A PorfoLion beszáll a Cellumba: a régió legnagyobb tőkebevonása a mobil fizetés piacon
A PortfoLion Kockázati Tőkealap-kezelő Zrt. 400 millió forint tőkét fektet be a mobil fizetési technológiák fejlesztésében piacvezető Cellum cégcsoporthoz tartozó Cellum Global Zrt-be. A forrást a PortfoLion az Európai Unió Jeremie kockázati tőkeprogramja keretében biztosítja.
A szeptember 1-én aláírt szerződéssel az egész régió legnagyobb szabású tranzakciója valósul meg a mobile payment üzletágban. A Cellum által fejlesztett technológia eladható külföldön, ami megtérülő, stratégiai befektetést jelent az OTP-csoporthoz tartozó PortfoLionnak. A tőkebefektetés elsődleges célja a Cellum nemzetközi terjeszkedésének elősegítése. A szerződés értelmében bizonyos feltételek teljesülése esetén az idei tranzakciót hasonló nagyságrendű befektetés követi majd.
A Cellum csoport a mobil kereskedelem és mobil fizetés területén fejleszt új technológiákat. Inotay Balázs a társaság alapítója, a Cellum Global Zrt. stratégiai igazgatója a tranzakció kapcsán elmondta, hogy a mobile payment az egész világon az infokommunikáció leggyorsabban fejlődő szegmense, ezen a piacon jár élen Magyarországon a Cellum.
A Cellum csoport többségi tulajdonosi köre a hatékony nemzetközi piacra lépés érdekében megalapította a Cellum Global Zrt-t. A társaság elnök-vezérigazgatójának Kóka János informatikai vállalkozót, korábbi gazdasági minisztert kérték fel, akinek első számú feladata a nemzetközi akvizíciók irányítása lesz.
A tulajdonosok az év első felében ajánlattételre kértek fel neves magyarországi és nemzetközi tőkealapokat a Cellum biztonságos mobilfizetési technológia nemzetközi terjesztésének finanszírozása érdekében. Három ajánlattevő közül választották ki a PortfoLion tőkealap-kezelőt, amely az Európai Unió JEREMIE alapjának partnereként üzleti terveket és piaci ötleteket támogat a megtérülés reményében. A tőkebefektetéshez felhasznált pénzt részben az EU finanszírozza közvetlen brüsszeli forrásból, magyar költségvetési forrás nincs a támogatásban.
Kapcsolódó cikkek
- Mobil távfelügylet Telenor Hiperneten
- Fizikai billentyűzet iPhone-ra
- Borkedvelőket célzó okostelefon-alkalmazás
- Virtuális szupermarketek "nyíltak" a sanghaji metróban
- iPadra optimalizált TomTom iPhone alkalmazás
- Ingyenes WiFi a Budavári Borfesztiválon
- Petőfi okostelefonon
- Bemutatkozott a bada 2.0
- Azonnali üzenetküldő alkalmazás a Samsungtól - ChatON
- Tovább emelkedett a csehországi mobil-előfizetők száma
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A MITTE az ügynökségi partnere a világ első tokenizált naperőmű projektjének
A MITTE felel a globális zöld energia vállalat, a Sunmoney Solar Group almárkájának branding és social feladataiért, illetve a Sunmoney 360 app design feladataiért.
Új szintet léphet az MI-forradalom az adatközpontokban
Együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és az NVIDIA, a két cég összefogásának köszönhetően megnyílik az út a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat még jobban támogató, ugyanakkor energiahatékonyan működő adatközpontok kialakítása előtt. A megállapodás részeként a Schneider Electric leányvállalata, az AVEVA digitális iker platformját összekapcsolják az NVIDIA Omniverse megoldásával, egységes környezetet biztosítva a virtuális szimulációhoz és az együttműködéshez.
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.
Facility managementben erősít az ICON
Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.