Csökkentette a félvezetőpiac idei növekedési előrejelzését a Garnter
A globális félvezetőiparnak nem ártott meg annyira a japán természeti katasztrófa, mint amennyire korábban tartottak tőle, az éves forgalmi előrejelzést azonban ezzel együtt is csökkentette a Gartner piackutató vállalat.
A Gartner kedden közzétett jelentésében a globális félvezető-piaci idei növekedési előrejelzését 6,2 százalékról 5,1 százalékra csökkentette. A Gartner az idei évre 315 millió dolláros piaci forgalommal számol.
"A japán természeti katasztrófa visszavetette ugyan a félvezető-ágazat és a beszállítók termelését, de kevésbé annál, mint amitől kezdetben tartottunk" - mutatott rá a Gartner elemzője, Peter Middleton.
Az okostelefonok és a táblaszámítógépek iránt robbanásszerűen növekvő kereslet a félvezetőpiac bővülését vetíti előre. A Gartner számításai szerint 2013-ra a félvezető-piaci forgalomnak már mintegy kétharmadát az említett készülék kategóriák generálják.
MTI
Kapcsolódó cikkek
- Japán - Az Infineon nem számít komoly üzleti következményekre
- A személyiszámítógép-eladások növekvő hányada táblagép
- Gartner: a vártnál jobban nőnek az it-kiadások az idén
- Rekordév lesz az idei a félvezetőipar számára
- A vártnál kevesebb PC-értékesítés
- Rekord mértékű 35 százalékos növekedés várható a chip-gyártásban
- Rekordot dönthet a félvezetők forgalma
- Két számjegyű növekedéssel stabilizálódott a komputerpiac
- Rekordszinten a félvezetők világpiaci eladása
- Mérsékelte az IT-szektorra vonatkozó pozitív előrejelzését a Gartner
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei
Március 23-án rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjét. A legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.
A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt
Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.
Energiatakarékosság az ASUSTOR-ral!
Az áramszámlák világszerte meredeken nőnek, ASUSTOR NAS viszont segít abban, hogy adataid elérhetők legyenek és pénzt takaríts meg.
Elégedetlenek a magyarok az elektronikus ügyfélkiszolgálással
A tavalyi évben is megmérettettek ügyfélkiszolgálás terén a hazai vállalkozások, akik már 15. alkalommal vehettek részt a „Kiváló Kiszolgálás” programban. A 2023-ban legjobban teljesítő vállalatok négy kategóriában részesültek elismerésben. A felmérésen idén másodszor az újgenerációs digitális csatornákon való ügyfélkommunikációt is mérték a vállalatok közösségi média oldalakon folytatott interakciói alapján. Azok a felmérések során értékelt dolgozók pedig, akik 100%-os eredményt értek el a próbavásárlás során, megkapták „Az Ügyfélélmény Sztárja” címet, amit 1 évig használhatnak.