A nehézségek ellenére bíznak a növekedésben a kkv-k

forrás: Prím Online, 2012. november 13. 14:34

A fejlődő, és fejlett gazdaságokból egyaránt megkérdezett cégvezetők szerint az üzleti környezetben a legnagyobb fékező hatást a kormányzati bürokrácia, és szabályozás jelenti. Szintén aggodalommal tölti el a kis-és középvállalkozásokat a növekvő adóterhek súlya. Fejtörést okoz továbbá a cégeknek az új ügyfelek megtalálása, megtartása, ám ugyanez igaz a képzett munkaerő vonatkozásában is. Gondot jelent a válaszadók 76%-ának a hatékony üzletmenet biztosítása. Borús képet fest az, hogy 60%-uk szerint nehezebb gazdálkodási környezet jön a következő három évben.

A több mint 1000 válaszadó ennek ellenére bizakodó a vállalata teljesítményével kapcsolatban, 73%-uk növekvő árbevételre számít, minden második pedig 10%-ot meghaladó növekedést vetít előre. A legnagyobb üzleti lehetőség az új piacokra való bejutás, ám azt már most is nagy többségük érzi, hogy egyre nemzetközibb, azaz élesebb piacon versenyeznek. „Ha nem tudok évente valami új, izgalmas termékkel előrukkolni az ügyfeleimnek, elmennek egy kínai vagy maláj beszállítóhoz. Ez nagy változás öt-hat évvel ez előtthöz képest”- fogalmazta meg egy nyugat-európai fémipari kkv vezetője.

A fejlődő országokban érdekesen szóródik a technológia szerepe. Míg például az indiai, és a brazil válaszadók háromnegyedének egyik legfontosabb célkitűzése, hogy a technológiai újdonságokat az üzleti hatékonyság szolgálatába állítsa, addig ez az arány 45% a kínai, és 33% az orosz, valamint a mexikó kkv-knál. A megkérdezettek nagy többsége úgy válaszolt, egyre több feladat, és funkció van most automatizálva cégénél, mint volt három évvel ezelőtt. A globális adatokat összegezve kitűnik, hogy az üzleti növekedés további eszközeiként az új finanszírozási lehetőségek biztosítását, a külső tanácsadók megbízását, és a képzési költségek növelését látják a vállalatok.

Bár magyarországi vállalkozásokat nem kérdeztek meg a tanulmány készítői, a fenti megállapításokat hazánkban is relevánsnak látja Kézdy Gergely, az SAP Hungary Kft. regionális channel managere. Tapasztalata szerint a hazai kkv-k közel harmada szeretne úgy hatékonyabb üzleti működést elérni, melyben első számú eszközként tekintenek a különböző informatikai lehetőségekre.
„Számos cég azonban nem az előremenekülést, vagy az új piacok megkeresését választja, hanem zsugorítja meglévő kereteit. Egy-egy cég akkor tud fenntartható növekedési pályára állni, ha elkezd folyamatokban gondolkodni. Ennek a megváltozott szemléletnek része az is, hogy nem költségként, hanem termelőeszközként tekint a belső üzemeltetést jobbá tenni képes technológiákra, mint pl. egy vállalatirányítási rendszer” – mondja a szakember.
 

Kulcsszavak: kkv trend

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel

Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.

2024. április 18. 09:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09