Irányelvek médiamunkásoknak a közösségi oldalak használatáról
Irányelveket fogalmazott meg az osztrák közszolgálati rádió és televízió (ORF) a munkatársai számára arról, hogy hogyan viselkedjenek az internetes közösségi oldalakon.
A tíz pontba foglalt, 13 oldalas iránymutatásban hangsúlyozzák, hogy nem "szájkosarat" akarnak alkalmazni, sokkal inkább arra bátorítják a kollégákat, hogy "aktívan, de felelősségteljesen" jelenítsék meg magukat a közösségi oldalakon. Mint írták, az irányelveket ajánlásnak, és nem utasításnak szánják. A dolgozóknak szerdán megküldött szöveget a Der Standard című napilap csütörtökön az internetes kiadásában teljes terjedelmében közölte.
Az ORF-es ajánlásban megjegyzik egyebek között, hogy az interneten nehéz különválasztani egymástól a magánjellegű és a szakmai ügyeket, ezért a szociális média magánjellegű használatakor is az irányelvek betartását javasolják.
"Ügyelj a hírnevedre - és az ORF-ére is" - fogalmaznak az útmutatóban. A tanácsok között szerepel, hogy tartózkodjanak az ORF-es kollégákról, műsorokról való negatív tartalmú véleménynyilvánításoktól és a saját mindenkori munkamoráljukra vonatkozó megjegyzésektől is. Nem ajánlják olyan fotók közzétételét, "amelyek egyértelműen nem a nyilvánosságnak szólnak". "A szexuális ízlés, a saját és a másoké is, alapvetően magánügy" - írták.
Az újságírói hitelesség és objektivitás érdekében óvatosságra intenek az internetes petíciók és kezdeményezések támogatását illetően. Megtörténhet, hogy később a munkatársnak tudósítania kell ugyanarról a kezdeményezésről - mutattak rá. Ugyancsak az objektivitás megkérdőjelezhetetlensége érdekében azt is ajánlják az ORF újságíróinak, hogy facebookos "barátaik" között ne túlnyomórészt csak egyetlen párthoz tartozó személyek legyenek.
Zsinórmértékként ajánlják azt is a munkatársaknak, hogy ne posztoljanak olyan véleményt, amit ne vállalnának egy pódiumbeszélgetésen is. Figyelmeztetnek az "időzített bombákra" is. Felhívják a figyelmet arra, hogy a közösségi portálokon egyszer közzétett információk évekkel később is kereshetők maradnak. Rámutatnak arra is: nem tudható előre, hogy később mely szakterületen dolgozik majd valaki. "Ne tégy vagy írj semmi olyat, amiről nem akarod, hogy holnap vagy néhány év múlva terjesszék rólad" - írták.
Az útmutató kitér a nézőkkel, olvasókkal való kapcsolattartásra is. Azt kérik az újságíróktól, hogy ugyanolyan barátságos, udvarias hangnemet használjanak, mintha ORF-es mikrofon vagy kamera előtt beszélnének.
Kapcsolódó cikkek
- Igazodási pont - a közösségi média kulcs szerepe
- Mindent egy helyen – gyűjtőoldal nyerte a Startup versenyt
- Sokat keresnek az internetes kommentek törlésére specializálódott cégek Kínában
- Így neteztünk 2011-ben
- Az internet szabadságáért tüntettek Budapesten
- Felháborodás fogadja a twitteres cenzúrát - Üres címlap, digitálisan (2. rész)
- Felháborodás fogadja a twitteres cenzúrát - Üres címlap, digitálisan (1. rész)
- Az olasz miniszterek Twitteren keresnek munkatársat
- Határozatlan időre felfüggesztette a kongresszus az internetes kalózkodás elleni törvényalkotást
- Visszakozott az internetes kalózkodás elleni amerikai törvénytervezetek három beterjesztője a tiltakozás hatására
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A múlt feltárása, a jövő segítségével!
Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!
Megéri-e az elektromos autózás?
Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.
Mire jók a chatbotok?
Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.
Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?
Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.
Hát persze hogy dráma!
A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...