Egy napra beköltözött az e-sport a Magyar Sport Házába
A Magyar E-sport Szövetség 2022. november 17-én második alkalommal rendezte meg az Esport1 és az Esportmilla együttműködésével az ESTB – E-sport Tudásbázis című konferenciát, amelynek célja a többi között az e-sportban lévő karrierlehetőségek bemutatása, a magyar e-sport-szervezetek fejlesztése, a hazai és nemzetközi e-sport-közösségben folyó tudományos jellegű diskurzus élénkítése, külön hangsúlyt fektetve az e-sport gazdasági-társadalmi hatásaira és előnyeire.
A magyarországi e-sport-szereplők széles körű részvételével lezajlott tanácskozást követően egyúttal ünnepi közgyűlést tartott az idén immár ötéves HUNESZ, amely a Magyar E-sport Válogatottal javában készül a november 30-án kezdődő 14. IeSF Világbajnokságra.
A Fenntartható szakmai fejlődés kérdéskör kerekasztal-beszélgetései elsősorban a Magyar E-sport Szövetség működését, újonnan megalakult szakágait mutatták be, valamint az utánpótlás és a csapatépítés fontosságát hangsúlyozták. Az Üzlet az e-sportban című kétrészes témablokkban egyebek mellett a Magyar E-sport Válogatottat, a K&H Magyar Nemzeti E-sport Bajnokságot, a versenyszervezés és a licencszabályok részleteit, az Esport1 kalauzolásában az élő közvetítések világát, valamint a Szerencsejáték Zrt. és a K&H Csoport – a HUNESZ legnagyobb stratégiai partnereinek a hazai e-sport támogatásában nyújtott aktív szerepvállalását, illetve annak mozgatórugóit ismerhették meg bővebben a résztvevők. A negyedik, Edukáció címet viselő zárószekcióban pedig az e-sporttal összefüggő egyetemi kurzusok, a mind a társadalmi integrációt, mind a szervezeteket egyaránt fejlesztő oktatási megoldások és a szakemberek utánpótlás-képzése álltak a fókuszban.
„A szimbolikus helyszínen, a Magyar Sport Házában lebonyolított rendezvényen lehetőséget kívántunk biztosítani a valós párbeszédre a HUNESZ-ben is aktív egyesületek, klubok, a tevékenységünk üzleti és versenyszervezési oldalához, valamint edukációs vonalához kapcsolódó tagszervezeteink, a támogatók, a stratégiai partnerek és a szakmai bizottságok, továbbá a szakágaink között. Ezt követően tartottuk meg a Magyar E-sport Szövetség ünnepi közgyűlését abból az alkalomból, hogy 2022-ben immár ötévesek lettünk. Örömmel mondhatom el, hogy igen tevékeny időszakot tudhatunk magunk mögött, hiszen számos jelentős eredményt értünk el ezen esztendők során. A 2018 óta sikeresen működő nemzeti bajnokságon túlmenően két éve életre hívtuk a Magyar E-sport Válogatottat, 2019-ben megalakítottuk a V4 E-sport Koalíciót, és 2020-ban csatlakoztunk az Európai, valamint a Nemzetközi E-sport Szövetséghez. Mindemellett a HUNESZ edukációs programjait is elindítottuk, ennek keretében valósul, illetve valósult meg az E-sport Tudásbázis című konferenciánk is. És folyamatosan dolgozunk a szakági rendszer kiépítésén is: tavaly alakult meg a Szimulátorsport-, illetve a Digitális Sport, míg az idei évben a Sportszimulációs, valamint az E-gaming Akciójáték Szakágunk, és folyamatban van a Para-e-sport, továbbá az E-gaming MOBA- és stratégiai játékok Szakágunk létrehozása is” – hangsúlyozta Biró Balázs, a HUNESZ elnöke.
Kiemelte, a Magyar E-sport Válogatott kiváló helyezéseket ért el a nemzetközi megmérettetéseken. A Dota 2-ben induló nemzeti csapatunk 5–6. helyen végzett a 2021-es világbajnokságon, 2022-ben pedig Magyarország valaha volt legjobb e-sport-eredményei születtek, hiszen előbb két Európa-, majd egy világbajnoki bronzérmet szereztek versenyzőink – Dota 2-ben és Tekken 7-ben, valamint a Sim Racing World Cupon.
Az idei nemzetközi versenyszezon még korántsem ért véget: a Magyar E-sport Válogatott és a HUNESZ javában készül például a 2022. november 30-án kezdődő és december 12-ig tartó 14. IeSF Világbajnokságra, ahol kiválóságaink a Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) és a Tekken 7 platformján versenyeznek majd Balin.
Kapcsolódó cikkek
- A káoszmenedzsment az új normális
- Nagy sikerrel zárult a rangos nemzetközi közlekedésbiztonsági konferencia a Széchenyi-egyetemen
- Remekül szerepelt Tóth Dávid a monacói e-sport-világkupán
- Hogyan tudjuk felkészíteni gyermekeinket a holnapra?
- Az éremszerzés reményében utazik Tóth Dávid a Sim Racing World Cup döntőjére
- Egyetemi csapatok és szakmai előadók adtak választ a járműipari kihívásokra a Techtogether 2022-n
- A Szerencsejáték Zrt. lett a magyar e-sport válogatott főszponzora
- Konferencia az egykori keleti és nyugati blokk tudósait fél évszázada összekötő intézet munkájáról
- Budapestre figyelt a nemzetközi IT világ
- Azt vizsgálják az IVSZ MENTA konferencián, hogyan hat a válság a digitális gazdaságra
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Lányok Napja az ELTE Informatikai Karán
Az ELTE Informatikai Kar ismét szeretettel várja az érdeklődőket a Lányok Napjára, ahol bemutatják, milyen izgalmas és kreatív feladatok várnak a jövő informatikusaira, és miért érdemes lányként ezt a pályát választani.
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Használt autót webshopból?
A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. Mit hozhat a jövő, és hogyan vásárolnak a magyarok használt autót 2024-ben?
Megjelent a világ első unalmas telefonja
A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.
A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját
A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit.