Meseapp a Szegedi Tudományegyetem ajánlásával
Folyamatos vitatéma, hogy jó ötlet-e a gyerek kezébe táblagépet vagy okostelefont adni. Ha pedig már engedélyezett a képernyő, a konfliktus tovább fokozódik: mennyit, mikor és mit?
A legtöbb szülő egyetért abban, hogy egy tablet könnyebbé teheti a gyerek és persze a szülő életét egy hosszú autóúton vagy az orvosi rendelőben. Ám érdemes, értelmes, a képességeket fejlesztő, tanulást segítő alkalmazásokat is telepíteni, mert a jól megválasztott, minőségi, „hasznos” játékok — jól adagolva — nagyot lendíthetnek kicsinyünk kibontakozó képességein. Ilyen a BOOKR Kids olvasássegítő alkalmazás is.
A BOOKR Kids Mesetár immáron bizonyítottan támogatja az olvasás készségszintű megerősítését és a szövegértő olvasás elsajátítását is, derült ki a Szegedi Tudományegyetem Művészettel az Oktatásért Kutatócsoportjában folytatott empirikus kutatások eredményeiből.
A BOOKR Kids mobil- és tabletalkalmazás egy digitális Mesetár, amelyben már több mint 200 interaktív mesekönyv található. Az interaktív mesék már létező, a szépirodalmi, illetve az oktatási kánon részét képező papíralapú könyvek digitális verziói. Minden mese gazdagon animált, kikapcsolható hangos felolvasás tartozik hozzájuk, valamint olyan képességfejlesztő játékok, amelyek támogatják a szövegértést, a helyesejtés tanulást és a helyesírást is. Így teljesen új köntösben jelennek meg olyan klasszikus és modern művek, mint a Vuk, a Vackor, a Janikovszky-mesék vagy A kiskakas gyémánt félkrajcára.
Ezek az interaktív könyvek az ún. „célzott” és „hagyományos” olvasói részvételt is megkívánó típusba tartoznak, ezért alkalmasak annak az olvasási és mesehallgatási tradíciónak a megőrzésére, melynek lényege az elmélyült olvasás és a mese érzékeny átélése. A mesehallgatás, majd a meseolvasás, amelyeknek megalapozásához a BOOKR Kids-mesék hozzájárulnak, fontos módszerei a hang-betű kapcsolat felismerésének, az olvasási technika fejlesztésének, valamint a helyesírás kialakulásának.
A magyar fejlesztés abban segít, hogy a kisgyermekek ne szakadjanak el a klasszikusnak számító történetmeséléstől és az olvasástól, hanem a digitális térben, az ő terepükön ismerkedjenek meg a mesék varázslatos világával.
A bevezetőben említett vitát talán úgy zárhatnánk le: mindegy, hogy min, csak olvassanak!
Ingyenes letöltés és próbaverzió:
Google Play: https://goo.gl/kaaCNd
App Store: https://goo.gl/nLz9fd
Kapcsolódó cikkek
- Elérhető a Nimway, a Sony új mobilalkalmazása
- Játék, amely segíti a demenciakutatást
- Sendee: futárnak lenni menő
- A Zyxel ONE Connect alkalmazása egyszerűsíti az otthoni hálózati menedzsmentet
- A Rakuten Viber felvásárolta a Chatter Commerce-t
- Messengeren is elérjük az Air France beszállókártyákat
- A Prímaenergia Zrt. új mobilalkalmazást mutatott be
- MKB Bank: elindult az online számlanyitás!
- Egyszerűbb foglalás és felhasználóbarát beszállókártya az új Wizz applikációban
- Mistory városi kalandjáték Egerben
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Fényes jövő vár idén az adatközponti szektorra
Saját átalakulási folyamaton megy keresztül az adatközpontok piaca, amely magába foglalja a legmodernebb technológiák használatát a műveletek és az erőforrások elosztásának optimalizálása, valamint a biztonsági protokollok javítása érdekében.
A Philips Monitors E1 terméksorozat három új, többcélú modellel bővül
A Philips Monitors E1 sorozata ebben a hónapban három új modellel bővül. Az irodai felhasználók és távmunkában dolgozók számára szükséges összes alapvető funkcióval ellátott új modellek segítenek a felhasználóknak a kapcsolattartásban és növelik a termelékenységüket, mindezt versenyképes áron.
Országszerte elérhetővé válik a Netrevalók program
A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen már 45 településen lesz elérhető a generációk digitális edukálását célzó program. A digitális infrastruktúra fejlesztése érdekében a Magyar Telekom a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és az Informatikai és Könyvtári Szövetség részére 100- 100 darab monitort adományoz a programban résztvevő könyvtárak számára.
Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban
Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.