Tavaly novemberben tovább nőtt a digitálistelevízió-előfizetések száma hazánkban

forrás Prim Online, 2012. január 10. 07:53

2011 novemberében a legnagyobb magyarországi műsorterjesztők hálózatában 1,627 millióra nőtt a digitális televíziózásra előfizetők száma, derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legfrissebb gyorsjelentéséből.

A gyorsjelentés a magyarországi műsorterjesztők önkéntes adatszolgáltatásán alapul és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 88 százalékát fedi le. A megközelítőleg 3,8 millió magyarországi háztartás közül közel 3,2 millióban van valamilyen előfizetéses televíziós szolgáltatás. A fennmaradó közel 600 ezer háztartásban a tető- vagy szobaantennával szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású műsorokat vagy ingyenesen elérhető műholdas adásokat néznek.

A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók (Magyar Telekom Nyrt., Invitel Zrt., UPC Magyarország Kft., DIGI Kft., PR-TELEKOM Zrt., Tarr Kft., ViDaNet Zrt., PARISAT Kft., RubiCom Zrt., Hello HD Kft.; UPC DTH S.ŕ.r.l., Antenna Hungária Zrt.) november végén közel 2,814 millió előfizetést tartottak nyilván.

Novemberben a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 57,8 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat az egy hónappal korábbi 57,6 százalékhoz képest.

A digitális előfizetéseken belül novemberben 662 ezerről 677 ezerre nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma. A műholdas szolgáltatást 909 ezren vették igénybe, a MinDig TV Extra szolgáltatásnak pedig közel 42 ezer előfizetője volt a hónap végén.

A vizsgált hónapban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint az előfizetéssel rendelkező háztartásokon belül 23,8 százalékról 24 százalékra nőtt a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A vezeték nélküli előfizetések részesedése novemberben 33,8 százalékon állt. Az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya tovább csökkent, ez az érték egy hónappal korábban 42,4 százalék, most 42,2 százalék volt.

A teljes becsült piacra vonatkozóan és valamennyi technológiát figyelembe véve a UPC a piacvezető, piaci részesedése 26,1 százalék, a második a DIGI, amelynek piaci részesedése 23 százalék, a harmadik a Magyar Telekom, piaci részesedése a vizsgált hónapban 22,2 százalék volt.

A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások – kábeltelevízió és IPTV – piacán az összes előfizetések közel 83 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma novemberben 1,863 millió volt, ezen belül az analóg előfizetések száma az előző hónaphoz képest 1,182 millióról 1,187 millióra nőtt.

A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése 27,6 százalék, második helyen a Magyar Telekom áll 19,3 százalékkal, ezt követi a több száz – a gyorsjelentésben nem szereplő – szolgáltató együttes részesedése 16,6 százalékkal, míg negyedik a sorban a DIGI 15,4 százalékkal.

A vezeték nélküli szolgáltatásokat a gyorsjelentés teljes körűen lefedi. Ebben a szegmensben a piacvezető DIGI részesedése 41 százalék, majd a Magyar Telekom következik 29,1 százalékkal, a harmadik UPC-é pedig 22,5 százalék.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05