Az internet az orosz mozi halála
A torrenteken (megosztott gyorsletöltés) kívül számos oldal kínál letöltést a számítógépes világhálón - tette hozzá Makszimov, aki azt is nehezményezte, hogy az orosz filmszínházakban nem működik az elektronikus jegyrendszer, a mozik lenyelik a bevételek felét a gyártók elől.
Szerinte még korai lenne az orosz filmgyártás győzelméről beszélni, legfeljebb arról, hogy - mint mondta - "a földről sikerült térdre feltápászkodni".
2010-ben 250 millió rubel (1 milliárd 750 millió forintnyi) támogatást kaptak a különböző orosz filmgyártó cégek. A támogatással készített filmek közül 2011-ben elsősorban a komédiákra voltak kíváncsiak a nézők. Idén, a januári ünnepek alatt a legtöbben a Viszockijról készült filmet nézték meg a mozikban, valamint a Karácsonyfák című romantikus film második részét és a középkori hősöket felelevenítő humoros rajzfilmsorozat legújabb alkotását Ivan cárevicsről és a szürke farkasról.
Moszkvában pénteken adták át az Arany sas díjakat 2011 legjobb orosz filmjei alkotóinak és szereplőinek. A legjobb filmnek Andrej Vzjagincev rendező munkáját, a Jelenát választották, amely Cannes-ban is sikert aratott.
Az orosz filmesek: szakértők és gyártók egyaránt arra panaszkodnak, hogy a multiplex mozik elsősorban a fiatalok igényeit szolgálják ki, a művészfilmek nem jutnak el a nagyközönséghez.
Kapcsolódó cikkek
- Az ACTA széleskörű társadalmi egyeztetését szorgalmazza az IVSZ
- Különleges egységet hozott létre a cseh rendőrség a számítógépes kalózok ellen
- Kalózportált zártak be a hatóságok, börtönnel fenyegetik a letöltőket
- Az Anonymus csoport megtámadta a szlovák kormány weboldalait is
- Magyarország is csatlakozott az online kalózkodás elleni megállapodáshoz
- Határozatlan időre felfüggesztette a kongresszus az internetes kalózkodás elleni törvényalkotást
- Oroszországban nem lesz internet-cenzúra
- Az Európai Bizottság helyteleníti a fájlcserélők elleni kemény amerikai fellépést
- Az FBI lecsapott a Megauploadra, az Anonymous válaszul az FBI-t támadta
- Szerzői jogot sértett a Burger King üzemeltetője
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Sony World Photography Awards 2024 – kihirdették a nyerteseket
A World Photography Organisation egy különleges gálaünnepségen Londonban kihirdette a Sony World Photography Awards 2024. évi nyerteseit. Az immár 17. éve megrendezett díjátadó ünnepség napjaink legjobb fotográfiai alkotásait mutatja be, valamint az elmúlt év legközkedveltebb képeit és történeteit díjazza. A győztes, döntős és shortlistre került képek április 19-től láthatók a Sony World Photography Awards 2024 kiállításon a londoni Somerset House-ban.
Kiberbiztonsági útmutató készült a magyar kkv-knak
A magyar kisvállalkozásokat támogató kiberbiztonsági kézikönyvet mutatott be az Európai Innovációs és Technológiai Intézettel (EIT Digital), a Nemzetközi Digitális Alapítvánnyal (Global Digital Foundation) együttműködve a Huawei Technologies.
A MITTE az ügynökségi partnere a világ első tokenizált naperőmű projektjének
A MITTE felel a globális zöld energia vállalat, a Sunmoney Solar Group almárkájának branding és social feladataiért, illetve a Sunmoney 360 app design feladataiért.
Ünnepel a Samsung Galaxy Team európai sportolói csapata
Már csak 100 nap, és elkezdődnek a 2024-es párizsi olimpiai és paralimpia játékok. Ez alkalomból a Samsung, az esemény nemzetközi partnereként bejelenti eddigi legnagyobb létszámú sportolói csapatát. A vállalat idén összesen 57, köztük 44 európai Team Galaxy versenyzőt támogat – olyan sportolókat, akik a játékok során országukat képviselik –, hogy az olimpián is kihozhassák magukból a bennük rejlő lehetőségeket.
Új szintet léphet az MI-forradalom az adatközpontokban
Együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és az NVIDIA, a két cég összefogásának köszönhetően megnyílik az út a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat még jobban támogató, ugyanakkor energiahatékonyan működő adatközpontok kialakítása előtt. A megállapodás részeként a Schneider Electric leányvállalata, az AVEVA digitális iker platformját összekapcsolják az NVIDIA Omniverse megoldásával, egységes környezetet biztosítva a virtuális szimulációhoz és az együttműködéshez.