A lakosság 82,3 százaléka tudja, hogy mi a mobilinternet

MTI Sajtóadatbank, 2013. április 24. 09:55

A lakosság döntő többsége, 82,3 százaléka tisztában van azzal, hogy mi a mobilinternet, az e kérdésre helyesen válaszolók aránya nagyobb a magasabb iskolai végzettségűek körében, a városi és községi megkérdezettek között viszont nincsenek jelentős különbségek az ismeretek szempontjából, a Budapest lakosságán belüli helyes említések aránya (89,7 százalék) azonban a legmagasabb a településtípusok között.

A lakosság döntő többsége, 82,3 százaléka tisztában van azzal, hogy mi a mobilinternet, az e kérdésre helyesen válaszolók aránya nagyobb a magasabb iskolai végzettségűek körében, a városi és községi megkérdezettek között viszont nincsenek jelentős különbségek az ismeretek szempontjából, a Budapest lakosságán belüli helyes említések aránya (89,7 százalék) azonban a legmagasabb a településtípusok között - derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) számára készült felmérésből, amelynek eredményeit a hivatal által üzemeltetett hogyallunk.hu honlapon tették közzé.

A Strategopolis Kft. telefonos közvélemény-kutatásában 2013. január 25. és február 3. között 1019 véletlenszerűen kiválasztott felnőtt korú személyt kérdeztek meg.
 

A megkérdezettek 82,3 százaléka tisztában van azzal, hogy mi a mobilinternet, 9,1 százalék azonban helytelenül válaszolt. Ennél kisebb arányban (8,5 százalék) voltak azok, akik nem válaszoltak a kérdésre, tehát összesen a megkérdezettek 17,6 százaléka nincs tisztában a mobilinternet fogalmával.
 

A felmérésben minden megkérdezett háztartásbeli meg tudta határozni, hogy mi a mobilinternet és magas volt az aránya a helyesen válaszolóknak a tanulók (97,4 százalék), illetve a teljes vagy részmunkaidőben aktívan dolgozók körében is (mindkettőnél 90,9 százalék). A legnagyobb arányban a nyugdíjasok között voltak olyanok, akik rosszul tudták, hogy mi a mobilinternet, illetve nem tudták vagy nem válaszoltak a kérdésre (összesen 38,9 százalék).
 

A felmérés szerint megfigyelhető, hogy minél magasabb valakinek az iskolai végzettsége, annál inkább tisztában van a mobilinternet fogalmával. A maximum nyolc általánost végzettek között alulreprezentált a mobilinternetet helyesen definiálók aránya (60,9 százalék), míg a főiskolai vagy egyetemi diplomával rendelkezők körében 88,9 százalék ismeri a mobilinternetet.
 

A városi és községi, vagy tanyai megkérdezettek között nincsenek jelentős különbségek a mobilinternetről való ismeret szempontjából. A Budapest lakosságán belüli helyes említések aránya (89,7 százalék) a legmagasabb a településtípusok között.
 

Életkor szerint vizsgálva a 18-29 évesek között 97 százalékos a mobilinternet ismertsége, míg a 60 év feletti korosztálynál csupán 61,3 százalék.
 

Egyenes arányban nő a mobilinternetről helyes képet alkotók aránya az internethasználat gyakoriságának növekedésével, azonban az internetet nem használók között is 53,7 százalékos a mobilinternetet ismerők aránya. Ez az arány a naponta több mint három órát internetezők között a legmagasabb (96,8 százalék).

 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Megjelent a világ első unalmas telefonja

A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.

2024. április 18. 13:15

A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját

A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit. 

2024. április 18. 11:40

Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel

Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.

2024. április 18. 09:59

Jövőbe mutató adatvizualizációs megoldások az SAP és az IFUA Horváth versenyén

Kihirdették az SAP Hungary és az IFUA Horváth adatvizualizációs versenyének nyerteseit. Ötven csapat mérte össze tudását az egyetemi és vállalati szférából. A versenyzőknek az SAP új döntéstámogató eszköze, az SAP Analytics Cloud (SAC) segítségével kellett a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) által biztosított adatokból látványos és lényeges összefüggéseket bemutató adatelemzéseket készíteniük és prezentálniuk. 

2024. április 17. 19:55

Facility managementben erősít az ICON

Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.

2024. április 17. 18:09

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09