3D-s vizuális technika az Operaházban
Különleges élményben lesz része azoknak, akik szeptember 7-én, 9-én, vagy 10-én este a Magyar Állami Operaházban a világon elsőként élik át, milyen az, amikor a virtuális valóság és az élő előadás határai elmosódnak. A produkció megalkotásában résztvevő nemzetközi csapat egy olyan látványt ígér, melyet eddig csak a 3D-s mozifilmek vetítésekor láthattak. A nézők a jeles világpremier alkalmából egy részvételt tanúsító emléklapot, valamint a művészek aláírásával ellátott képet is kapnak majd.
Bartók és Ravel művéhez minimális hagyományos díszlet készül, a hátteret virtuálisan jelenítik majd meg. Az alkotó csapat egy új megoldást talált fel a real time 3D sztereoeffektusok létrehozására, ez a "3DLive Live" fejlesztés, melyet a világon először a Magyar Állami Operaházban használnak majd.
A producer, Francesco Stochino Weiss már korábban is számos innovatív klasszikus zenei projekt létrehozásában vett részt. Többek között az ő nevéhez kötődik a “Carmen Mito del Gitano” előadás 1989-ben, mely José Carreras visszatérését jelentette, vagy 1994-ben a “Mozart Requiem da Sarajevo”, melyet a sarajevo-i könyvtár romjai között adtak elő a boszniai háború idején. 2002-ben technológiai kísérletezésbe kezdett az “Inno dalle Vette” kapcsán, ahol Brahms Alt Rapszódiáját adták elő II. János Pál pápának oly módon, hogy a szólista, a kórus és a zenekar Olaszország három különböző pontján énekelt és játszott egyszerre műholdas kapcsolat segítségével. Továbbá 2008-ban Pekingben az Olimpia idején ő rendezte az “Invisible Cities”-t, melyet az egész világon közvetítettek a Tiltott Városból.
Kapcsolódó cikkek
- Irodalmi hősök fantomképeken
- Self-publishing: szöveg-lerakat vagy virágzó text-kultúra?
- Több mint kétezer fotót tesz közkinccsé a Völgységi Múzeum
- Ingyenesen a világhálón Lomax amerikai folklórgyűjteménye
- Rajzregény: e-könyves műfaj
- Új LG CINEMA 3D Smart TV funkciók és kiegészítők
- Ingyenesen elérhetők lesznek a neten az 1920-s évek lengyel filmjei
- Jászai-On - Digitális kulturális események határon innen és túl
- Anaglif 3D játék Sony PSP-n
- Dobozold be az iPhone-od!
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban
Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.
Még szélesebb körben elérhetők a Galaxy AI funkciók a One UI 6.1 frissítéssel
Még több Galaxy felhasználó léphet be a mobil AI új korszakába: a One UI 6.1 frissítéssel korábbi készülékeken is elérhetővé válnak a Galaxy AI funkciók március 28-tól. A Galaxy S23 széria, az S23 FE, a Z Fold5 és a Z Flip5 készülékek, valamint a Tab S9 termékcsalád tagjain is elérhetők lesznek azok a lehetőségek, melyeket az idén bemutatott Galaxy S24 széria felhasználói már kipróbálhattak.
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei
Március 23-án rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjét. A legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.
A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt
Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.