Új IBM labor: A szoftverré alakított tudás
A SIL létrehozásával jelentősen kibővül az IBM közel 10 évre visszatekintő szolgáltatás-kutatási programja. A labor szoftverfejlesztői és technológiai szakértői elsősorban a számítási felhőkhöz, analitikához és mobil technológiákhoz kapcsolódó szoftver alkalmazási szolgáltatások fejlesztésén dolgoznak majd. Az IBM évente több mint 6 milliárd dollárt fektet kutatás-fejlesztésbe, és körülbelül 3000 kutatót foglalkoztat világszerte, akiknek nagyjából egyharmada szolgáltatásokkal és analitikával foglalkozik.
A SIL-ben dolgozó IBM kutatók, fejlesztők és műszaki szakértők magas fokú képesítésekkel rendelkeznek, többek között a számítástechnikai fejlesztés, szoftverek, a biztonság és megfelelőség, a rendszerfelügyelet, a matematika és üzleti optimalizálás, az adatbányászat, a tárolás, a számítógépes rendszerek, a felhasználói beavatkozás és a kognitív tudományok területén. „Ennek az elit kutatói, fejlesztői csapatnak az a küldetése, hogy szoftverré alakítsa az ügyfélmunka során keletkező tudást és szellemi tulajdont – ezáltal könnyen és gyorsan elérhetővé tegyen egy-egy megoldást több ezer további projekt számára, szerte a világon” – hangsúlyozta Pongrácz Ferenc, az IBM Informatikai Szolgáltatások magyarországi üzletágvezetője.
A SIL az IBM Kutatási Laborjait egyesíti, beleértve a vállalat New York-i, kaliforniai, kínai, izraeli, indiai, japán, svájci és brazil központjait. A labor tevékenysége a következő területekre koncentrál:
Számítási felhők – A SIL új felhő alapú szolgáltatásokat hoz létre és új módszereket dolgoz ki, melyek segítségével a hagyományos számítógépes környezetek felhő-alapú modellekre válthatók. Egyike az első projekteknek az úgynevezett „műszerfalak” kialakítása, melyek révén az IT szakemberek mélyebbre láthatnak az adatközpont belsejében zajló folyamatokban, megértve hol érdemes erőforrásokat bevonni és javítani a termelékenységen.
Fejlett analitika – A SIL új módjait kínálja majd az analitikus szolgáltatások és az üzleti folyamatok integrálásának. Ennek köszönhetően olyan új szolgáltatások és megoldások születhetnek, melyek még gyorsabban alkalmazhatóak az ügyfeleknél. A már piacra dobott IBM Adó Beszedési Optimalizáló például az IBM új levédett analitikáját veti be, hogy segítsen az állami szerveknek megtalálni a megfelelő módszereket az elmaradt adóhátralékok begyűjtésére.
Szolgáltatásnyújtás automatizálása – A SIL adatbányászati megoldásokat és valós idejű analitikai szoftvereket alkalmaz majd, hogy az adatközpontok hatékonyságának javításával segítse az IT-menedzsment munkáját. Az egyik megoldás például képes lesz pontosabb előrejelzést adni az adatközpont energiaellátásának megszűnéséről. Az új technológiák hatékonyabb felügyeletet és karbantartást tesznek lehetővé, javítva a minőséget és csökkentve a költségeket.
Mobil vállalkozások és Smarter Planet (Jobban működő világ) – Kihasználva a PC környezetben alkalmazott technológiákat, a SIL a mobil számítástechnikai piacra egy sor kifinomult technológiát fejleszt majd ki. A legfontosabb területek között van a biztonság, az egyszerű kezelhetőség és a vállalati alkalmazások hozzáférhetősége mobil eszközökön. A SIL-ben megoldást terveznek arra is, hogy a mobil készülékek könnyen kapcsolódhassanak a vállalati rendszerekhez és költségriport alkalmazásokhoz.
Az IBM nevében – feltalálóinak és kutatóinak köszönhetően – az elmúlt öt évben több mint 15.000 szolgáltatási és szoftver szabadalmat jegyeztek be. A szabadalmazott szolgáltatás alkalmazások már eddig is fontos szerepet játszottak abban, hogy az IBM közelebb kerüljön Smarter Planet víziójának megvalósításához.
Kapcsolódó cikkek
- DOStalgia a Közlekedési Múzeumban
- Szoftvertechnológiai labort adtak át az ELTE informatikai karán
- Százéves az IBM, a számítástechnika úttörője és óriása
- Számítógép kapta az év embere Webby-díjat
- Marosvásárhelyen fejleszt az IBM
- Szuperszámítógépes rendszerekkel bővült a győri egyetem
- Lézer és robotrepülő: egyedülálló high-tech központ nyílt Magyarországon
- "Hogyan tovább, Műegyetem?" – Tanácskozás a jövő Műegyeteméről
- Akár nyolcszor többet költ Amerika kutatás-fejlesztésre Európánál
- Magyarországon bővíti K+F tevékenységét a Nokia
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját
A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit.
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.
Jövőbe mutató adatvizualizációs megoldások az SAP és az IFUA Horváth versenyén
Kihirdették az SAP Hungary és az IFUA Horváth adatvizualizációs versenyének nyerteseit. Ötven csapat mérte össze tudását az egyetemi és vállalati szférából. A versenyzőknek az SAP új döntéstámogató eszköze, az SAP Analytics Cloud (SAC) segítségével kellett a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) által biztosított adatokból látványos és lényeges összefüggéseket bemutató adatelemzéseket készíteniük és prezentálniuk.
Facility managementben erősít az ICON
Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.
Új korszak az elektromobilitásban
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is.