Digitális Közönségmérés: Elindult a dkt.hu szolgáltatás

forrás: Prím Online, 2013. május 16. 09:08

Megállapodott a Gemius - Ipsos konzorciummal a 26 tagot képviselő dkt - digitális közönségmérési tanács, mely a digitális piaci szereplők érdekeit képviseli a közönségmérési kérdésekben.

A megállapodást rögzítő szerződést Szabó Ákos, a DKT Egyesület Elnöke, Géczi Tamás, az Ipsos Zrt. vezérigazgatója és Ambruszter Géza, a Gemius Hungary Kft ügyvezető igazgatója írta alá.

A Gemius-Ipsos konzorcium a  MAKSZ és az IAB Hungary által kiírt Digitális Közönségmérési Tender 2013 (DKT13) nyerteseként 2013 májustól induló és 2017 végéig tartó kutatásában egyszerre szolgálja ki valamennyi digitális médium mérési szükségleteit, így egy kutatási forrásból lehet majd megismerni a hazai oldalak webes, mobilos és videós forgalmát és az egyes oldalak közönség-összetételét, ezen felül a mérés információkat szolgáltat majd a külföldi weboldalakra vonatkozóan is.
Az előző évektől eltérő, hogy a piaci szereplők (tartalomszolgáltatók, ügynökségek)  a kutatási adatokat nem a kutatói konzorciumtól, hanem a Digitális Közönségmérési Tanács (dkt) Egyesülettől vásárolják meg.
A dkt Egyesület annak érdekében jött létre, hogy az iparági szereplők érdekeit szem előtt tartva szakértők és üzleti döntéshozók segítségével ágazati testületként képviselje az ügynökségek és tartalomszolgáltatók érdekeit az online közönségmérést végző Gemius-Ipsos konzorcium felé.

A kutatási konzorciummal való megállapodás előzményeként a Digitális Közönségmérési Tanács alapítógyűlésén az alapító tagok megválasztották a tisztségviselőket, meghatározták az egyesületi tagdíj mértékét, elfogadták a 2012-2013 évi budgetet és a költségfelosztási javaslatot.

Az első egyesületi ülésen megválasztották Szabó Ákost (Adaptive Média) az egyesület elnökének, valamint megállapodtak abban, hogy a mindenkori MAKSZ és IAB elnököt tanácskozási joggal meghívják a dkt elnökségi találkozóira.
 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését

Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.

2024. április 18. 16:54

Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel

Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.

2024. április 18. 09:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09