Médiatanács: piktogramok a gyermekek védelmében
Az új médiatörvény hatályba lépésével módosultak a kiskorúak védelmére vonatkozó rendelkezések. A Médiatanács ajánlásban teszi közzé a gyermekek védelmét szolgáló korhatár-jelzéseket, illetve az azok közlésének módjára vonatkozó elveket. A Médiatanács az előkészítésbe bevonta a civil és szakmai szférát is; számos, családokkal, oktatással, gyermekvédelemmel, „gyermekmédiával” vagy ifjúsági- és rajzfilmkészítéssel foglalkozó szakember és szervezet vett részt a munkában.
A korábbi rendszerhez képest a korhatár-besorolási szisztéma átalakult. Kibővült például egy új elemmel, a hat éven aluliak számára nem ajánlott kategóriával, és a jövőben megkülönböztető jelölést kapnak a kifejezetten gyermekeknek szóló műsorszámok is.
A hatos karika megóvhatja a fiatalabb, érzékenyebb korosztályt a félelemkeltő és erőszakos médiatartalmaktól, a gyermekbarát piktogram pedig segíti a megfelelő tartalmak kiválasztását. Az új rendszer emellett a médiaszolgáltatók munkáját is segíti. A törvény a korhatár-kategóriák rendszerével biztosítja, hogy a médiaszolgáltatók helyesen tudják besorolni műsorszámaikat azért, hogy a kiskorúak a megfelelő időben a megfelelő tartalmakkal találkozzanak. A korhatár-besorolások szülők számára is lényeges támpontot jelentenek gyermekeik tévézési szokásainak kialakításában és az életkor szempontjából kritikus tartalmak hatékony kiszűrésében.
Kollarik Tamás, a Médiatanács tagja kiemelte: a hétfői konzultációt kettős céllal hirdette meg a hatóság. Egyrészt tájékoztatni kívánta az érintett piaci szereplőket az ajánlás-tervezet tartalmáról, valamint azokról a szempontokról, melyeket a tervezet készítői szem előtt tartottak munkájuk során. Másrészről a végső javaslat kialakítása előtt lehetőséget kívántak adni a piaci szereplőknek arra, hogy a hatóság elé tárják saját javaslataikat, illetve megfogalmazhassák kérdéseiket, véleményüket az ajánlás-tervvel kapcsolatban. A testület hisz abban, hogy az együttműködés teremt lehetőséget a kiskorúak hatékony védelmére és az ajánlásban foglaltak érvényesítésére is.
A meghallgatáson részt vettek és javaslatokat fogalmaztak meg a piac meghatározó médiaszolgáltatói, műsorterjesztői és érdekvédő szervezetek is. A legfontosabb újítás, hogy a Médiatanács az ajánlásban kitér majd a kifejezetten gyermekeknek szóló tartalmak lehetséges jelölésére is.
Az új, gyermekbarát védjegyre – amely vagy egy kisfiút, vagy egy kutyát vagy egy macit ábrázoló piktogram lesz – a Médiatanács blogján
(http://mediatanacs.blog.hu) jövő héten hétfőn, azaz július 18-án éjfélig lehet szavazni.
Kapcsolódó cikkek
- Az amerikai rendőrök felhatalmazás nélkül kutathatnak a mobiltelefonokban
- Egyre fiatalabbak használják szülői felügyelet nélkül az internetet Lengyelországban
- Oktatóközpontot alakít ki a médiahatóság a nethasználó fiataloknak
- Megtízszereződött Csehországban az internetes gyermekzaklatás
- Két és fél év szabadságvesztést kapott a Marriottot zsaroló magyar hacker
- Telenor a gyermekeket érő internetes erőszak ellen
- Az Anonymus csoport megtámadta a szlovák kormány weboldalait is
- Netezzünk együtt… biztonságosan! Safer Internet Day (SID) 2012
- Több órára leálltak a lengyel közigazgatási szervek honlapjai
- Határozatlan időre felfüggesztette a kongresszus az internetes kalózkodás elleni törvényalkotást
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Sony World Photography Awards 2024 – kihirdették a nyerteseket
A World Photography Organisation egy különleges gálaünnepségen Londonban kihirdette a Sony World Photography Awards 2024. évi nyerteseit. Az immár 17. éve megrendezett díjátadó ünnepség napjaink legjobb fotográfiai alkotásait mutatja be, valamint az elmúlt év legközkedveltebb képeit és történeteit díjazza. A győztes, döntős és shortlistre került képek április 19-től láthatók a Sony World Photography Awards 2024 kiállításon a londoni Somerset House-ban.
Kiberbiztonsági útmutató készült a magyar kkv-knak
A magyar kisvállalkozásokat támogató kiberbiztonsági kézikönyvet mutatott be az Európai Innovációs és Technológiai Intézettel (EIT Digital), a Nemzetközi Digitális Alapítvánnyal (Global Digital Foundation) együttműködve a Huawei Technologies.
A MITTE az ügynökségi partnere a világ első tokenizált naperőmű projektjének
A MITTE felel a globális zöld energia vállalat, a Sunmoney Solar Group almárkájának branding és social feladataiért, illetve a Sunmoney 360 app design feladataiért.
Ünnepel a Samsung Galaxy Team európai sportolói csapata
Már csak 100 nap, és elkezdődnek a 2024-es párizsi olimpiai és paralimpia játékok. Ez alkalomból a Samsung, az esemény nemzetközi partnereként bejelenti eddigi legnagyobb létszámú sportolói csapatát. A vállalat idén összesen 57, köztük 44 európai Team Galaxy versenyzőt támogat – olyan sportolókat, akik a játékok során országukat képviselik –, hogy az olimpián is kihozhassák magukból a bennük rejlő lehetőségeket.
Új szintet léphet az MI-forradalom az adatközpontokban
Együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és az NVIDIA, a két cég összefogásának köszönhetően megnyílik az út a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat még jobban támogató, ugyanakkor energiahatékonyan működő adatközpontok kialakítása előtt. A megállapodás részeként a Schneider Electric leányvállalata, az AVEVA digitális iker platformját összekapcsolják az NVIDIA Omniverse megoldásával, egységes környezetet biztosítva a virtuális szimulációhoz és az együttműködéshez.