Áprilisban is nőtt a digitálistelevízió-előfizetések száma

MTI Sajtóadatbank, 2011. június 17. 14:02

Áprilisban csaknem 1,49 millió digitálistelevízió-előfizetés volt a magyar piacon a Nemzeti Hírközlési Hatóság adatai szerint, az NMHH korábban márciusra 1,48 millió előfizetőt közölt.

Az NMHH csütörtöki közleménye emlékezette arra, hogy a gyorsjelentés a tizenkét legnagyobb magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatására épül és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 80-85 százalékát fedi le.

Az NMHH becslései, illetve korábbi felmérései szerint a mintegy 3,8 millió magyarországi háztartás közül több mint 3,1 millióban van valamilyen előfizetéses televíziós szolgáltatás. A fennmaradó közel 700 ezer háztartásban a tető- vagy szobaantennával szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású műsorokat, vagy ingyenesen elérhető műholdas adásokat néznek.

A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók - Magyar Telekom Nyrt., Invitel Zrt., UPC Magyarország Kft., FiberNet Zrt., DIGI Kft., PR-TELEKOM Zrt., Tarr Kft., ViDaNet Zrt., PARISAT Kft., RubiCom Zrt., HD Platform Kft., Hello HD Kft., UPC DTH S.á.r.l. - április végén 2,703 millió előfizetést tartottak nyilván.

A  gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 55,1 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat áprilisban az egy hónappal korábbi 54,9 százalék után.

A digitális előfizetéseken belül áprilisban 589 ezerről 598 ezerre nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma, és 891 ezerről 892 ezerre emelkedett a műholdas szolgáltatást igénybe vevők száma.

A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint az előfizetéssel rendelkező háztartásokon belül a márciusi 21,8 százalékról 22,1 százalékra nőtt a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. Immár február óta változatlan a műholdas
előfizetéssel rendelkezők részesedése, ami áprilisban is 33 százalék maradt. Tovább csökkent viszont az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya, 45,1 százalékról 44,9 százalékra.

Valamennyi szolgáltatást figyelembe véve a piacvezető UPC piaci része 28,8 százalékról április végén 30,2 százalékra, a DIGI piaci része 26,8 százalékról 26,9 százalékra nőtt. A Magyar Telekom piaci része a hónapban 24,8 százalékon stagnált.

A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások - kábeltelevízió és IPTV - piacán az összes előfizetés 75-80 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma áprilisban 1,811 millió volt, ezen belül az analóg előfizetések száma az előző hónaphoz képest 1,216 millióról 1,213 millióra csökkent, míg a vezetékes digitális előfizetések száma 598 ezerre emelkedett.

A vezetékes szolgáltatások terén a piacvezető UPC részesedése az előző havi 32,1 százalékról 34,2 százalékra nőtt, a Magyar Telekom részesedése 22,6 százalékon stagnált, míg a DIGI-é 17,8 százalékról 18,0 százalékra nőtt.

A vezeték nélküli szolgáltatásokat a gyorsjelentés teljes körűen lefedi. Ebben a szegmensben a piacvezető DIGI részesedése a márciusi 44,9 százalékról 45 százalékra nőtt, a UPC-é 22,2 százalékon maradt, míg a Magyar Telekomé 29,4 százalékról 29,3 százalékra csökkent.

MTI

Kulcsszavak: NHH televízió

Fogyasztói elektronika ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Bridgestone abroncsokon gurul a Maserati első teljesen elektromos SUV-ja

A prémium gumiabroncsok és fenntartható mobilitási megoldások terén világszinten vezető Bridgestone-t választotta a Maserati, hogy egyedi 20"-os gumiabroncsokat fejlesszen első teljesen elektromos SUV-ja, a Maserati Grecale Folgore számára.

2024. április 24. 18:12

A Sony 4 győzelmet ünnepel a 2024-es TIPA Awardson

A Sony büszkén jelenti be, hogy a nagyhírű Technical Image Press Association ismét négy TIPA-díjjal ismerte el a Sony teljesítményét és innovációját. Idén a Sony többek között a "LEGJOBB PROFESSZIONÁLISABB HYBRID KAMERA" elismerést kapta az Alpha 9 III és a "LEGJOBB APS-C EXPERT KAMERA" címet az Alpha 6700 számára.

2024. április 20. 13:14

Használt autót webshopból?

A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. Mit hozhat a jövő, és hogyan vásárolnak a magyarok használt autót 2024-ben? 

2024. április 18. 15:28

A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját

A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit. 

2024. április 18. 11:40

Új korszak az elektromobilitásban

A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is. 

2024. április 17. 16:28

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50