Apple étvágy: e-könyv áruház a következő falat?
A Teleread és az Apple közeli Boy Genius Rekord úgy tudósít, hogy az Apple és a B&N már felvette a kapcsolatot és folynak a tárgyalások. Ugyan jelzik, hogy hírforrásuk nem ellenőrzött, ugyanakkor nem tartják lehetetlennek az üzleti közeledést, tekintve az Apple rendkívül agresszív felvásárlási aktivitását.
Függetlenül attól, hogy a híresztelést az Apple részéről nem kommentálták, a szakportálok érveléseket tettek közzé a felvásárlás előnyeiről, hátrányairól. Az International Business Times szerint a Barnes & Noble e-könyv áruháza és e-könyves hardvere, a Nook kiválóan teljesít, a cég veszteségeit a nyomtatott kiadványok árusítására berendezett 705 könyvesbolt termeli. Ebből nem az következik, hogy az eladás a jó megoldás, hanem az, hogy át kell alakítani a cég üzleti konstrukcióját. Erre meg is van a szándék, készülnek a tervek.
Az AppleInsider szerint ez az üzlet soha sem fog megköttetni, mivel az Apple-nek semmi szüksége nincs több millió négyzetméter eladótérre – az Egyesült Államokban. Az Apple ugyanis valóban tervez hagyományos kereskedelmi egységeket felállítani, de nem otthon, hanem nemzetközi viszonylatban, távol Amerikától.
Várhatóan tovább táplálja majd a találgatásokat, hogy az egyébként mindenben oly sikeres Apple a könyves üzletágban még korántsem hozta a szokásszerű eredményességet. Beletanult a világ, hogy az Apple áttörést hoz azokba az ágazatokba, ahová befektet: elég csak a zene és a játékforgalmazás átalakítására gondolni. A könyv azonban nem megy ilyen simán, adódnak problémák. A kiadók elsősorban az Apple könyváruház magas jutaléka miatt tiltakoznak, néhányan már eljutottak oda, hogy visszavonták a könyveiket. Ugyancsak kínkeserves, hogy az Apple megvonja a kiadóktól azt a lehetőséget, hogy adataikat megadják a saját kiadványaikban. Az Apple logikája szerint így kerülhető el, hogy a fogyasztók közvetlenül a kiadótól vásároljanak a későbbiekben, felhasználva az Apple iBookstore értékes felületeit.
A szakma szerint ez a fúzió csak híresztelés, semmi alapja nincs. A portálok hozzászólói viszont nagy részben arról írnak, helyes lenne egy ilyen együttműködés, a vásárlók csak nyernének az egyesüléssel.
További információ: Konyvkonnektor blog
Kapcsolódó cikkek
- Vizsgálat indult az Apple kínai beszállítóinál
- John Browett az Apple kiskereskedelmi ágazatának új vezető alelnöke
- Minden korábbinál nagyobb negyedéves bevétel és nyereség az Apple-nél
- Elhunyt Steve Jobs, az Apple atyja
- Az Apple Amerika legértékesebb vállalata
- Az Apple vált a világ legértékesebb márkájává
- A Microsoft kisebb profitot termelt, mint az Apple
- Kitűnő gyorsjelentést közölt az Apple
- Ismét az Apple-vezér egészségi állapota miatt aggódik a tőzsde
- Az Apple a világ harmadik legértékesebb vállalata
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Díjazták az építőipar „rocksztárját”
Markovich Béla, a Mapei Kft. ügyvezető igazgatója vehette át az idei "Év Építőipari Személyisége" díjat. A szakember 30 éve képzi és inspirálja a szakembereket és az építőanyag kereskedőket, emellett támogatja a megrendelőket építési álmaik valóra váltásában. Legyen szó TikTok videóról, egy medence burkolásáról készülő oktatóanyagról, vagy ezer szakember motiválásáról egy konferencián, Markovich Béla mindenhol ott vagy és minden lehetőséget megragad, közvetlenül hozzájárulva az építőipar kultúrájának fejlődéséhez.
Térítésmentesen tanulhatnak nyelvet a tanárok
A hétköznapi élet során egyre több olyan impulzussal találkozunk, ami idegen nyelvhez kötött. Így vannak ezzel a pedagógusok is, akiknek a kezében páratlan lehetőség van: azok a tanárok ugyanis, akik még nem beszélnek angolul vagy németül, vagy esetleg magasabb szintre emelnék a nyelvtudásukat, esetleg csak gyakorolnák a kiejtésüket, bővítenék a szókincsüket, térítésmentes nyelvtanulási lehetőséget tudhatnak magukénak. A KRÉTA Idegennyelvi Felkészítő Modulja (IFM) ugyanis térítésmentes lehetőséget biztosít minderre a pedagógusoknak is, akik közül már több ezren használják a felületet.
Idén is a „Bajnokok" között a Schneider Electric
Zsinórban az ötödik évben kapott „Champion", vagyis „Bajnok" minősítést a Schneider Electric a Canalys kutatócég „Titans Channel Leadership Matrix" elemzésében. A vállalat az értékesítési csatornái folyamatos fejlesztése iránti elkötelezettségével, valamint a bevezetett programokkal és a partnereit támogató eszközökkel érdemelte ki az elismerést.
Fényes jövő vár idén az adatközponti szektorra
Saját átalakulási folyamaton megy keresztül az adatközpontok piaca, amely magába foglalja a legmodernebb technológiák használatát a műveletek és az erőforrások elosztásának optimalizálása, valamint a biztonsági protokollok javítása érdekében.