Már otthon is ki lehet nyomtatni az internetes vonatjegyet
November közepétől már nemcsak a nagyobb állomásokon található automatáknál, hanem bárhol ki lehet nyomtatni a MÁV-START-nál interneten vásárolt belföldi vasúti menetjegyet - jelentette be Kővári Zsolt, a MÁV-START Zrt. vezérigazgatója kedden, sajtótájékoztatón Budapesten.
Kérdésre válaszolva Nemes Anikó, a MÁV-START projektvezetője közölte, hogy a fejlesztés beruházási költsége 52 millió forint, ebbe bele tartozik az informatikai megoldás kifejlesztése, illetve a jegyellenőrzéshez szükséges 1.450 okostelefon beszerzése.
Kővári Zsolt elmondta, hogy a MÁV-START 2008-ban indította el az internetes jegyértékesítési rendszerét. Azóta a szolgáltatást egyre többen választják, jelenleg 40 ezer aktív felhasználójuk van, és 1 millió jegyet vásároltak online. Céljuk, hogy a következő időszakban az interneten vásárolt menetjegyek arányát a jelenleg 2,5-3 százalékról 15 százalékra növeljék - mondta a vezérigazgató.
A vezérigazgató szólt arról, hogy fokozatosan fejlesztik a jegyértékesítési rendszert. Kérdésre válaszolva elhangzott, hogy a MÁV-START nemzetközi járataira azt követően lehet kiterjeszteni az interneten vásárolt jegyek otthoni nyomtatását, ha a külföldi vasúttársaságok az ellenőrzés technikai kérdésében megegyeznek.
A MÁV-START tájékoztatása szerint az otthoni nyomtatású belföldi menetjegyeket, pót- és helyjegyeket az interneten az utazás előtt már akár 60 nappal meg lehet vásárolni. A visszaélések elkerülése érdekében az otthon nyomtatott jegyek - az európai vasutak gyakorlatát követve - egy adott napra, és meghatározott vonatra érvényesek, névre szólóak és nem átruházhatók.
A menetjegyet A/4-es méretű fehér papírra kell kinyomtatni, az azonosítást kétdimenziós pontkód szolgálja. A vonalkódot okostelefonon olvassa le és érvényesíti a jegyet a kalauz a vonat fedélzetén.
A MÁV-START tájékoztatása szerint az otthon nyomtatott jegyek a MÁV és a GYSEV vonalain egyaránt érvényesek.
Amennyiben az utas nem használja fel az otthon nyomtatott menetjegyét, akkor csak az online vásárlási felületen kezdeményezheti a visszatérítést legkésőbb a vonat indulás előtt egy órával - közölte a MÁV-START Zrt.
Kapcsolódó cikkek
- Már szolgáltatásokért is lehet fizetni PayPal-lal
- Kedvezményes színházjegyek az interneten
- Adatközpont-iparági fogalomtárat készített az IVSZ
- Így csábítanak az interneten a szállodák 2012-ben
- Új szolgáltatások és megújult dizájn a Kütyü Magazin weboldalán
- Online borszótár indult
- Egyre többen netez(né)nek vonaton
- Közösségi oldal plátói szerelmeseknek
- Megszűnt a Mindennapi.hu keresztény közéleti hírportál
- Körbejárni Stonehenge-t a Google segítségével
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megéri-e az elektromos autózás?
Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.
Mire jók a chatbotok?
Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.
Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?
Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.
Hát persze hogy dráma!
A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...
Digitalizáció a KKV-knál - ahogy a mesterséges intelligencia látja
Manapság mindenki mindenről a ChatGPT-t kérdezi meg, úgyhogy - gondoltam - mi is kipróbáljuk, megnéztük, hogy milyen hírt írna a mesterséges intelligencia arról, hogy hol tart a digitalizáció Magyarországon a kis- és középvállalkozásoknál. Íme: