Popkulturális játék lett a legjobb magyar diák startup vállalkozás!

forrás: Prím Online, 2013. április 5. 11:47

A fiatal fejlesztők felkarolására létrehozott Imagine Cup elnevezésű technológiai megmérettetés hazai döntőjében a zsűri a PlanB Labs csapatát találta a legjobbnak, így ők képviselhetik Magyarországot a szentpétervári döntőn. A Microsoft versenyén a csapatok a Játék, az Innováció és a Segít a technológia kategóriában mutatták be innovatív alkalmazásaikat, melyeket Microsoft platformokra– Windows 8-ra, Windows Phone-ra és Windows Azure-ra – fejlesztettek ki.

A Microsoft nemcsak a világ egyik legnagyobb szoftvercége, hanem társadalmilag felelősen működő vállalat is. Ezért indította útjára YouthSpark nevű átfogó kezdeményezését, amelynek segítségével már 300millió fiatalt segített hozzá az eddiginél jobb lehetőségekhez, a mindennapi életben való boldoguláshoz. Ennek a programnak egyik része a 10 éves múlttal rendelkezdő Imagine Cup alkalmazás fejlesztő verseny is, amely a fiatal generáció számára megadja a lehetőséget, hogy változtasson a világon. Az elmúlt évtizedben 190 országból mintegy 1,65 millió tanuló vett részt a Microsoft eme világversenyén, ötletet merítve egyebek mellett az Egyesült Nemzetek Szervezetének millenniumi fejlesztési céljaiból vagy saját országuk problémáiból.

A zsűri az informatikai és gazdasági szektor jeles szereplőiből állt. Tagja volt Elise Sass, a Microsoft kelet-közép-európai startup programokért felelős vezetője, Kádas Péter, a Startupdate.hu bloggere és a Brandvocat ügyvezető igazgatója, Papp István, a Microsoft Magyarország ügyvezető igazgatója, Simó György, a Day One Capital ügyvezető partnere, valamint Záboji Péter, a European Entrepreneurship Foundation alapítója és elnöke.

A számos kiváló alkalmazás közül a zsűri végül a PlanB Labs csapata által készített LearnInvisible mellett tette le a voksát. Az applikáció kezdő nyelvtanulóknak nyújt segítséget a választott idegen nyelv olykor nehéznek tűnő szavainak elsajátításában. Az alkalmazás különlegességét a grafikai megoldásokba sűrített nyelvtanuló trükkök adják, amelyek nagyban különböznek az elérhető alkalmazások mechanizmusaitól. A felhasználó a multi-touch screenen egyszerű mozdulatokkal tud új szavakat tanulni és gyakorolni. A LearnInvisible ötlete a csapat első játékán, a ThinkInvisible-ön alapul.


A második helyen a StatzUp végzett, amely a labdarúgás világából közöl egyedülállóan érdekes és részletes statisztikákat, illetve lehetővé teszi, hogy a felhasználók folyamatosan, valós időbennyomon kövessék kedvenc csapataik vagy játékosaik teljesítményét. A bronzérem a MediFrame-nek jutott, amely az autista gyermekek és nevelőik számára ad nélkülözhetetlen segítséget azáltal, hogy a modern technológiák felhasználásával újraértelmezi az „Én könyvet”, amely az autisták számára oly nehéz önismerethez segíti hozzá felhasználóját.

A verseny döntőjét idén júliusban az oroszországi Szentpéterváron rendezik, melyre többszáz diákot várnak szerte az egész világból. Az idei Imagine Cup különlegessége, hogy a nyertes fiatal fejlesztők a verseny történetében először összesen mintegy 300 ezer dollárt kapnak ötleteik megvalósítására. Az egyes kategóriákban első helyezést elnyerő csapatokat 50 ezer, a másodikokat 10 ezer, a harmadikokat pedig 5 ezer dollárral jutalmazza a zsűri.
 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Fényes jövő vár idén az adatközponti szektorra

Saját átalakulási folyamaton megy keresztül az adatközpontok piaca, amely magába foglalja a legmodernebb technológiák használatát a műveletek és az erőforrások elosztásának optimalizálása, valamint a biztonsági protokollok javítása érdekében. 

2024. március 28. 19:05

Országszerte elérhetővé válik a Netrevalók program

A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen már 45 településen lesz elérhető a generációk digitális edukálását célzó program. A digitális infrastruktúra fejlesztése érdekében a Magyar Telekom a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és az Informatikai és Könyvtári Szövetség részére 100- 100 darab monitort adományoz a programban résztvevő könyvtárak számára.

2024. március 28. 11:50

Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban

Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.

2024. március 28. 10:01

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05