkotói és felhasználói szempontból járják körül szerdán a közösségi médiát.
"A világ legnagyobb közösségi oldalának jelenleg több mint 3 millió magyarországi felhasználója van, azaz a lakosság 32,59 százalékát érinti ez az új jelenség, amely ma már túllépett azon, hogy csupán divatként tekintsünk rá. A világhálón mindenki mindenkivel kapcsolatba kerülhet, hogyha akar, és ez a lehetőség elsősorban a fiatalok életét alakítja át" - mondta el az MTI-nek
Ritter Andrea klinikai szakpszichológus, aki A fiatal személyiség és a Facebook-figyelem címmel tart előadást.
Hozzátette, hogy a fiatalok már nemcsak kapcsolattartásra használják a közösségi oldalakat, hanem az életüket is itt élik.
"A képek és egyéb személyes információk felelőtlen megosztása okozhat veszélyeket, mert ami ma kikerül az internetre, az holnap mindenki számára láthatóvá válik. Kialakul egy közös tudás azokról a dolgokról, amelyek korábban nem voltak láthatók, és ezek kockázatait a fiatalok még nem ismerik" - hangsúlyozta Ritter Andrea.
A www.livepoint.hu/ekultura címen élőben és később felvételről is megtekinthető szakmai tanácskozáson ismertetik a Magyar Nemzeti Digitális Archívum programját, bemutatják a kreatív ipar lokális gazdaságra gyakorolt hatásait.
A konferencia idén jubileumot is ünnepel, mert az első e-kultúra konferenciát tíz évvel ezelőtt, a közművelődési internetezés hőskorában rendezték.
Az azóta eltelt változásokról Lendvai Zoltán János rédicsi plébános is beszél. Szerinte már rég nem az internet jövőjével, hanem a jelenével kell foglalkozni.
"Sokan már ebben a virtuális világban élnek, ott ismerkednek, ott intéznek mindent. Az egyház is alkalmazkodni próbál az új kommunikációs eszközökhöz, többféle módon keresi a találkozási alkalmakat" - magyarázta a katolikus pap, hozzátéve, hogy az internet a kommunikáció leggyorsabb formája.
"A média szereplői közül sokan még mindig irigyek, nem ismerik el, hogy már győzött az internet" - hangsúlyozta a rédicsi plébános.
Kapcsolódó cikkek
- Lovas Lajos: hamarosan egységes portálon a magyar kultúrkincs
- Megalakult a Magyar Nemzeti Digitális Archívum
- A közösségi médiában való jelenlét támogatja az értékesítést
- Konferencia a boldog munkavállalók és az üzleti siker összefüggéseiről
- Magyarországon tarthatják a Digitális Föld-konferenciát
- Budapesten az EuroNanoForum konferencia, indul a Nanocsodák kiállítás
- Közösségi vásárlással a Sziget-jegy is olcsóbb
- Még negyven nap, de már 71 ezer rajongó
- Hogyan hat az egyre terebélyesedő online világ a gyerekekre és a mindennapok valóságára?
- Go Digital…? konferencia
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Lányok Napja az ELTE Informatikai Karán
Az ELTE Informatikai Kar ismét szeretettel várja az érdeklődőket a Lányok Napjára, ahol bemutatják, milyen izgalmas és kreatív feladatok várnak a jövő informatikusaira, és miért érdemes lányként ezt a pályát választani.
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Használt autót webshopból?
A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. Mit hozhat a jövő, és hogyan vásárolnak a magyarok használt autót 2024-ben?
Megjelent a világ első unalmas telefonja
A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.
A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját
A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit.