Eventus, avagy az észrevétlen IT forradalom

forrás Prim Online, 2011. szeptember 14. 08:50

A telekommunikáció rohamléptékű fejlődése nem csak az újabb és újabb technikai eszközök megjelenésének köszönhető, hanem a rendszerek integrált működését biztosító intelligens szoftvereknek is. Egy ilyen, a magyar Fornax vállalat által kifejlesztett alkalmazás, az Eventus működik közre a világ egyik legnagyobb telekommunikációs szolgáltatójának, a Deutsche Telekom rendszereinek az üzemeltetésében.

Felgyorsult világunk kommunikációs eszközrendszere hatalmas változáson ment keresztül az elmúlt években. A mobil és vezetékes hálózatok, az internetelérés és a digitális képtovábbítás is rendkívüli mértékben fejlődött. A telekommunikációs rendszerek fejlődésével azok egyre bonyolultabbakká is váltak, így a hibajelenségek, rendszerleállások mindennapi problémákat okoztak, a hibák keresése hosszú, és bonyolult folyamattá vált.

A Fornax felismerve a folyamatot kifejlesztette saját, Eventus nevű folyamatirányító szoftverén a TSS nevű alkalmazást, amely az automatizált diagnosztikai feladatokon, és az ügyfélkezelési rendszer irányításán túl azok, illetve más rendszerek összehangolására, diagnosztizálására is képes. Így például egy fogyasztói hibabejelentés pillanatában a rendszer képes detektálni az adott problémát, meghatározni a javításhoz szükséges munkafolyamatokat és intézkedni annak elhárításáról.

Az Eventus program használata előtt a fogyasztók, felhasználók által jelzett problémák, mintegy 75 százaléka ismeretlen hibaként került rögzítésre, ám a TSS alkalmazás bevezetése után, az automatizált diagnosztikai rendszernek köszönhetően az ismeretlen hibák aránya hamarosan 10% alá csökkent. A hibabejelentő tehát csak gyors intézkedést és visszajelzést érzékel, miközben az Eventus a lehető leghatékonyabban végzi a háttérmunkát, csökkentve a hibaelhárítás idejét és a ráfordítandó költségeket.

A 2011-ben megrendezett TechShow-n részletesen is megismerhetővé vált a magyar vállalat által kifejlesztett Eventus szoftver, amelyet elsőként a Magyar Telekom kezdett el használni, majd az ismert vállalatcsoport tizenegy tagja közül immár négy országban is bevezetésre került. Az egyedülálló magyar fejlesztést használja a Deutsche Telekomon kívül a UPC és az Invitel is. Hozzájuk hasonlóan a Vodafone is kihasználja az Eventus rendszer kiváló ügymenet-, illetve folyamat-támogató, valamint mukaerő-, és erőforrás-kezelő képességeit egyéb üzleti, illetve ügymeneti területeken.

hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Philips Monitors E1 terméksorozat három új, többcélú modellel bővül

A Philips Monitors E1 sorozata ebben a hónapban három új modellel bővül. Az irodai felhasználók és távmunkában dolgozók számára szükséges összes alapvető funkcióval ellátott új modellek segítenek a felhasználóknak a kapcsolattartásban és növelik a termelékenységüket, mindezt versenyképes áron. 

2024. március 28. 13:27

Országszerte elérhetővé válik a Netrevalók program

A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen már 45 településen lesz elérhető a generációk digitális edukálását célzó program. A digitális infrastruktúra fejlesztése érdekében a Magyar Telekom a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és az Informatikai és Könyvtári Szövetség részére 100- 100 darab monitort adományoz a programban résztvevő könyvtárak számára.

2024. március 28. 11:50

Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban

Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.

2024. március 28. 10:01

Még szélesebb körben elérhetők a Galaxy AI funkciók a One UI 6.1 frissítéssel

Még több Galaxy felhasználó léphet be a mobil AI új korszakába: a One UI 6.1 frissítéssel korábbi készülékeken is elérhetővé válnak a Galaxy AI funkciók március 28-tól. A Galaxy S23 széria, az S23 FE, a Z Fold5 és a Z Flip5 készülékek, valamint a Tab S9 termékcsalád tagjain is elérhetők lesznek azok a lehetőségek, melyeket az idén bemutatott Galaxy S24 széria felhasználói már kipróbálhattak.

2024. március 27. 19:13

A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia

1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.

2024. március 27. 16:55

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05