Így játszik egy magyar gamer

forrás: Prím Online, 2019. június 26. 17:33

Az átlagos internetezők másfél, a core gamerek alkalmanként közel két és fél órát töltenek játékkal − ez utóbbi épp fele annak az időnek, amit egy átlagos magyar egy átlagos napon tévénézésre szán. Egy friss, reprezentatív hazai kutatásból az is kiderül, milyen eszközön, milyen típusú játékkal játszunk a legszívesebben.

A LG Electronics (LG) friss, reprezentatív, országos kutatása* azt mérte fel, hogy mivel, milyen gyakorisággal és milyen eszközökön játszanak a magyar core gamerek − vagyis azok, akik gyakran és sokféle játékkal szórakoznak, de nem erről szól az életük, azaz nem hardcore gamerek −, valamint az átlagos internetezők. 

 

A vizsgálat eredményei szerint a válaszadók csaknem háromnegyede (73%) több-kevesebb gyakorisággal, de rendszeresen játszik valamilyen játékkal. Az átlagos internetezők közül a legtöbben naponta (29%) vagy hetente (26%) játszanak, és egy alkalommal átlagosan 84 percet, azaz közel másfél órát töltenek gép előtt. A magukat core gamereknek tekintők ennél gyakrabban és hosszabb ideig játszanak: több mint felük (57%) naponta, harmaduk (36%) pedig hetente ül le a gép elé, a játékkal pedig az átlagos netezőhöz képest közel kétszer annyi időt, alkalmanként 142 percet, közel két és fél órát töltenek. Minél fiatalabb valaki, annál nagyobb eséllyel lesz gyakori gamer: a 15-24 évesek esetében az egy alkalomra jutó idő meghaladja a két órát, közöttük a core gamereknél pedig már megközelíti a három órát.

 

A core gamerek nem egészen két és fél órája, illetve a fiatalok bő két órája nem kevés, azonban még mindig messze elmarad a honfitársaink által televíziózással töltött időtől. A magyarok 84 százaléka ugyanis naponta néz televíziót hagyományos tévékészüléken vagy interneten**, a teljes népesség pedig naponta átlagosan 4 óra 53 percet töltött a tévékészülékek előtt*** 

 

 

A válaszadókat arról is megkérdezték, milyen napokon és napszakokban játszanak. Az általános vélekedéssel ellentétben a játékosok körében nem a hétvége a leginkább preferált időpont, hiszen internethasználók körülbelül egyforma arányban választanak hétvégi és hétközi időpontot. Igazán tipikus játékidőszaknak a hétköznap este számít — a válaszadók közel egyharmada (29%) ekkor ül gép elé, de hétvégi délutánok és esték is népszerűek. A core gamerek inkább hétvégén (58%), mint hétköznap (42%) játszanak, de relatíve körükben is a hétköznap este számít a legnépszerűbb időszaknak (28%), amit a hétvége délután követ (25%). A fiatalabbakra inkább jellemző a hétköznap napközbeni játék.

 

A felmérés vizsgálta a legkedveltebb játéktípusokat is. Az válaszok alapján itthon a logikai és ügyességi játékok a legnépszerűbbek az átlagos internetezők körében. A fiatalabbak számára azonban az akció, sport/autó és kaland tematikájú kihívások a legvonzóbbak, a core gamerek körében pedig messze az akció (FPS, TPS, 2D) játékok a legkedveltebbek.

 

Az átlagos internetezők elsősorban mobilon vagy tableten (53%) játszanak, ezt követi a PC és a laptop (39%), s csak a harmadik helyre sorolták a válaszadók a konzolokat (9%). A PC vagy a laptop a fiatalabbak (52%) és a gamerek (73%) között a legnépszerűbb, de ebben a körben a konzolok is kedveltebbek, mint az átlagos netezőknél.

 

A megkérdezettek többsége megelégszik egy jó teljesítményű eszközzel — ez az összes válaszadóra (56%) és a gamerekre (55%) is igaz. A szenvedélyes játékosok ugyanakkor az átlagnál nagyobb figyelmet szentelnek a speciális funkcióknak, 36 százalékuk pedig kimondottan a gamer termékeket keresi.

