Hat éven aluliak számára nem ajánlott
Civil és szakmai szervezetekkel egyeztetett a Médiatanács az új korhatár kategóriáról
A törvény a korhatár-kategóriák rendszerével is igyekszik biztosítani, hogy a megfelelő időben a megfelelő tartalom legyen elérhető az adott korosztály számára. A korhatár-besorolások emellett a szülők számára is lényeges támpontot jelentenek gyermekeik tévézési szokásainak kialakításában, és az életkor szempontjából kritikus tartalmak hatékony kiszűrésében.
Az új korhatár-kategória célja, hogy megóvja a fiatalabb, érzékenyebb korosztályt a félelemkeltő és erőszakos médiatartalmaktól. Az ilyen tartalmakat a médiaszolgáltató köteles a II. kategóriába sorolni és azt feltüntetni a képernyőn. Az új kategória bevezetésére azért volt szükség, mert a 12 éven aluliak fejlődés-lélektani szempontból nem alkotnak homogén korosztályt, és ezt a tényt a korábbi klasszifikációs rendszer „tizenkettes karikája” nem vette figyelembe.
A Médiatanács külső szakértők bevonásával megkezdte a klasszifikációs ajánlás-tervezet kidolgozását, amelyben a hatályos korhatár-besorolási rendszer új elemeként megjelenő „6-os korhatár-kategória” is helyet kap.
A tanács döntött arról is, hogy a civil szférát is bevonja az előkészítésbe. A Médiatanács két tagja, dr. Vass Ágnes és dr. Kollarik Tamás a mai napon a családokkal, oktatással, gyermekvédelemmel, „gyermekmédiával”, rajzfilmkészítéssel foglalkozó szervezetek szakembereivel tanácskozott. Az egyeztetés résztvevői egyetértettek abban, hogy az új korhatársáv bevezetése szükséges lépés volt, ugyanakkor hangsúlyozták a szülők és az iskola felelősségét, illetve arra is felhívták a figyelmet, hogy nagyobb támogatást kell biztosítani a gyermekeknek szóló hazai tartalmak előállítóinak.
Kapcsolódó cikkek
- Archos Child Pad: kedvező árú tablet gyerekeknek
- HWSW-konferencia annak, aki nemcsak nézi, hanem csinálja is a tévét
- Együttműködési megállapodást kötött az ORFK és az NMHH
- Egyre fiatalabbak használják szülői felügyelet nélkül az internetet Lengyelországban
- Oktatóközpontot alakít ki a médiahatóság a nethasználó fiataloknak
- A brit gyerekek csaknem fele használja a Facebookot
- Tavaly december végén 1,658 millió digitálistelevízió-előfizetés volt hazánkban
- Megtízszereződött Csehországban az internetes gyermekzaklatás
- Telenor a gyermekeket érő internetes erőszak ellen
- Netezzünk együtt… biztonságosan! Safer Internet Day (SID) 2012
Fogyasztói elektronika ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony 4 győzelmet ünnepel a 2024-es TIPA Awardson
A Sony büszkén jelenti be, hogy a nagyhírű Technical Image Press Association ismét négy TIPA-díjjal ismerte el a Sony teljesítményét és innovációját. Idén a Sony többek között a "LEGJOBB PROFESSZIONÁLISABB HYBRID KAMERA" elismerést kapta az Alpha 9 III és a "LEGJOBB APS-C EXPERT KAMERA" címet az Alpha 6700 számára.
Használt autót webshopból?
A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. Mit hozhat a jövő, és hogyan vásárolnak a magyarok használt autót 2024-ben?
A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját
A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit.
Új korszak az elektromobilitásban
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is.
Az LG új tévéivel sosem látott megoldások költöznek a nappaliba
Ha azt gondoltuk volna, hogy a tévék már nem képesek tovább fejlődni, hát tévedtünk. Mesterséges intelligencia, elképesztő grafikus teljesítmény és kábelmentes kialakítás – az LG legújabb televíziói számos felhasználási lehetőséget és minden eddiginél lenyűgözőbb vizuális élményt kínálnak.