Már a big data sem akadály- új verziójú csalás elleni megoldással lép a piacra az SAP

forrás: Prím Online, 2013. május 27. 11:04

Új megoldásával a szoftvercég egy olyan globális piacot céloz, mely egy becslés szerint évente 3,5 trillió dollárral rövidíti meg a fehér gazdaságot. A csalások felderítése, kivizsgálása és szabálytalanságok megakadályozása egyre nehezebb a folyamatosan növekvő adatok világában, az ún. big data környezetben. A szoftvercég ezért Fraud Management megoldását összekapcsolta a memória alapú technológiájával, a HANA-val, melynek köszönhetően valós idejű felderítést, kalibrációt, valamint szimulációs képességeket kínál az üzleti és közszféra számára.

Fókuszban a biztosítók

A csalások által az egyik leginkább sújtott szegmens a biztosítói terület. Becslések szerint világszerte az összes bejelentett káresemény kb. 15 százalékában történik biztosítási csalás. Hazánkban a jogosulatlan kárkifizetések több tízmilliárd forintot tesznek ki évente annak ellenére, hogy a biztosítási csalás hazánkban is bűncselekmény és következménye akár 10 évig terjedő szabadságvesztés is lehet.

Az SAP ezen küzdelemben kíván hathatós informatikai segítséget nyújtani a biztosítók számára kifejlesztett SAP Fraud Management for Insurance analitikai megoldása révén, amely automatizálja a csalások felderítését, javítja az esetek kivizsgálási hatékonyságát és gátolja a hamisított biztosítási események kifizetését.

Hazai felhasználási példák


Tóth Balázs, az SAP Hungary Kft. szakértője szerint a csalások kapcsán az egyik leggyakrabban a gépjármű-biztosítási terület merül fel. Ennek legjellemzőbb példái a megrendezett autóbalesetek, vagy valós balesetek bekövetkezése után visszamenőleges időponttal megkísérelt biztosítási szerződéskötések, a fiktív gépjármű javítási számlák benyújtásai, illetve a jogos igénynél magasabb összegű kártérítés igénylések. Az SAP szoftvere segítségével a megelőzés hatékonyabbá válhat, a szabályok, ismert minták és a prediktív analitikai módszerek együttes alkalmazása révén hibrid modelleket lehet kialakítani. Ezáltal olyan csalás észlelési stratégiát lehet kialakítani, amelyek az eddig láthatatlan vagy elfedett csalási mintákra is képes rámutatni az adatok széles körének valós idejű feldolgozásával. A megoldással lehetővé válik a teljes betekintés, a mintaadatok helyett teljes adatállományon történik meg az elemzés, csökkentve a téves következtetések levonásának esélyét. Felgyorsul a csalási módszerek változására történő reagálás, melyet a valós idejű kalibráció és a szimulációs képességek is segítenek.

A szakértő szerint az informatikai megoldás az igen összetett esetekben is segíteni tud. Ilyen lehet például a gépjármű-biztosítási csalások azon válfaja, ahol egészségügyi sérülések is történnek. Ekkor a káresemények szisztematikus, részletes és átfogó elemzése révén lehetőség nyílik ún. hálózati analízisre is, amely képes feltérképezni a vagyontárgyak, az egyes káresemények és a hozzájuk kapcsolódó szereplők (pl. károsultak, kárszakértők, orvosok) komplex viszonyrendszerét, lehetővé téve az összefüggések vizualizálását.
 

Kulcsszavak: SAP big data

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban

Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.

2024. március 28. 10:01

A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt

Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.

2024. március 27. 13:17

Energiatakarékosság az ASUSTOR-ral!

Az áramszámlák világszerte meredeken nőnek, ASUSTOR NAS viszont segít abban, hogy adataid elérhetők legyenek és pénzt takaríts meg.

2024. március 27. 11:40

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05