 

___________

* A MicraMR az LG megbízásából 2019 tavaszán a 18 évnél idősebb, rendszeresen internetező népesség körében végzett online kutatást. A kérdőívet 1000 fő 15-59 éves magyar internetező (nemre, korra, iskolai végzettségre és településtípusra reprezentatív minta), illetve 788 olyan felhasználó töltötte ki, akik magukat szenvedélyes játékosnak („core gamer”) tartják.

** Media use in the European Union, Standard Eurobarometer 88, Autumn 2017

*** Nielsen Közönségmérés 2018, 2019. február

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Ezek voltak a legnépszerűbb helyek és személyek az online médiában 2023-ban

Politikusok, sportolók, hazai és külföldi hírességek szerepelnek a leggyakrabban említett nevek között, amelyek megjelentek az online médiatérben 2023-ban. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) 93 népszerű médiafelület – televíziós csatornák, újságok, rádiók honlapjai, valamint hírportálok, közösségimédia-felületek, fórumok és blogok – elemzésével azt vizsgálta, kik álltak a hírek és a közbeszéd fókuszában, valamint azt is, hogy hazánk és a nagyvilág helyszínei közül melyek szerepeltek a legtöbbet.

2024. április 23. 19:24

Factor 4: a legújabb UltiMaker 3D nyomtató gyártósorok támogatására

Az UltiMaker április 22-én bemutatta az UltiMaker Factor 4 új, ipari 3D nyomtatót, amelyet kifejezetten gyártóüzemi felhasználásra, a gyártósorok működési hatékonyságának és megbízhatóságának növelésére fejlesztettek. Az UltiMaker Factor 4 hazai bemutatójára az Ipar Napjain kerül sor a kizárólagos hazai forgalmazó, a FreeDee Kft. standján (A pavilon, 101F).

2024. április 23. 18:00

Együttműködésre lép a CETIN Hungary és a Pécsi Tudományegyetem

A független, integrált távközlési infrastruktúra-szolgáltató CETIN Hungary Zrt. és a Pécsi Tudományegyetem Műszaki és Informatikai Kara a jövőben három kiemelt területen működik együtt: a kiberbiztonsági szolgáltatások fejlesztésében, a kutatás-fejlesztési tevékenység színvonalának további emelésében, illetve az építőiparban egyre elterjedtebb és ismertebb építményinformációs modellezéssel (BIM) kapcsolatos kölcsönös tudástranszferben.

2024. április 23. 16:21

Bevállalós ötletekkel versenyeznek a Megoldások a holnapért döntősei

Kiválasztották a legjobb nyolc csapatot a Samsung és az EdisonKids Megoldások a holnapért kihívásán. A jövő oktatása, a fenntarthatóság és a közösségfejlesztés iránt elkötelezett fiatalok megkezdhetik a felkészülést a döntőre. A következő hetekben a csapatok elképzelésük prototípusát alkothatják meg és tesztelhetik működését a mentorok közreműködésével. A diákok a szakértők segítségével készülnek a végső, májusi megmérettetésre, ahol a három legjobb csapat összesen 6 millió forint összértékű Samsung készülékkel bővítheti egyéni és oktatási intézménye eszközparkját.

2024. április 23. 14:44

A Thermaltake bemutatja a háromféle GPU-elrendezést támogató közepes toronyházát

A Thermaltake, a prémium PC-hardvermegoldások vezető márkájának, CTE E600 MX közepes toronyháza fekete, hófehér és hortenziakék változatban is elérhető. A CTE E600 MX a CTE-sorozat legújabb kiegészítése, egy kétkamrás közepes toronyház, amely a Thermaltake innovatív CTE-kialakítását örökölte, ami a központi hűtési hatékonyság (Centralized Thermal Efficiency) rövidítése, és a kritikus alkatrészek magas szintű hűtési teljesítményének biztosítására összpontosít. Ráadásul a CTE E600 MX háromféle GPU-elrendezési lehetőséggel és cserélhető, kettős előlapi kialakítással rendelkezik, maximális rugalmasságot kínálva a felhasználóknak gépük testreszabásához.

2024. április 23. 13:06

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50