Itthon még kiaknázatlanok a Skype hirdetések

forrás: Prím Online, 2013. július 23. 16:02

Annak ellenére, hogy a Skype-on futó hirdetések rendkívül hatékonyak és a médiavásárlók körében világszerte nagy népszerűségnek örvendenek, Magyarországon egyelőre ismerkedünk a lehetőséggel. Pedig hazánkban jelenleg a Skype a legnépszerűbb számítógépes csevegőprogram.

A magyar felhasználó

 

A Sanoma Media Budapest 2013 júniusában végzett kutatása szerint a hazai felhasználók az esetek többségében (36%) videótelefonálásra használják a csevegő programot, míg a hagyományos chat 31 százalékban, hanghívás 22 százalékban jellemző. A kapcsolattartás jellegét tekintve a Skype leginkább a családi (73%) és a baráti (84%) kapcsolattartásnak a platformja, munkahelyi kommunikációra a megkérdezettek 30 százaléka használja. További érdekesség a földrajzi megoszlás, a felhasználók többsége (53%) főleg belföldre, 24 százalék inkább külföldre, míg 23 százalék külföldre és belföldre is használja a Skype-ot.

 

Újgenerációs hirdetési felület

 

 

A Skype a napi több mint 700 ezres felhasználói bázisával hazánk legnépszerűbb számítógépes csevegő programja. A hirdetési felület hatékonysága egyrészt annak köszönhető, hogy a megoldás újnak számít a hazai piacon, ezért a felhasználók a megjelenésekre fogékonyabbak, másrészt egy felhasználó egy darab hirdetést lát, így a médiazaj minimálisra csökken, nem akadályozza az üzenetek befogadását. A beszélgetés ablakában megjelenő hirdetés annak ellenére, hogy nem zavarja a beszélgetés résztvevőit és a közösségi élményt, folyamatosan a figyelem középpontjában van. Ennek a speciálisan fókuszált jelenlétnek az eredménye, hogy még az olyan legnehezebben változtatható mérőszámokban is, mint az ajánlási vagy a vásárlási szándék, kimagasló, kétszámjegyű növekedést eredményezhet.

 

„A Skype hirdetések újdonságnak számítanak a hazai piacon, ezért a felhasználok is aktívabban reagálnak ezekre a megjelenésekre. A videókamera és a mikrofon adta lehetőségek olyan egyedi, kreatív megjelenési formákat tesznek lehetővé, amelyek más hirdetési csatornán nem kivitelezhetőek. Az egyedi megjelenési forma a hirdetők számára valódi értéket képvisel, és egyben erősíti a márkafelismerést és a márkaüzenetek visszacsatolását” – mondja Melovics Csaba, a Sanoma Média kereskedelmi termékfejlesztője.

 

A hirdetések megjelenési formái változatosak: a hagyományos banner méretek mellett (pl.:300*250, 640*100), számos kreatív, mikrofonra és kamerára építő vagy akár a felhasználó mozdulataira reagáló applikációval is kiegészíthetőek a megjelenések.

 

Az egyedi beszélgetés alatt futó hirdetés jelenleg 73 országban érhető el világszerte, beleértve az USA-t, az Egyesült Királyságot, Nyugat-Európát, Közép- és Kelet-Európát, illetve bizonyos közel-keleti, ázsiai és latin-amerikai országokat. A Skype hirdetési felületeit a magyar piacon 2013 márciusa óta a Sanoma Media értékesíti.

Kulcsszavak: hirdetés Skype

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia

1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.

2024. március 27. 16:55

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05