Eurokraták hitelkártya adatait tette nyilvánossá egy hackercsoport
A hackertámadásra a karácsonyi szünetben került sor, az eltulajdonított bizalmas adatok egy részét tette eddig nyilvánossá a csoport. Egyes érintettek még hétfőn sem tudtak arról, hogy bankkártyájuk adatai, telefonszámuk az interneten kering. Az európai intézmények közül az Európai Bizottság, a szervezett bűnözés ellen harcoló Eurojust, az Európai Külügyi Szolgálat, az Európai Parlament és egy brüsszeli agytröszt alkalmazottainak adatait érintette az Anonymous akciója.
Az "új világrend" ellen harcot hirdető hackerek az eurokraták adatai mellett összesen 850 ezer bizalmas adathoz jutottak hozzá, amikor december végén feltörték egy hírszerzéssel és információ-biztonsággal foglalkozó texasi cég, a Stratfor szervereit. A mindenki számára elérhetővé tett email címek között az amerikai hadsereg és a NATO több tisztviselőjének elérhetőségei is szerepeltek. A megszerzett bankkártya-adatok segítségével több hacker jótékony célokra adakozott, de a csoport közleménye szerint az akció célja - az átláthatóság növelésének nevében - elsősorban a Stratfornak névtelenül nyilatkozó magas rangú tisztviselők email címének megszerzése volt.
Kapcsolódó cikkek
- FBI: a kibertámadások a terrorizmusnál is veszélyesebbek
- A Stratfor az adatvédelem megsértésének minősítette a WikiLeaks-kiszivárogtatást
- Videokonferenciák: páholyból figyelnek a hackerek - Könnyedén felnyithatóak a zárt rendszerek (2. rész)
- Videokonferenciák: páholyból figyelnek a hackerek - Könnyedén felnyithatóak a zárt rendszerek (1. rész)
- Két és fél év szabadságvesztést kapott a Marriottot zsaroló magyar hacker
- Az Anonymus csoport megtámadta a szlovák kormány weboldalait is
- Izraeli hackerek áldozata lett egy iráni médium és egy minisztérium honlapja
- Több órára leálltak a lengyel közigazgatási szervek honlapjai
- Az Európai Bizottság helyteleníti a fájlcserélők elleni kemény amerikai fellépést
- Az FBI lecsapott a Megauploadra, az Anonymous válaszul az FBI-t támadta
Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Eldőlt, hogy kik képviselik Magyarországot a Nemzetközi Informatikai Csapat Diákolimpián
Két magyar csapat jutott tovább a Szíriában megrendezésre kerülő Nemzetközi Informatikai Csapat Diákolimpiára (IIOT). A világverseny nemzeti előválogatójaként szolgáló Kódkupát március 10-én rendezte meg a Neumann Társaság az Algo Pro Club és a Budapesti Fazekas Mihály Gimnázium együttműködésével. A hiánypótló csapatverseny nagy hangsúlyt helyez a csapattagok közötti kooperációra, ami a vállalati munkakultúrára is felkészíti a fiatalokat.
MI festőrobot szórakoztatta a nézőket a Magyar Ifjúsági Robot Kupán
Az előző évek közkedvelt versenyszámaival, így többek közt a robotszínházzal, robotfocival és a menekítő robotok mérkőzésével zajlott le a 17. Magyar Ifjúsági Robot Kupa (MIRK) Nyíregyházán. A versenyt a Neumann Társaság megyei szervezete, a Nyíregyházi Egyetem és a Magyar Robot Kupa Alapítvány szervezésében, a Neumann Társaság kiemelt szakmai támogatásával bonyolították le.
Újabb Apple Premium Partner üzlettel erősít az iSTYLE a Westendben
Az iSTYLE, az Apple termékek vezető hazai viszonteladója, a mai napon megnyitotta második Apple Premium Partner üzletét a Westend City Centerben. A lépés fontos mérföldkő az iSTYLE életében, hiszen az új flagship store árukínálata, magasan képzett munkatársai és minőségi szolgáltatásai még közelebb hozzák az ikonikus Apple Store-ok vásárlási élményét a hazai közönséghez.
Google atombomba: kombinált Core, Spam és HCU algoritmus frissítés egyszerre
A Google a tegnapi napon bejelentette, hogy több intézkedést is bevezet, amelyek célja a keresési eredmények minőségének javítása.
Átadták a Marketing Diamond Awards győzteseinek járó díjakat
Február 7-én, a MARKETING TRENDFORUM keretén belül, az ETELE CINEMA-ban rendezett eseményen adták át a Marketing Diamond Awards 2023-as elismeréseit. Idén a Pentacom lett az „Az Év Ügynöksége”, míg a Billingo Technologies Zrt. érdemelte ki az „Az Év Vállalata” díjat. A 34 tagú, meghatározó hazai hirdetőkből és ügynökségi szakemberekből álló zsűri szavazatai alapján „Az Év Marketingnagykövete” címet a Kiszervezett Marketing kapta.