Nő az internetes vásárlási kedv Magyarországon

MTI Sajtóadatbank, 2000. június 5. 09:13
A Carnation Research legújabb kutatása szerint ez elkövetkező fél évben minden második aktív magyar internetező tervez a világhálón keresztül történő vásárlást.
A Carnation Research májusi, a hazai internetezők elektronikus kereskedelemmel kapcsolatos attitűdjét és aktivitását vizsgáló kutatása alapján kimutatható, hogy interneten keresztül az aktív internetezők eddig leggyakrabban CD-ket, DVD-ket, videó- és magnókazettákat, valamint könyveket vásároltak. Egy-egy vásárláskor a vevők átlagosan 10 ezer forint alatti összeget költenek, igaz, a nagyobb kereskedőknél ennél több, jellemzően 20-30 ezer forintot hagynak. Ez leginkább a számítástechnikai termékeket forgalmazó vállalkozások esetében igaz, de például az élelmiszerek értékesítésével foglalkozó GRoby-nál is 12-13 ezer forint körüli az átlagos vásárlási érték.

A különböző adatokat összegezve a Carnation Research végül is azt állapította meg, hogy egy vásárló átlagosan 10 ezer forintot költ egy-egy alkalommal. A Carnation Research definíciója szerint az aktív internetező 15-59 éves korú, s rendszeresen, azaz hetente legalább egyszer csatlakozik a világhálóhoz. A kutatóintézet szerint Magyarországon jelenleg 713 ezren tartoznak ebbe a kategóriába.

A Carnation Research által feltette kérdésekre adott válaszokból az is kiderült, hogy azok, aki már vásároltak interneten keresztül, kétszer nagyobb valószínűséggel teszik meg ugyanezt a következő 6 hónapban, mint azok, akik még nem próbálták ki ezt a lehetőséget.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09