Ezermilliárd dollár fölé nőhet a szórakoztató elektronikai ipar bevétele az idén
A legnagyobb iparági bemutató, a Las Vegasban kedden kezdődött CES megnyitójára időzített előrejelzés szerint a gyártók összesített bevétele 1.038 milliárd dollár lehet az idén, 5 százalékkal nőhet az egy évvel korábbi 993 milliárd dollárhoz képest. A szórakoztató elektronika így már csak alig néhány nagyságrenddel marad el az autógyártástól; az újautó-értékesítésből származó bevétel a legutóbbi, 2010-es adatok szerint 1.675 milliárd dollár volt világszerte.
Az ágazat súlyának növekedése, valamint a mobil eszközök népszerűségének növekedése mellett ugyancsak meghatározó trend az átrendeződés a feltörekvő térségek javára - jósolja a CEA. Az előrejelzés szerint az ázsiai és a latin-amerikai térségben a bevétel 18 százalékkal nő az idén 2011-hez képest, Amerikában viszont stagnál, Nyugat-Európában pedig akár csökkenhet is, ha nem enyhül az euróövezeti válság.
A fejlett ipari országokban a gyártók összesen 557 milliárd dollár értékben adhatnak el új szórakoztató elektronikai készülékeket, berendezéseket, a feltörekvő térségekben realizált bevétel pedig már csak alig 70 milliárddal marad el ettől, 482 milliárd dollár lehet 2012-ben.
Az egyes terméktípusokat tekintve az okostelefon és a táblagép ad leginkább lendületet az ágazatnak. Az idén a teljes bevétel 22 százaléka származik okostelefon-értékesítésből, ami 228 milliárd dollárt jelent. Táblagépek forgalmazásából tavaly 39 milliárd dollár bevétel keletkezett, ez az összeg 59 százalékkal nő az idén - ismertette a CEA prognózisát a Handelsblatt című német üzleti lap.
Ugyanakkor az okostelefon és a táblaszámítógép diadalmenete miatt számos más terméktípus háttérbe szorul, az mp3-lejátszók, a navigációs berendezések és digitális kamerák értékesítése például egyre nehezebben megy. Hasonlóan nehéz a sorsa azoknak a gyártóknak, amelyek későn kapcsolódtak be egy-egy trendbe; ezt mutatja egyebek között a Nokia lemaradásának és az Apple előretörésének példája az okostelefon-piacon.
A CES péntekig tart, a vásáron több mint 2.700 gyártó együttvéve nagyjából 20 ezer különböző terméket mutat be.
Kapcsolódó cikkek
- Sharp TV-k az európai futball jegyében
- Új LG CINEMA 3D Smart TV funkciók és kiegészítők
- 140 centiméter képátlójú LG OLED tévé a CES-en
- Hatalmas képátlójú, 3D Ultra Definition LG kijelző
- Teljes LG CINEMA 3D kép- és hangélmény a CES-en
- Kisebb az igény felnőtt tartalmakra és online játékokra
- Végéhez közeledik a "digitális évtized"
- Minden tizedik fiatal játékos függő
- Mégsem immúnis a válsággal szemben a játékipar
- Fütyül a válságra a játékipar
Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
MI festőrobot szórakoztatta a nézőket a Magyar Ifjúsági Robot Kupán
Az előző évek közkedvelt versenyszámaival, így többek közt a robotszínházzal, robotfocival és a menekítő robotok mérkőzésével zajlott le a 17. Magyar Ifjúsági Robot Kupa (MIRK) Nyíregyházán. A versenyt a Neumann Társaság megyei szervezete, a Nyíregyházi Egyetem és a Magyar Robot Kupa Alapítvány szervezésében, a Neumann Társaság kiemelt szakmai támogatásával bonyolították le.
Újabb Apple Premium Partner üzlettel erősít az iSTYLE a Westendben
Az iSTYLE, az Apple termékek vezető hazai viszonteladója, a mai napon megnyitotta második Apple Premium Partner üzletét a Westend City Centerben. A lépés fontos mérföldkő az iSTYLE életében, hiszen az új flagship store árukínálata, magasan képzett munkatársai és minőségi szolgáltatásai még közelebb hozzák az ikonikus Apple Store-ok vásárlási élményét a hazai közönséghez.
Google atombomba: kombinált Core, Spam és HCU algoritmus frissítés egyszerre
A Google a tegnapi napon bejelentette, hogy több intézkedést is bevezet, amelyek célja a keresési eredmények minőségének javítása.
Átadták a Marketing Diamond Awards győzteseinek járó díjakat
Február 7-én, a MARKETING TRENDFORUM keretén belül, az ETELE CINEMA-ban rendezett eseményen adták át a Marketing Diamond Awards 2023-as elismeréseit. Idén a Pentacom lett az „Az Év Ügynöksége”, míg a Billingo Technologies Zrt. érdemelte ki az „Az Év Vállalata” díjat. A 34 tagú, meghatározó hazai hirdetőkből és ügynökségi szakemberekből álló zsűri szavazatai alapján „Az Év Marketingnagykövete” címet a Kiszervezett Marketing kapta.
A jövő szakmáinak 85%-át még fel sem találták
A feltörekvő technológiák, például a robotika, a mesterséges intelligencia, a gépi tanulás, a virtuális és kiterjesztett valóság, valamint az emberi agy működését utánzó számítástechnika az előrejelzések szerint az elkövetkező évtizedekben átalakítják majd az életünket és a munkánkat. Az Institute for the Future legutóbbi jelentése pedig még erőteljesebben fogalmaz, szerintük a „2030-ban létező állások 85 százalékát még fel sem találták, így az új tudás megszerzésének a képessége értékesebbé válik, mint a tudás maga”. Ezért is egyre fontosabb kérdés a felsőfokú tanulmányaikat megkezdő hallgatók számára, hogy valóban jövőbiztos tudást adó szakot válasszanak.