Nő az igény a személyre szabott pénzügyi szolgáltatások iránt

Farkas Miklós, 2012. július 4. 13:00

A Cisco Internet Business Solutions Group (IBSG) Omnichannel Banking Study című nemzetközi felmérése a lakossági bankolási szokásokat és igényeket térképezte fel.

A nyolc országban (Kanada, Franciaország, Németország, USA, Nagy-Britannia, Brazília, Kína, Mexikó) 5,300 válaszadó megkérdezésével készült kutatás szerint az ügyfelek részéről egyre nagyobb az igény arra, hogy a banki tanácsadás és szolgáltatások virtuális (mobil, online, videokonferencia, közösségi média stb.) és személyes formában (a bankfiókokban) egyaránt elérhetők legyenek. Így az ügyfelek a szolgáltatásokat a számukra legkényelmesebben, személyre szabott módon vehetik igénybe.

Számos bank szeretne a teljes csatornaspektrumot átfogó banki stratégiát kialakítani és ezt az ügyfelek igényei alapján optimalizálni. A Cisco Omnichannel Study olyan ajánlásokat is megfogalmaz, amelyek révén a bankok fokozhatják az ügyfél-elégedettséget, és ezzel az üzleti eredményességet. A kutatás számos olyan innovatív banki koncepció tesztelésére is kiterjedt, amelyek például a fiók-modellen belüli alternatívákra fókuszálnak vagy éppen a virtuális ügyfélszolgálati modellekhez nyújtanak támpontokat.

A kutatás egyik legfontosabb megállapítása, hogy az ügyfelek kimondottan igénylik a személyes, szakértői tanácsadást. Ugyanakkor a bankok nyilvánvalóan nem tudnak minden egyes bankfiókban valamennyi szakterületre szakértőket alkalmazni. A Cisco ezekre az igényekre válaszul mutatta bea Remote Expert Smart Solution for Retail Banking

megoldást, amely nagy felbontású videokapcsolaton keresztül, virtuálisan valósítja meg a személyes találkozást az ügyfelek és a speciális hitelezési, vagyonkezelési vagy egyéb pénzügyi területen szakértelemmel bíró tanácsadók között, ráadásul mindezt valós időben. A megoldás segítségével a bankok bármely bankfiókban elérhetővé tehetik legjobb pénzügyi tanácsadóikat, akik már a legelső kapcsolatfelvételkor képesek az ügyfelek által kívánt személyre szabott tanácsokat adni és egyben üzletet kötni.

 

A Cisco Omnichannel kutatás legfontosabb megállapításai

A virtuális bankolás népszerűsége ellenére a banki ügyfelek ma is nagyra értékelik a bankfiókok személyes légkörét. Egyben igénylik a legkülönfélébb szakterületekre vonatkozó pénzügyi tanácsadást is. A megkérdezett ügyfelek általában elutasítják a nagymértékben automatizált, minimális személyes kapcsolatot kínáló fiókok gondolatát. A megkérdezettek 26%-a nyilatkozott úgy, hogy otthagyná jelenlegi bankját, ha a fiókban megszűnne a személyes szolgáltatás és tanácsadás. A felmérésben szereplő országokban az ügyfelek 65%-a (a fejlett országokban 56%, a fejlődő országokban 81% az arány) üdvözölné az olyan bankfiókokat, ahol a pénzügyi és tanácsadási (pénzügyi ismeretek, jogi, számviteli, adóügyi és biztosítási) szolgáltatások bővített körét kínálnák. Általában véve elmondható, hogy az ügyfelek szeretnék kihasználni az összes rendelkezésre álló lehetőséget mind a fizikai, mind a virtuális csatornákon keresztül. A virtuális csatornák gyakori felhasználói a bankfiókokba is gyakrabban látogatnak el: 30%-uk gyakran, legalább havonta kétszer felkeresi pénzintézetét.

A válaszadók preferenciái csatornánként és régiónként is eltéréseket mutatnak. Internet: A fejlett országokban élők 78%-a, a fejlődő országokban élők 72%-a preferálja a webes banki alkalmazásokat a számlák kifizetéséhez, bankszámla-ügyintézéshez, egyenleg-lekérdezéshez és egyéb banki tranzakciókhoz. Mobil: A fejlett piaci ügyfelek 13%-a, a fejlődő piaci ügyfelek 18%-a preferálja a a mobiltelefonos alkalmazások használatát valós idejű költségkövetésre, személyes pénzügyek intézésére és a kifizetések végrehajtására. Videó: A fejlett piaci válaszadók 23%-a, a fejlődő piaci válaszadók 43%-a részesíti előnyben videokapcsolat alkalmazását a tanácsadás minőségének javítása érdekében olyan helyzetekben, amikor egyébként problematikus a szakmailag jól felkészült szakember helybeni elérése. Közösségi média: A fejlett piaci ügyfelek mindössze 1%-a, a fejlődő piaci ügyfelek 8%-a jelezte, hogy a közösségi médiát preferálja banki tranzakciók végrehajtásához.

