NMHH: májusban 1,98 millió szélessávú internet-előfizetés volt Magyarországon

MTI Sajtóadatbank, 2011. július 1. 09:35

Májusban a hagyományos telefonvonalon szélessávú xDSL-internetszolgáltatásra előfizetők száma 798 ezer volt, a legnagyobb kábelszolgáltatók előfizetései 774 ezret tettek ki, az FTTx, vagyis az optikai szálon nyújtott szolgáltatást 234 ezren vették igénybe, így összességében 2011 májusában az adatszolgáltatók vezetékes szélessávú internet-előfizetéseinek száma 1,807 millió, a teljes piacra vonatkozó becsült érték 1,98 millió volt - derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) gyorsjelentéséből.

A hatóság adatai szerint a teljes piacra vonatkozóan - valamennyi vezetékes technológiát figyelembe véve - a Magyar Telekom piacvezető, piaci részesedése 34,5 százalék, második a UPC 20,7 százalékkal, a harmadik a sorban több száz kisebb szolgáltató együttes részesedése, amely 12,3 százalékot tesz ki. Jelentős előfizetői tábora van még a Diginek és az Invitelnek.

A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók által nyilvántartott vezetékes- és kábeltelevízió-hálózatos hangátviteli csatornák száma összességében tovább csökkent az áprilisi csaknem 2,939 millióról 2,926 millióra. A teljes hangcsatorna-számon belül a hagyományos vezetékestelefon-vonalak száma a hónapban 2,18 millió (az előző hónapban 2,2 millió), a kábeltelevíziós hálózaton működő hangcsatornák száma 638 ezer (áprilisban 633 ezer), míg az IP-alapú hangcsatornák száma 108 ezer (az előző hónapban közel 107 ezer) volt. A teljes piacra vonatkozó hangcsatornák becsült értéke 2,986 millió volt május végén.

Az NMHH gyorsjelentése szerint a vezetékes hangszolgáltatások esetében - a teljes piacot alapul véve - legnagyobb piaci részesedése a Magyar Telekomnak van, ez 63,2 százalékot jelent május végén. Második helyen az Invitel áll 13,4 százalékkal, a UPC 10 százalékkal, majd a Digi 7,4 százalékkal következik a sorban. A piac fennmaradó 6 százalékán több tucat kis szolgáltató osztozik.

Májusban a száz főre jutó vezetékes hangátviteli csatornák száma 29,34 darab, a háztartások vezetékestelefon-ellátottsága pedig 60,43 százalék volt. Az előfizetők hagyományos telefonvonalon 362 millió, IP-alapon pedig 94 millió percnyi hívást kezdeményeztek. A vizsgált hónapban az egy fővonalra jutó kezdeményezett hívások átlagos időtartama 155,8 perc volt.

A májusi adatok szerint az előfizetők a szolgáltatóváltást megkönnyítő számhordozhatóság keretében 2004. január óta összesen 624 ezer számot hordoztak - közölte az NMHH.

Kulcsszavak: NHH ADSL

Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Nem érdemes otthon őrizgetni a régi mobilokat

Bár látható javulás, a magyarok több mint fele még mindig otthon tárolja használaton kívüli, régi mobiltelefonját – derült ki a Yettel legutóbbi országos, reprezentatív kutatásából. A milliónyi fiókban heverő mobilkészülékből rengeteg értékes anyag újra felhasználható lenne, miközben a bennük lévő akkumulátor évek alatt akár tűzveszélyessé is válhat. Most a használt mobilok akár 30 000 Ft-ot is érhetnek a Yettelnél.

2024. április 19. 11:50

Megjelent a világ első unalmas telefonja

A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.

2024. április 18. 13:15

Már egy évtizede társ a mindennapokban: 10 éves a Simple alkalmazás

Magyarország egyik legnépszerűbb mobilappja*, a Simple alkalmazás idén ünnepli a 10. születésnapját.  Az applikáció 2014. április 15-én vált elérhetővé az alkalmazásboltokban, az elmúlt évtizedben már több mint hárommillióan töltötték le, és indulása óta már több mint 50 millió in-app és 80 millió NFC tranzakció futott át rajta. A fejlesztő és üzemeltető OTP Mobil számításai alapján 2023-ban a hazai online autópálya-matrica, a közterületi parkolójegy értékesítés és a QR-kód alapú csekkbefizetések is mintegy majdnem ötöde a Simple appon keresztül történt. 

2024. április 15. 13:02

Tavaszi fotózási tippek a HONOR-tól

A HONOR jobbnál jobb hardverrel és szoftverrel teszi izgalmasabbá a fotózást, de a funkciók és lehetőségek kihasználásához érdemes észben tartani pár egyszerű tippet ahhoz, hogy a lehető legszebb képeket készíthessük el.

2024. április 11. 11:38

A csoportos beszélgetéseket összegzi a Rakuten Viber új, MI-alapú funkciója

A Rakuten Viber, a privát és biztonságos üzenetküldés és hívások globális piacvezetője az OpenAI technológiáját felhasználva elindított egy mesterséges intelligenciával vezérelt beszélgetés összegző funkciót. A szolgáltatás a csoportos csevegések olvasatlan üzeneteinél hasznosítható. A több millió felhasználó igényeinek megfelelően kifejlesztett funkció zökkenőmentes és gyors megoldást kínál arra, hogy a csevegésben lévő akár 100 olvasatlan üzenetből a lényeges információkat egy tömör összefoglalóba sűrítse.

2024. április 10. 21:07

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09