A lakosság 82,3 százaléka tudja, hogy mi a mobilinternet
A lakosság döntő többsége, 82,3 százaléka tisztában van azzal, hogy mi a mobilinternet, az e kérdésre helyesen válaszolók aránya nagyobb a magasabb iskolai végzettségűek körében, a városi és községi megkérdezettek között viszont nincsenek jelentős különbségek az ismeretek szempontjából, a Budapest lakosságán belüli helyes említések aránya (89,7 százalék) azonban a legmagasabb a településtípusok között.
A Strategopolis Kft. telefonos közvélemény-kutatásában 2013. január 25. és február 3. között 1019 véletlenszerűen kiválasztott felnőtt korú személyt kérdeztek meg.
A megkérdezettek 82,3 százaléka tisztában van azzal, hogy mi a mobilinternet, 9,1 százalék azonban helytelenül válaszolt. Ennél kisebb arányban (8,5 százalék) voltak azok, akik nem válaszoltak a kérdésre, tehát összesen a megkérdezettek 17,6 százaléka nincs tisztában a mobilinternet fogalmával.
A felmérésben minden megkérdezett háztartásbeli meg tudta határozni, hogy mi a mobilinternet és magas volt az aránya a helyesen válaszolóknak a tanulók (97,4 százalék), illetve a teljes vagy részmunkaidőben aktívan dolgozók körében is (mindkettőnél 90,9 százalék). A legnagyobb arányban a nyugdíjasok között voltak olyanok, akik rosszul tudták, hogy mi a mobilinternet, illetve nem tudták vagy nem válaszoltak a kérdésre (összesen 38,9 százalék).
A felmérés szerint megfigyelhető, hogy minél magasabb valakinek az iskolai végzettsége, annál inkább tisztában van a mobilinternet fogalmával. A maximum nyolc általánost végzettek között alulreprezentált a mobilinternetet helyesen definiálók aránya (60,9 százalék), míg a főiskolai vagy egyetemi diplomával rendelkezők körében 88,9 százalék ismeri a mobilinternetet.
A városi és községi, vagy tanyai megkérdezettek között nincsenek jelentős különbségek a mobilinternetről való ismeret szempontjából. A Budapest lakosságán belüli helyes említések aránya (89,7 százalék) a legmagasabb a településtípusok között.
Életkor szerint vizsgálva a 18-29 évesek között 97 százalékos a mobilinternet ismertsége, míg a 60 év feletti korosztálynál csupán 61,3 százalék.
Egyenes arányban nő a mobilinternetről helyes képet alkotók aránya az internethasználat gyakoriságának növekedésével, azonban az internetet nem használók között is 53,7 százalékos a mobilinternetet ismerők aránya. Ez az arány a naponta több mint három órát internetezők között a legmagasabb (96,8 százalék).
Kapcsolódó cikkek
- Jobban írnak a számítógépező gyerekek, mint a tollat használók
- Digitális világ – internethasználati kisokos kisiskolások számára
- MÁV Wi-Fi: Naponta akár húszezren is internetezhetnek ingyen a vonatokon
- A mobilszolgáltatók várják az egyeztetést az NMHH-val
- NMHH: a versenyt élénkíti, ha új piaci szereplő lép a mobilpiacra
- A mobilinternet is elősegítette az előfizetések gyarapodását
- Rendkívül lassú az internet Kínában
- A lakosság több mint fele használja az internetet naponta
- A legfrissebb filmes pályázati kiírások a Facebook-on
- Nem vagyunk őszinték a neten
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megjelent a világ első unalmas telefonja
A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.
A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját
A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit.
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.
Jövőbe mutató adatvizualizációs megoldások az SAP és az IFUA Horváth versenyén
Kihirdették az SAP Hungary és az IFUA Horváth adatvizualizációs versenyének nyerteseit. Ötven csapat mérte össze tudását az egyetemi és vállalati szférából. A versenyzőknek az SAP új döntéstámogató eszköze, az SAP Analytics Cloud (SAC) segítségével kellett a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) által biztosított adatokból látványos és lényeges összefüggéseket bemutató adatelemzéseket készíteniük és prezentálniuk.
Facility managementben erősít az ICON
Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.