Facebook: fizetőssé válnak egyes üzenetek
Az Egyesült Államokban már tesztelték a Facebook legújabb módszerét, amellyel megszűnik a közösségi oldal teljesen ingyenes formája: bizonyos üzenetekért fizetni kell a felhasználóknak. A sikeres tesztidőszak után az Egyesült Királyságban is bemutatkozott az új megoldás.
A Facebook már bevezette az Egyesült Királyságban legújabb módszerét, miszerint egyes üzenetek után fizetniük kell a felhasználóknak. A szigetországban a felhasználóknak ki kell nyitniuk a pénztárcájukat azért, ha híres vagy olyan embereknek küldenek üzenetet, aki nem tartozik ismerőseik közé.
A közösségi oldal azzal indokolta a lépést, hogy ezzel megakadályozzák az ismeretlen emberektől származó üzenetek hadát, vagyis mások „zaklatását”. Természetesen az ismerősökkel, barátokkal való kommunikáció továbbra is ingyenes marad.
Azoknak, akik olyan embernek szeretnének üzenni, aki nem ismerősük a közösségi oldalon, 71 penny (kb. 250 forint) körüli díjat kell fizetniük, így az üzenetet közvetlenül a felhasználó postaládájába tudják küldeni. Létezik egy másik módja is, hogy üzenjünk másoknak. Ez a forma ingyenes, bár a felhasználók többsége nem is tud róla, hogy ez létezik. Ennek a lényege, hogy egy kevésbé „látható” mappába kerül az üzenet.
Ezt a szolgáltatást csak a 18 éven felüli felhasználók vehetik igénybe, és az oldalon közvetlenül lehet fizetni. A sávokat egyelőre még tesztelik, vagyis a népszerűségi index alapján szeretnék a hírességek „értékét” meghatározni. A díjak akár 10 font (kb. 3500 forint) körül is mozoghatnak., sőt a legprominensebb személyek – pl. Mark Zuckerberg ára – jócskán e fölé kúszhat.
Egy Zuckerbergnek küldött levél nem olcsó mulatság
Jelenleg még csak ebben a két országban indították el a szolgáltatást, de más országokban is tervezik. Az újítás nagy felháborodást válthat ki, hiszen ezzel megszűnik az ingyenesség elve, valamint sokkal több jelölést kaphatunk majd a közeljövőben.
Forrás: Independent.com
Kapcsolódó cikkek
- Indul a Telekom Facebook játéka
- Egyre több anya facebookozik Amerikában
- Bemutatkozott a HTC First és Facebook Home [Videó]
- Ilyen lesz a Facebook Home?
- Személyes adatok a Facebookon – Európa vs. USA
- Nem a fiatal korosztály lóg a legtöbbet a Facebookon
- A Facebook is az okostelefonpiacon próbál szerencsét?
- 3 Facebook alkalmazás Windows Phone-ra
- A legfrissebb filmes pályázati kiírások a Facebook-on
- Nem vagyunk őszinték a neten
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Facility managementben erősít az ICON
Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.
Új korszak az elektromobilitásban
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is.
Mesterséges intelligenciával készítik össze az Unilever B2C webshopjának rendeléseit
Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége bővült és egy 14.500 négyzetméteres raktári terület kezelése mellett immár az Unishop raktárlogisztikai és fullfilment kiszolgálását is végzi.
Terjednek az alacsony kódú technológiák
Az elmúlt években állandó slágertéma volt a globális informatikushiány, majd elkezdtek záporozni a hírek a techszektorban zajló tömeges elbocsátásokról és a szakértők máris a vészharangokat kongatták. A fordulatot a legtöbben a mesterséges intelligencia számlájára írják, ugyanakkor egyre nagyobb szeletet hasítanak a piacból a low-code platformok is. Ezekkel minimális kézi kódolással fejleszthetünk gyorsan és hatékonyan, miközben rugalmasan alkalmazkodhatunk a változó igényekhez és egyszerűen hangolhatjuk össze az üzleti és technológiai szempontokat.