Érkezhet a Google MultiSearch magyar nyelven is?
A napoban zajlott a Google Search On konferenciája, ahol a legnagyobb Google keresést érintő újdonságokat szokta bejelenteni a cégóriás.
Most is közel két tucat új funkciót mutatott be a Google, amelyek zöme idén már elérhető lesz. Bár a bejelentések nagy része elsőként Amerikában lesz éles, de idén Magyarországon is élesedhet a Google MultiSearch.
Érkezik a MultiSearch Magyarországra?
A Google bejelentette, hogy a következő hónapokban 70 nyelvre kiterjeszti a MultiSearch funkciót, ami tavaly jelent meg angol nyelven és az USÁ-ban.
Bár a Google nem nevesítette az érintett 70 nyelvet, de a korábbi, hasonló nyelvszámot érintő bejelentésekbe rendre beletartozott a magyar nyelv, így bízhatunk benne, hogy ez most sem lesz másképp.
Mi az a MultiSearch?
A Multisearch azt jelenti, hogy a telefonod kamerájával készítesz egy képet ÉS ezt a képkeresést kiegészíted egy szöveges kereséssel. A Google pedig a készített kép és a szöveges keresés együttese alapján ad találatokat. Például, ha tetszik egy ruha amit az utcán látsz egy járókelőn, akkor arról képet csinálva rákerehetsz a neten, vagy ha valamit javítanod kell, akkor is jól jön a MultiSearch használata.
Hogy működik a MultiSearch?
Az okostelefonod Google App-ján kattints a Google Lens-re, majd irányítsd a kamerádat arra, ami érdekel. Utána az “Add to your search” gombbal tudod a keresést szöveggel kiegészíteni.
További bejelentések
A Google a SearchOn konferencián további közel két tucat új funkcióról számolt be. Ezek közül kilenc a vásárlási élményt javítja majd.
Többek között a vásárlás során megjelennek majd az aktuális „trendi termékek”, lehetőség van a korábbi vásárlásaink alapján személyre szabott keresést folytatni, és a 3D termékfotók is megjelennek majd a találati listán
Fordított helyi hírek
A Google, ha a felhasználók más országból származó hírre keresnek rá, akkor a Google gépi tanuláson alapuló algoritmus alapján azonnal lefordítja a találati listára a más országokból, más nyelven íródott tartalmakat. Így az emberek hitelesebb forrásból férhetnek hozzá az információkhoz. Például egy mexikói földrengésről a helyi mexikói lapok angol fordításából tájékozódhatnak.
Több vizuális információ
A Google bizonyos kereséseknél több vizuális információt fog adni. Képeket, rövid videókat, tippeket, a keresés jellegéből adódóan. Ezek elsősorban a helyre (város, ország) történő kereséseket, a személy kereséseket érinti majd.
Fórumok és beszélgetések
Szintén az amerikai találati listán élesedik a “Forums and Discussion” szekció a találati listán, bizonyos kereséseknél. Itt a felhasználó, valós emberektől kaphat első kézből származó információkat.
Az Amazon és a TikTok versenye?
Szuhi Attila SEO szakértő szerint, a mostani változások révén még változatosabb lesz a találati lista, és egyértelmű, hogy a szöveges keresésektől a Google elmozdult a vizuális keresés irányába, ami részben válasz a TikTok sikerére. A sok vásárlási élményt javító fejlesztés pedig az Amazon e-kereskedelmi fölényére adhat kihívást.
Kapcsolódó cikkek
- A Telekom bemutatja saját márkás okostelefonjait
- Három havi ingyenes Stadia Pro hozzáférést ad az LG
- Most módosul a Google Mag-algoritmusa, a hazai cégekre is kihat
- A Google támogatásával ingyenes digitális program indul
- Oktatási program indul a magyar gyermekek online biztonságáért
- Google: környezetbarát keresési funkciók érkeztek
- Radikális változások jönnek a Google keresésben: itt a MUM!
- A Samsung bemutatja a One UI Watch platformot
- Google ellenes GVH-eljárás: szakértői vélemény
- Jelentősen megkönnyíti az alkalmazások HMS-rendszerre alakítását egy új megoldás
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Használt autót webshopból?
A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. Mit hozhat a jövő, és hogyan vásárolnak a magyarok használt autót 2024-ben?
Megjelent a világ első unalmas telefonja
A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.
A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját
A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit.
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.