A Gartner szerint a SAS élenjár a CRM többcsatornás kampánymenedzsment megoldások piacán

Farkas Miklós, 2012. június 21. 18:59

A Gartner egyik legújabb jelentésében a CRM többcsatornás kampánymenedzsment megoldások piacát vizsgálta, s az üzleti analitikai szoftverek és szolgáltatások vezető szállítójának számító SAS-t vezetők síknegyedébe sorolta a piacot grafikusan ábrázoló ún. Magic Quadrant-ben (mágikus négyszögben). Ezt a SAS többek között fejlett analitikai képességeivel érdemelte ki, valamint azzal, hogy a vállalat az aiMatch idei felvásárlásával bővítette kínálatát a digitális marketing területén.

A többcsatornás kampány során egy szervezet különböző közegeken - például a honlapján vagy call centeren - keresztül juttatja el ajánlatait a megfelelő fogyasztói szegmensek számára. „Fejlett analitikai eszközökkel növelhető a többcsatornás kampányok hatékonysága: segítségükkel a vállalatok a legfontosabb vevőikre fókuszálhatnak és összehangolhatják a csatornáikat" - magyarázza Wilson Raj, a SAS Customer Intelligence megoldásért felelős globális vezetője. A digitális marketing egyre inkább átalakítja a többcsatornás kampánymenedzsment folyamatát, hiszen például a világhálóra, az e-mailre, a mobil eszközökre, a közösségi médiára és az eladáshelyi terminálokra is kiterjeszti a vállalatok és a fogyasztók közötti kommunikációt, s mindemellett a célzott hirdetéseket is lehetővé teszi.

A Gartner említett tanulmányában a vezetők síknegyedébe azokat a vállalatokat sorolta, amelyek „következetesen és számottevően jobban teljesítenek a kampánymenedzsment területén, legyen szó alap-, emeltszintű vagy e-marketinggel integrált kampányokról. Ezek a vállalatok kimagasló piaci ismertséggel, lefedettséggel és lendülettel rendelkeznek, továbbá stratégiai víziójuk eleme a kampánymenedzsment területén történő növekedés".

2012-ben a SAS tovább bővítette digitális marketingképességeit a felhőalapú hirdetésiszerver-forgalmazó aiMatch felvásárlásával. Ennek eredményeként a kiadók digitális felületei még hatékonyabbá válhatnak, ugyanis a hirdetési információkat meglévő ügyféladatokkal, vagy például a közösségi médiában zajló beszélgetésekből és más strukturálatlan adatokból nyert ismeretekkel gazdagíthatják.

A marketingszakemberek számára nem csak a fogyasztói adatok forrásának változatossága, de a rendelkezésre álló adatok hatalmas mennyisége és sokszínűsége is kihívást - és egyben lehetőséget jelent. A SAS nagyteljesítményű analitikai eszközeivel a vállalatok átalakíthatják marketingfolyamataikat: percek vagy órák alatt oldhatnak meg olyan problémákat, amelyeket korábban az óriási adattömegek miatt nem tudtak. A gyors, memória alapú (in-memory) eszközökkel a marketingszervezetek „what-if" típusú elemzéseket végezhetnek teljes adatkészletekkel. Olyan tényezők beállításával, mint például a költségvetés és a vevők szegmentálása, a szakemberek gyorsan meghatározhatják a pontos marketingmixet, amellyel növelhetők a bevételek és a válaszadási arányok, valamint fejleszthető a vevőtámogatás.

A SAS integrált marketingmenedzsment platformjával a teljes marketingfolyamat során támogathatja a vállalatokat, legyen szó akár stratégiaalkotásról, többcsatornás kampányok optimalizálásáról, vagy például a vevői élmény megértéséről.

Kulcsszavak: SAS Gartner Group CRM

Üzleti intelligencia ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Okos időbeosztással a tavaszi fáradtság ellen

A tavaszi fáradtságra mindenkinek van egy-két jó tippje az életmódmagazinoktól kezdve a pszichológusokon át a vitamingyártókig. A Novell szakemberei a hatékony időmenedzsmentben látják a megoldást, amelyben sokat segíthetnek a megfelelően (ki)használt informatikai megoldások.

2016. március 21. 13:11

Gartner: a Xerox ügyfélszolgálata a legjobbak között

Az ügyfélkiszolgálást támogató, kiszervezett üzleti folyamatmenedzsment (BPO) szolgáltatása alapján a Xeroxot idén ismét a vezető szolgáltatók közé sorolta a Gartner kutatócég a legfrissebb Magic Quadrant felmérésében. 

2016. március 8. 11:42

A Fujitsu IoT-t támogató technológiái

A Fujitsu a digitális szempontból kiegyensúlyozott nagyvállalatok üzleti növekedését ösztönző IoT-technológiákat mutat be a Mobile World Congress 2016 kiállításon. Az „Emberközpontú innováció a gyakorlatban” szlogen jegyében szemlélteti, milyen fontos szerepet játszanak a dolgok internetjét (Internet of Things, IoT) támogató megoldások az üzleti folyamatok átalakításában számos iparágban.

2016. február 16. 12:31

A UPC nyerte el az Élményvezérek díjat

Az ügyfélkiszolgálás és ügyfélélmény témában az egyik legrangosabb hazai üzleti elismerés az Élményvezérek díj, amelyet 2015-ben a UPC nyert el.

2016. február 1. 14:25

A Samsungé a legjobb telefonos és online ügyfélszolgálat

A Samsung ügyfélszolgálatát két díjjal is jutalmazták a „Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban” elnevezésű üzleti versenyen. A hetedik alkalommal megrendezett megmérettetés célja a magyarországi ügyfélkiszolgálási kultúra fejlesztése, valamint azon cégek elismerése, amelyek vevőközpontú szemléletmódjukkal az elmúlt évben kiemelkedőt nyújtottak.

2016. január 28. 11:27

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05

Magyar fejlesztők programján ámul a világ: Már nem csak tanul, teremt is a magyar MI

2024. február 27. 20:28

Magyar siker a bahreini Forma 1-en

2024. február 21. 16:15