 

Az ügyfelek személyes adatok védelmével kapcsolatos aggályai lassítják a párhuzamos csatornákon folyó, átfogó banki tevékenység gyors elterjedését. Mind a fejlett (65%), mind a fejlődő (53%) országok válaszadói komolyan aggódnak a személyes adatok biztonsága és az adatlopás miatt. Az ügyfelek 42%-a a bankokat tartja a digitális információk legmegbízhatóbb őrének; ezzel a bankok megelőzik a kormányzatokat (19%), a telekommunikációs cégeket (6%) és a közösségi hálókat (4%). A válaszadók 29%-a semmilyen ajánlatért nem lenne hajlandó teljes hozzáférést engedélyezni személyes adataihoz. Saját elhatározásuk alapján (opt-in formájában) azonban hajlandók információkat megosztani.

 

A Cisco Remote Expert for Retail Banking megoldás főbb jellemző

A Cisco nagyvállalati szintű video- és csoportmunka-portfolióján alapuló Cisco Remote Expert Smart Solution for Retail Banking megoldás a személyes találkozás élményét nyújtó videó kapcsolatra épül. Általa az ügyfelek akkor is személyre szabott tanácsokat kaphatnak, ha az adott területhez (kölcsönök, vagyonkezelés, stb.) legjobban értő szakértő fizikailag nem ugyanabban a bankfiókban tartózkodik.

  A banki alkalmazottak egyetlen gombnyomással kezdeményezhetnek videokonferenciát a tanácsadóval, így gyorsan meg tudják válaszolni az ügyfelek kérdéseit. Mindez növeli a bankok nyereségességét, mivel csökken az ügyfél-lemorzsolódás és a profitelszivárgás kockázata.

A Cisco megoldása dinamikusan méretezhető: akár több ezer ügyfelet képes egyidejűleg összekapcsolni a bank központjában, más fiókjaiban vagy az ügyfélszolgálati központokban tartózkodó több száz pénzügyi tanácsadóval.

A Cisco Remote Expert for Retail Banking támogatja a különböző külső fejlesztésű szoftverekkel, pl. ügyfélkapcsolat-kezelő (CRM) vagy ügyfél-információs adatkezelő (CIF) rendszerekkel való integrációt. Az ügyféladatok gyors elérésével valóban személyre szabott szolgáltatást nyújtható.

A Cisco megoldása számos külső fejlesztésű hardvert is támogat, pl. kártyaleolvasókat, multifunkciós nyomtatókat és szkennereket vagy aláíró-táblákat, így a pénzügyi tanácsadók kitölthetik az igényléseket, beszerezhetik az ügyfél aláírását és azonnal megköthetik az üzletet, függetlenül attól, hogy fizikailag éppen egy másik bankfiókban, városban vagy éppen országban tartózkodnak.

A Cisco Remote Expert for Retail Banking lehetővé teszi a megbeszélések hanganyagának felvételét, archiválását és visszakeresését a törvényi és belső megfelelőségi előírások betartása érdekében.

Kulcsszavak: Cisco felmérés bank

Felmérések ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Schneider Electric újabb digitális átalakulást jósol

A Schneider Electric, az energiamenedzsment és az automatizálás nemzetközi szakértője közzétette IoT 2020 című üzleti jelentését, amely 12 országban 3000 üzleti vezető részvételével készült felmérés eredményeit dolgozza fel.

2016. május 7. 09:14

A mobil a mindenünk! – ha az asszony is engedi

Nem tudnak annyi terméket piacra dobni a mobiltelefon gyártók, amennyit a magyarok ne vennének meg, havonta közel 190 000 készülék talál új gazdára a következő fél évben – derült ki a Media Markt és az NRC közös kutatásából. Öntudatosan választunk magunknak mobiltelefont, de a férfiak valamivel gyakrabban kapnak ehhez társuktól is instrukciókat.

2016. április 20. 15:34

A Cisco kutatása szerint ma még kiaknázatlan a digitalizációban rejlő üzleti lehetőségek 80 százaléka

A Cisco tanulmánya 16 iparág vizsgálata alapján arra a következtetésre jutott, hogy 2015-ben a cégek csupán az elérhető digitális érték (Digital Value at Stake) 20 százalékát tudták realizálni. A digitális értéket a kutatók két fő szempont alapján mérték: a digitális beruházások és innovációk által generált új bevételi források és megtakarítások, valamint a digitális képességeiket versenyelőnnyé alakító iparági szereplők értékének változása.

2016. április 16. 09:16

Többet költünk online játékokra

A SuperData piackutató cég - a  A PayPal megbízásából - 8 országban végzett felmérést az online játékok illetve az a elektronikus sport területén, s ennek során megállapította, hogy Magyarországon ezen iparág árbevétele meghaladja az 500,000 dolláros szintet és évente 14%-kal nő. A magyar rajongótábor jelenleg 223 ezer főre tehető, és várhatóan 2018-ig megduplázódik.

 

2016. április 8. 10:51

A televízió még mindig őrzi egyeduralmát a magyar nappalikban

Világszerte, így hazánkban is nőtt a televíziózással töltött idő – A Nielsen Közönségmérés adatai szerint a tavalyi évben a magyar népesség naponta átlagosan 5 órát töltött a tévékészülékek előtt.

2016. április 4. 10:41

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09