Megvannak az e-könyv írói pályázat nyertesei
Négy hónap alatt 172 pályamű érkezett a Kossuth Kiadó és a Microsoft Magyarország közös e-könyv-írói pályázatára. A legtöbb munka az irodalmi kategóriában került a zsűri asztalára. Az első helyezést Fürcht Pál CanisDo című alkotása érdemelte ki, a Microsoft zsűrije által bírált, ismeretterjesztő kategória díját Rákócza Richárd Castro személyesen című könyve kapta. Az elismeréseket a Budapesti Nemzetközi Könyvfesztiválon, április 21-én hirdették ki és adták át.
A Kossuth Kiadó és a Microsoft Magyarország tavaly szeptemberben hirdette meg az e-könyv írói pályázatot korábban nyomtatásban meg nem jelent regényekre és kéziratokra. A kezdeményezés célja, hogy felhívják a figyelmet az elektronikus könyvre, valamint új szerzőknek és új műveknek adjanak megjelenési lehetőséget elektronikus könyv formájában.
A Microsoft, ahogy szerte a világon, hazánkban is esztendők óta elkötelezett támogatója az oktatásnak, a civil szervezeteknek és a kultúrának. A vállalat folyamatosan keresi azokat a területeket, ahol innovatív termékeivel és szoftvereivel érdemben hozzájárulhat a fejlődéshez, ezért örömmel csatlakozott a Kossuth Kiadó kezdeményezéséhez, amely a hazánkban ma még gyerekcipőben járó, ám várhatóan igen nagy jövő előtt álló e-könyv kultúra felvirágoztatását szolgálja.
A pályázatra négy hónap alatt 172 pályamű érkezett, 9 az ismeretterjesztő, 163 az irodalmi műfajban. A beérkezett művekből 136-ot Microsoft Word dokumentum formátumban nyújtottak be, a fennmaradó pályaművek pdf formátumban érkeztek a zsűrihez. Mintegy 25 mű érkezett a szépirodalmi kategóriában, a többi szerző a szórakoztató jellegű műfajokban (fantasy, sci-fi, kaland, humor, krimi, romantika) adott be munkát. A díjátadót stílszerűen a Budapesti Nemzetközi Könyvfesztiválon, április 21-én rendezték.
Az irodalmi díjazottak között a „könnyebb” műfajok szerzői kerültek többségbe: Turczi István író, költő és a kiadó szerkesztői zsűrije egy futurisztikus akció-kalandnak, egy utópisztikus kriminek és egy szépirodalmi igényű regénynek ítélte a díjakat:
1. díj: Fürcht Pál Zsolt: Canisdo
2. díj: Gráczer László Tamás: Germánia
3. díj: M. Lamos Krisztina: Exit
A helyezést elért pályaművek alkotói egy-egy e-könyv-olvasót és kiskönyvtárnyi könyvcsomagot vehettek át.
Az ismeretterjesztő kategória fődíját, egy nagy értékű notebook-ot a Microsoft Magyarország zsűrije Rákócza Richárd Castro személyesen című művének ítélte, amely egy lebilincselően olvasmányos, az iróniát sem nélkülöző életrajz.
Az elismerést nyert művek rövidesen megjelennek majd a legnagyobb e-könyves portál, a pályázatot menedzselő multimediaplaza.com kínálatában. A szerzőkkel már a kiadási szerződésekről tárgyal a kiadó, s a nyomtatott megjelenés is szóba került.
Kapcsolódó cikkek
- Windows Phone Code Camp: fiatal fejlesztők versenye
- Dolgozz Otthonról Nap: április 21-én először Magyarországon
- Célegyenesben az Androideák pályázat legjobbjai
- Bemutatkozik a jövő adatközpontja és a Windows Server "8" Beta
- Lezárult a 26 gigaherzes pályázat
- Könyves valóság-show: egy felújítás története
- Internetes konzultáció a magyar nyelv értékeinek védelméről
- A nagykövet naplója 2: újabb érdekességek, intimitások, meglepő gesztusok e-book-on
- Magyar modder hűti legszebben a Kingston HyperX memóriák bordáit
- E-könyv a politikáról, diplomáciai intimitásokról
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját
A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit.
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.
Jövőbe mutató adatvizualizációs megoldások az SAP és az IFUA Horváth versenyén
Kihirdették az SAP Hungary és az IFUA Horváth adatvizualizációs versenyének nyerteseit. Ötven csapat mérte össze tudását az egyetemi és vállalati szférából. A versenyzőknek az SAP új döntéstámogató eszköze, az SAP Analytics Cloud (SAC) segítségével kellett a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) által biztosított adatokból látványos és lényeges összefüggéseket bemutató adatelemzéseket készíteniük és prezentálniuk.
Facility managementben erősít az ICON
Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.
Új korszak az elektromobilitásban
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is.