Integrált azonosítókezelő megoldás egyetemeknek
A megoldás az azonosítók mellett a jelszavak, nevek, kapcsolatok és címek kezelését is elvégzi a felsőoktatási környezet különböző rendszereinél, a személyzeti és hallgatói rendszereket, a könyvtári információs rendszereket és a továbbképző tanfolyamok rendszereit is beleértve. Az egyetemek speciális igényeket támasztanak az azonosítókezelésben, mivel sokféle felhasználói kategóriával és kapcsolattal rendelkeznek: pl. nappali tagozatos hallgatók, továbbképzősök, könyvtártagok, oktatók, alapképzést elvégzett hallgatók, szülők. Az új megoldás olyan egységes rendszert biztosít az egyetemek számára, amellyel rögzíthetik és frissíthetik a felhasználói információkat, és egyéni vagy csoportszinten is kezelhetik a különféle beállításokat (pl. e-mail környezetek, nyomtatási korlátozások stb.).
Így nem kell minden rendszeren külön-külön bajlódni azonosítók manuális beállításával, megváltoztatásával és törlésével, hatékonyabbá válik az azonosítókezelés, és mintegy 70 százalékkal csökkennek a működési költségek.
Az opcionális azonosító-életciklus kezelési (ID Lifecycle Management) jellemzővel a rendszer automatikusan megfelelő hozzáférési jogosultságokat tud rendelni minden rendszerhez a hallgató státusa (aktív, halasztó, alapképzést elvégzett) alapján. Az élethosszig tartó azonosítókezelés (Lifetime ID Management) pedig az egyetemi éveken kívül a társult intézményeknél (középiskolák, főiskolák) eltöltött és a végzés utáni időszakra is kiterjeszti az azonosítókezelést.
Ahogy az egyetemi szolgáltatások nyújtását egyre több felhasználói kategóriára (nappali tagozatos hallgatók, továbbképzősök, könyvtártagok, oktatók, alapképzést elvégzett hallgatók, szülők) terjesztik ki, a rendszerek száma is tovább nő. Ráadásul a felhasználókra vonatkozó szerepek és kapcsolatok idővel változnak (pl. a Bachelor’s és a Master’s szint között, vagy egyes hallgatók oktatóvá válásával), ami szokatlan követelményekhez vezet és egyre inkább megnehezíti az egyetemek számára a manuális azonosítókezelést.
A Fujitsu kifejezetten ezekre a viszonyokra és követelményekre reagálva fejlesztette ki UniflDone megoldását, amely a cég egyetemi adatkezelő rendszerek építésében szerzett tapasztalatait és szakértelmét kamatoztatva biztosít integrált azonosítókezelést az oktatási intézmények számára.
Termékjellemzők
1. A felhasználói információk több rendszerre kiterjedő, integrált kezelése
A felhasználói azonosítók, jelszavak, nevek, kapcsolatok és címek több rendszerre kiterjedő integrált kezelése a felsőoktatási környezetben, a kutatástámogató rendszereket, a személyzeti és hallgatói rendszereket, a könyvtári adatrendszereket és a továbbképző tanfolyamok rendszereit is beleértve.
Az azonosítókezelés folyamatát jelentősen ésszerűsíti és a működési költségeket kb. 70 százalékkal csökkenti, hogy többé nem kell minden rendszeren külön-külön beállítani, megváltoztatni és törölni az azonosítókat. A megoldás már működő rendszerekbe is beilleszthető.
2. Az egyetemek speciális információkezelési követelményeinek támogatása, többféle felhasználói kategória kiszolgálásával
Az egyetemeknek többféle felhasználói kategóriát és kapcsolatot is támogatnia kell (pl. nappali tagozatos hallgatók, továbbképzősök, könyvtártagok, oktatók, alapképzést elvégzett hallgatók, szülők). A megoldás egyetlen rendszeren belül képes kezelni az ebből eredő komplex azonosítókezelési feladatokat. Az egyetem így egyéni vagy csoportszinten is kezelni tudja a beállításokat, pl. az e-mail környezeteket vagy a nyomtatási korlátozásokat.
