Megduplázódtak az online reklámbevételek
A vizsgálatok egyértelműen igazolták azokat a korábbi előrejelzéseket, amelyek azt mutatták, hogy Magyarországon is megkezdődött a reklámra, hirdetésre fordított költségek átterelődése az online felületek felé. A reklámpiaci torta újrafelosztása már tavaly is érzékelhető volt, a változások azonban - más piackutató cégek szerint is - ebben az évben még erőteljesebbek lesznek.
A kutatások az online reklámpiac gyorsuló növekedését mutatták ki, a 2000. év első negyedévében minden előrejelzést felülmúlóan növekedett a hazai online reklámköltés. Az 1999. év második félévében mért 235 millió forintnál is többet, 236,4 milliót költöttek a vállalatok online reklámra az év első három hónapjában.
A legfontosabb tapasztalatokat közreadó jelentés piaci koncentrációt öszszefoglaló fejezetéből kiderül, hogy az idei esztendő első negyedévében a TOP 5 médiatulajdonos az online reklámtorta 56%-át szerezte meg. Figyelembe véve a tavalyi adatokat, a legnagyobbak piaci részesedésének csökkenése lényegében megállt.
Az elemzés megállapítja, hogy a megrendelések számát tekintve a piac arányosan oszlik el az online és az offline ügynökségek, illetve a közvetlen hirdetői megrendelések között, azonban a megrendelések értékét tekintve egyelőre a közvetlen megrendelések a legjelentősebbek.
A hirdetők megoszlásával kapcsolatban megállapítható, hogy az elmúlt évekhez hasonlóan továbbra is az informatikai és távközlési szektor költötte a legnagyobb összeget internetes reklámozásra, ami elsősorban a mobilszolgáltatók interneten való megjelenésének tudható be. Túl azon, hogy a megrendelések számában is ez a szektor vezet, a megrendelések értékét tekintve még nagyobb részesedést mondat magáénak.
Második helyen a pénzügyi szektor áll, részesedése kismértékben növekedett az elmúlt évhez képest.
Az év első három hónapában igen erőteljesen léptek piacra az online állásközvetítők, fejvadászok, s ezzel a piac mintegy 5 százalékát fedik le. Az autóipar jelenléte a piac növekedésével párhuzamosan nőtt.
Az FMCG szektorból és a turisztikai iparból ugyanakkor a nemzetközi trendekhez mérten továbbra is igen alacsony összegeket fordítanak online reklámozásra.
A hirdetési típusok alapján készített statisztikákból kiderült, hogy továbbra is a banner a legnépszerűbb online reklámozási forma, amelynek részesedése 90% fölé emelkedett. Az online szponzorálás a megrendelések értékét tekintve visszaesett 5%-ra.
Az e-mail a piac növekedésével tartotta 0,3%-os részesedését, de megjelentek új reklámozási formák is, amelyek 2,4%-át tették ki a megrendelések értékének.
A nemzetközi trendeknek megfelelően a legelterjedtebb árazási módszer hazánkban is az 1000 reklámmegjelenítés (adview) után történő fizetés (CPM). E számítási eljárás alkalmazása jelentősen elterjedt, ugyanakkor visszaszorulóban van az idő alapú elszámolás.
A hibrid árazás nagyjából eltűnt a piacról, hasonlóan kis mértékben használták a kattintások után történő fizetést.
Az első negyedévben mintegy 16%-kal emelkedett a megrendelések átlagos CPM-ára a tavalyi év második félévéhez képest, így az átlagos CPM 4295 forintra nőtt. Nagymértékben csökkent a barterek aránya, az 1999 2. félévében mért 19%-ról 12,6%-ra esett vissza a kölcsönös reklámcsere mértéke.
Kapcsolódó cikkek
- Egyre kevésbé figyelünk a veszélyekre
- A román IT-piac 2010-ig évente várhatóan 12-13 százalékkal nő
- Önálló informatikai szakállamtitkárságot hoz létre a GKM
- Gates: több külföldi szakemberre van szükség az USA-ban
- 2008-ban is a noteszgépek hajtják előre a PC-piacot
- Magyar cégek: Négyszáz tárgyalás a CEBIT-en
- 11 millió mobil-előfizető
- Felvásárlási hullám kezdődik az internetszolgáltatók piacán
- Az amerikaiak többsége mozdulni sem tud mobiltelefon nélkül
- A szemlélő hangulatát észlelő reklámplakátok
A tervezői gondolkodás eszközeivel alakítják a holnapot a Samsung és az EdisonKids kihívásának diákcsapatai
Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.
A Philips Monitors E1 terméksorozat három új, többcélú modellel bővül
A Philips Monitors E1 sorozata ebben a hónapban három új modellel bővül. Az irodai felhasználók és távmunkában dolgozók számára szükséges összes alapvető funkcióval ellátott új modellek segítenek a felhasználóknak a kapcsolattartásban és növelik a termelékenységüket, mindezt versenyképes áron.
Országszerte elérhetővé válik a Netrevalók program
A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen már 45 településen lesz elérhető a generációk digitális edukálását célzó program. A digitális infrastruktúra fejlesztése érdekében a Magyar Telekom a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és az Informatikai és Könyvtári Szövetség részére 100- 100 darab monitort adományoz a programban résztvevő könyvtárak számára.
Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban
Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.
Még szélesebb körben elérhetők a Galaxy AI funkciók a One UI 6.1 frissítéssel
Még több Galaxy felhasználó léphet be a mobil AI új korszakába: a One UI 6.1 frissítéssel korábbi készülékeken is elérhetővé válnak a Galaxy AI funkciók március 28-tól. A Galaxy S23 széria, az S23 FE, a Z Fold5 és a Z Flip5 készülékek, valamint a Tab S9 termékcsalád tagjain is elérhetők lesznek azok a lehetőségek, melyeket az idén bemutatott Galaxy S24 széria felhasználói már kipróbálhattak.