Novell File Management Suite: A felügyelő, akiben megbíznak
A Novell Magyarország nyilvánosságra hozta a Ponemon Institute független elemzését a strukturálatlan adatok tárolásának megfelelőségi költségeiről. A jelentés szerint, azon vállalatok, amelyek nem felügyelik kellő alapossággal szellemi tőkéjüket, átlagosan 2,1 millió USD-t költenek évente megfelelőségre.
Egy szervezet szellemi tőkéjét képező rengeteg dokumentum, prezentáció és táblázat hatalmas kihívás elé állítja az ügyfeleket a tárolás, a felügyelet és a megfelelőség biztosítása során. Megközelítőleg 100 szervezet összehasonlító elemzése alapján a Ponemon Institute kutatói megerősítették, hogy a fájlfelügyelet összetettségét csökkentő technológiák alkalmazása esetén alacsonyabb megfelelőségi költségekkel szembesülnek a vállalatok.
Legfontosabb megállapítások
● A kisebb méretű vállalatok érzékenyebbek a strukturálatlan információ tárolásának megfelelőségi költségeire tekintve, hogy költségeik a szervezeti létszámmal arányosak. A kevesebb mint 5000 főt foglalkoztató vállalatok átlagos költségei 1,23 millió USD-t tesznek ki, míg a 75 000 embernél többet foglalkoztató szervezetek átlagos kiadása 2,71 millió USD. Mindez azt mutatja, hogy a kisebb vállalkozások hatszor többet fizetnek az alkalmazottaik után, mint a nagyvállalatok.
● A szigorúan szabályozott iparágak – pénzügyi szolgáltatások, gyógyszeripar, távközlés, egészségügy – viselik a legmagasabb megfelelőségi költségeket, átlagosan évi 2,5 millió USD-t.
● A strukturálatlan információ tárolásával összefüggésbe hozható legmagasabb megfelelőségi költségek közé tartoznak az e-felderítés, a hozzáférések irányítása és a belső auditálási tevékenységek. Ezek együttesen évi 1,9 millió USD költséget jelentenek a vállalatok számára.
Hazai helyzet
A Novell Magyarország 2010 szeptembere és novembere között végzett felmérést compliance témában, több mint 200 IT-biztonsági szakértő megkérdezésével. A résztvevőket – döntéshozók, informatikai biztonsági tanácsadók, auditorok és informatikusok – informatikai, pénzügyi és telekommunikációs szektorból, valamint kormányzati és oktatási intézményekből választották ki. A megkérdezettek 55 százaléka válaszolt úgy, hogy vonatkozik rájuk valamilyen compliance kötelezettség. A megfelelőségi előírások miatt, a válaszadók 69 százaléka használ hozzáférés-felügyeleti megoldásokat, 68 százaléka vesz igénybe jogosultság- és személyazonosság-kezelő alkalmazásokat. A naplóállományok tárolására és elemzésére 56 százalék, a rendszergazdai tevékenység naplózására 53 százalék, míg a jelszó felügyeleti feladatokra a válaszadók 46 százaléka vesz igénybe különféle informatikai megoldásokat compliance kötelezettség miatt.
Arra a kérdésre, hogy „Mekkora az Önök vállalatánál egy tipikus biztonsági projekt költségvetése?” 30 százalék azt válaszolta, hogy ez az adat nem publikus. A konkrét választ adók többsége (44 százaléka) 5 millió forintnál kevesebbet költ egy ilyen projektre, további 18 százalék marad 10 millió forint alatt. Igaz, a válaszadók mintegy kilenc százaléka 25 és 50 millió forint közötti, 13 százalékuk pedig 50 millió feletti költségről számolt be.
A megoldás
A Ponemon Institute tanulmányának eredményei határozott üzleti lehetőséget mutatnak a fájlfelügyeleti megoldások terén, ami segíti az ügyfeleket abban, hogy a manapság jellemző, szabályozott üzleti környezetnek megfelelően felügyeljék a strukturálatlan adatokat.
A Novell File Management Suite segíti az ügyfeleket abban, hogy átvegyék az irányítást fájltárolási környezetük felett a három Novell termék együttes használatával, amelyek a felhasználó személyazonosságához igazodva értékelik, rendezik és optimalizálják a fájltárolást. A Novell File Reporter leltárt készít a fájlrendszerekről, hogy betekintést nyújtson egy szervezet tárolási mintáiba, ezzel olyan információt szolgáltatva, amelyekkel meghatározhatók a tárolás megfelelőségét és felügyeletét biztosító házirendek. A Novell Storage Manager a testreszabott üzleti irányelveknek megfelelően automatizálja az összes felhasználó és csoport tárolási adminisztrációs feladatait. A Novell Dynamic File Services ellenőrizhető módon olcsóbb tárolóeszközre irányítja a kevésbé fontos fájlokat, és ezzel csökkenti a költségeket és fejleszti a biztonsági mentés folyamatát, optimalizálva a tárolási erőforrások használatát.
„A Novell File Management Suite megjelenése óta ügyfeleink igen nagy sikereket mutattak fel a különböző vertikális piacokon. A strukturálatlan adatokból fakadó nehézségek csökkentésére a Novell személyazonosságon alapuló automatizálást javasol. Ennek segítségével a vállalatok hatékony és költségkímélő tárolási infrastruktúrát tervezhetnek és alakíthatnak ki, továbbá teljesíthetik a megfelelőségi és irányítási követelményeiket. Ez a megoldás lehetővé teszi a szervezetek számára, hogy az adatok kezelése mellett csökkentsék a túlságosan magas adminisztrációs költségeket” – mondta Szittya Tamás, a Novell Magyarország ügyvezető igazgatója.
Kapcsolódó cikkek
- Novell Identity Manager 4 Standard kiadás
- 200 hazai szakértői vélemény a megfelelőségi követelményekről
- 123456 a leggyakrabban használt jelszó
- 123456 - tud ennél jobb jelszót?
- Nő az igény az adatgyűjtő szoftverek iránt
- Sentinel: a Novell informatikai hírszerzőjét bárki felbérelheti
- A Novell hálózati hozzáférésvezérléssel bővíti rendszerfelügyeleti termékcsaládját
- Novell CMP: az integrált IT megfelelőségi megoldás ígéretével
- Novell megoldás Windows-os kompatibilitási problémák kiküszöbölésére
- Novell Compliance Management Platform: biztonság és megfelelőség
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban
Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.
Még szélesebb körben elérhetők a Galaxy AI funkciók a One UI 6.1 frissítéssel
Még több Galaxy felhasználó léphet be a mobil AI új korszakába: a One UI 6.1 frissítéssel korábbi készülékeken is elérhetővé válnak a Galaxy AI funkciók március 28-tól. A Galaxy S23 széria, az S23 FE, a Z Fold5 és a Z Flip5 készülékek, valamint a Tab S9 termékcsalád tagjain is elérhetők lesznek azok a lehetőségek, melyeket az idén bemutatott Galaxy S24 széria felhasználói már kipróbálhattak.
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei
Március 23-án rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjét. A legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.
A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt
Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.