3. Opcionális jellemzők (pl. ID Lifecycle Management és Lifetime ID Management)
Az UniflDone Campuswide Option V1 telepítése esetén a hallgatók automatikusan megfelelő hozzáférési jogosultságot kapnak az egyes rendszerekhez státusuk alapján (aktív, halasztó, visszatérő, alapképzést elvégzett hallgatók) az azonosító-életciklus kezelési (ID Lifecycle Management) jellemzővel. Az UniflDone Campuswide Expanded Option V1 telepítése esetén az integrált azonosítókezelés a hallgató egyetemi évein kívülre is kiterjeszthető (pl. az egyetemhez tartozó iskolákban töltött vagy a végzés utáni időszakra) az élethosszig tartó azonosítókezeléssel.
Értékesítési cél
A rendszer bevezetése kb. 50 egyetemen a 2013-as pénzügyi év végére (a Fujitsu pénzügyi éve március 31-én ér véget)
Működési környezet
Azonosítókezelő szerver
OS: Microsoft Windows Server 2008 R2
Szükséges szoftverek: Apache 2.2, Tomcat 6.0, Postgres Plus Standard Server 9.0
Felhasználó-oldali webszerver
OS: Microsoft Windows Server 2008 R2 vagy Red Hat Enterprise Linux 5
Szükséges szoftverek: Apache 2.2, Tomcat 6.0
Adminisztrátori kliens
Böngésző: Microsoft Internet Explorer 8-9
Jelentésmegjelenítő szoftver: Microsoft Word 2010
Felhasználói kliens
Böngésző: Microsoft Internet Explorer 6-9, Mozilla Firefox 3, Apple Safari 5
Kapcsolódó cikkek
- Fujitsu STYLISTIC M532 Android táblagép: munka és szórakozás
- Mobiltelefonos szolgáltatás cukorbetegek számára
- Professzionális 2D/3D hibrid kijelző a Fujitsutól
- A Fujitsu beszédfelismerésen alapuló információlekérő technológia okostelefonokhoz
- Új felső kategóriás tárolórendszer a Fujitsutól
- A Fujitsu új felügyeleti szoftverekkel fokozza az adatközpont
- Ismét a „K komputer” a világ legnagyobb teljesítményű szuperszámítógépe
- A Fujitsu csökkenti a saját felhő költségeit és kockázatát
- A Google követni szeretné a felhasználók szokásait, és márciustól ezt letiltani sem lehet
- Informatikai közmű – betekintés az IT jövőjébe
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Philips Monitors E1 terméksorozat három új, többcélú modellel bővül
A Philips Monitors E1 sorozata ebben a hónapban három új modellel bővül. Az irodai felhasználók és távmunkában dolgozók számára szükséges összes alapvető funkcióval ellátott új modellek segítenek a felhasználóknak a kapcsolattartásban és növelik a termelékenységüket, mindezt versenyképes áron.
Országszerte elérhetővé válik a Netrevalók program
A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen már 45 településen lesz elérhető a generációk digitális edukálását célzó program. A digitális infrastruktúra fejlesztése érdekében a Magyar Telekom a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és az Informatikai és Könyvtári Szövetség részére 100- 100 darab monitort adományoz a programban résztvevő könyvtárak számára.
Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban
Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.
Még szélesebb körben elérhetők a Galaxy AI funkciók a One UI 6.1 frissítéssel
Még több Galaxy felhasználó léphet be a mobil AI új korszakába: a One UI 6.1 frissítéssel korábbi készülékeken is elérhetővé válnak a Galaxy AI funkciók március 28-tól. A Galaxy S23 széria, az S23 FE, a Z Fold5 és a Z Flip5 készülékek, valamint a Tab S9 termékcsalád tagjain is elérhetők lesznek azok a lehetőségek, melyeket az idén bemutatott Galaxy S24 széria felhasználói már kipróbálhattak.