Magyar projekt is bekerült az amerikai innovációs verseny döntőjébe
Juhász Márton GyroSet nevű, a mozgásképtelenek kommunikációjának és közlekedésének segítésére kifejlesztett, fejmozgás érzékelésével működő rendszere is bekerült a szilícium-völgyi Singularity University Global Impact amerikai innovációs verseny döntőjébe, amelyet a budapesti Design Terminálban rendeznek április 12-én.
A döntőbe bolgár, horvát, cseh, lengyel, szlovén, ukrán és magyar pályázat került be. Juhász Márton rendszere mellett a projektek között szerepel a Haitin már kipróbált katasztrófa-menedzsment rendszer, a tuberkulózis forradalmian új, gyógynövényeket használó kezelése, egy űrhulladék-kezelő rendszer, valamint egy olyan projekt is, amely a háztartásokban lévő fel nem használt ételek és alapanyagok közösségi hálózatba kötésével kínál megoldást a rászorulók ételellátásának megkönnyítésére vagy a cukorbeteg gyermekek számára kifejlesztett játék és mobilalkalmazás, amelynek segítségével a gyerekek játékosan tanulhatják meg és építhetik be életükbe betegségük kezelésének alapjait.
A döntősök április 12-én a Singularity University képviselői és a régió multinacionális vállalatainak vezetőiből álló nemzetközi zsűri előtt mutatják be ötleteiket. A verseny két győztese részt vehet az amerikai egyetem nyári programján a NASA kaliforniai kutatóbázisán. Az ösztöndíj értéke fejenként 25 ezer dollár.
Az egyetem kurzusára a világ minden részéből érkeznek vállalatvezetők, kormánytagok, kutatók és tudósok, hogy megismerkedjenek a legújabb technológiai trendekkel az űrtechnológiától a 3D nyomtatókon át az alternatív közlekedési eszközökig.
Tavaly Várnagy Priszcilla és csapata Be-novative: globális közösségi brainstorming platform nevű projektje nyerte meg a versenyt. A győztes ötlet a közösségi portálok mintájára alapozva hozott létre egy olyan kiberteret, amelyben a globális közösség együtt gondolkodva, játékos kereteken belül fejleszthet tovább ötleteket.
Kapcsolódó cikkek
- Mobil szegmensre fókuszáló startup seregszemle a Smartmobil ’13-on
- Nem csak startupokról szól az idei Startup Underground
- Iskolák közötti informatikaverseny Újbudán
- Keresik Magyarország legtehetségesebb informatika szakos hallgatóit
- A BalaBit kapta a Nemzetgazdasági Minisztérium Ipari Innovációs Díját
- Már lehet szavazni a Facebookon az InnoApps alkalmazásokra
- Start-up konferenciát és versenyt rendez az IVSZ
- Hashtag a Facebookon is?
- EU: Új kihívókra van szükség a magyar telekommunikációs piacon
- A legjobb ötleteket megvalósítja a Magyar Telekom
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Országszerte elérhetővé válik a Netrevalók program
A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen már 45 településen lesz elérhető a generációk digitális edukálását célzó program. A digitális infrastruktúra fejlesztése érdekében a Magyar Telekom a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és az Informatikai és Könyvtári Szövetség részére 100- 100 darab monitort adományoz a programban résztvevő könyvtárak számára.
Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban
Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.
A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt
Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.