Minden második magyar jobban várja a karácsonyi étkezéseket, mint az ajándékokat
A december a legtöbb ember számára az ajándékok beszerzéséről szól, a magyarok több mint kétharmadának pedig kisebb-nagyobb anyagi megterhelést jelentenek az ünnepek, derült ki az Euronics Műszaki Áruházlánc és webáruház legfrissebb kutatásából.*
A túlköltést a lakosság 78%-a igyekszik azzal kivédeni, hogy kedvezményesen szerzi be az ajándékokat, a sorban állást elkerülendő pedig minden harmadik ember inkább online vásárolja meg a fa alá valót. Az ajándékok közt továbbra is népszerűek a nagyobb háztartási eszközök, bár a magyarok fele saját bevallása szerint sokkal jobban várja a karácsonyi étkezéseket, mint az ajándékokat. Vajon a nőknek tényleg könnyebb meglepetést okozni? A felmérésből ez is kiderült.
Ki várja a Jézuskát?
A karácsony megszervezése kevés család számára nem okoz fejtörést. Évről-évre kérdés a kinek, a mit, a hogyan és a hol. Külön logisztikát jelenthet a közös családi ajándékok összehangolása is. Emiatt 51% úgy gondolja, hogy elegendő (lenne) csak a gyerekeket megajándékozni, így elkerülve a felesleges stresszelés egy részét.
A másik örök kérdés, hogy melyik nem számára könnyebb ajándékot választani. A nők több mint fele szerint számukra könnyebb meglepetést okozni, ezért a férfiak vannak helyzetelőnyben, ugyanakkor a férfiak 70%-a ezt határozottan cáfolja.
Mi kerüljön a fa alá?
Vannak, akik szeretnek tárgyakat kapni, míg mások az élményeknek örülnek jobban. A felmérésből kiderült, hogy a 30 év alattiak fele inkább az élményekre szavaz, míg a 30 feletti generáció kétharmada a kézzel fogható ajándékokat kedveli jobban.
A tárgyi ajándékok közt továbbra is népszerűek a nagyobb háztartási eszközök, a magyarok közel fele úgy véli, hogy a karácsony kifejezetten jó alkalom a nagyobb háztartási gépek (pl.: hűtőszekrény, mosógép, televízió) beszerzésére. Választáskor a magyarok 30%-ának leginkább a márkanév és a design számít, ugyanakkor 78% kifejezetten törekszik az akciók kihasználására.
Mibe fog mindez kerülni?
Az akciós árak vadászatában szerepet játszhat az is, hogy a lakosság 63%-ának nagy anyagi megterhelést jelentenek az ünnepek. A háztartási eszközök vételárát nem számolva a magyarok fele igyekszik 25 000 forint alatt költeni ajándékokra, csupán 5% az, aki 100 000 forint alatt nem ússza meg az ajándékok beszerzését.
A spórolásban sokak szerint az is segít, ha nem hagynak mindent az utolsó pillanatra. A válaszadók majdnem fele saját bevallása szerint folyamatosan nyitva tartja a szemét, és akár már nyáron is beszerez néhány ajándékot. További 40% a Black Friday és az adventi akciók alatt vásárol, csupán 2% az, aki az utolsó napra hagy mindent.
A boltokkal továbbra sem lehet felvenni a versenyt, ugyanakkor évről évre nő azoknak a száma, akik online vásárolják meg a karácsonyi ajándékokat. Az Euronics friss felmérése szerint 2018-ban ez az arány a teljes lakosság körében 30%, a fiatalok között pedig némileg magasabb: 35%.
Pazarlás vs tudatosság
Az Euronics felmérése alapján a magyarok 76%-a egyetért azzal, hogy a karácsony egyáltalán nem környezettudatos ünnep, hiszen ilyenkor így vagy úgy, de mindenki pazarol. A túlköltekezés elkerülése mellett ez ellen 36% a csomagolópapír kiiktatásával is próbál tenni.
Mindezeknek köszönhetően a lakosság 80%-a úgy érzi, karácsonykor nem költ felesleges dolgokra.
Kis karácsony vagy nagy karácsony? Ajándék minden családtagnak, vagy csak a gyerekeknek? Bárhogy is legyen, az biztos, hogy egy jól összeállított menüvel nem lőhetünk mellé! A magyarok fele ugyanis jobban várja a karácsonyi étkezéseket, mint az ajándékokat.
_______________
* A felmérés 563 fő megkérdezésével készült, a 18 év feletti magyar internethasználó lakosság körében 2018 novemberében, a 18 év feletti magyar lakosságra súlyozva.
Kapcsolódó cikkek
- A vevők kétharmada futott már bele minőségi problémába a Vatera friss felmérése szerint
- A karácsonyi készülődés elmaradhatatlan kelléke – az online vásárlás
- Új típusú kockázatok fenyegetik a bankok működését
- A Fujitsu szerint a többfelhős működés összehangolása kulcsfontosságú a gyors digitális átalakuláshoz
- Magyarország védtelen a kibertámadással szemben
- Jobban kellene vigyázni a telefonon tárolt adatokra!
- Stresszmentes karácsony? Igen!
- Digitális karácsony: hagyományos tartalom új keretben
- Védelem és túlélés: a vállalatok mindennél előbbre tartják az IT biztonságot
- A munkavállalók szívesen javítanák munka-magánélet egyensúlyukat az MI segítségével
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Világdöntőben az ELTE programozói
A kontinensviadal bronzérmeseként az Informatikai Kar csapata képviselheti hazánkat az ICPC programozói versenyen 2024 szeptemberében Kazahsztánban.
Lányok Napja az ELTE Informatikai Karán
Az ELTE Informatikai Kar ismét szeretettel várja az érdeklődőket a Lányok Napjára, ahol bemutatják, milyen izgalmas és kreatív feladatok várnak a jövő informatikusaira, és miért érdemes lányként ezt a pályát választani.
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Használt autót webshopból?
A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. Mit hozhat a jövő, és hogyan vásárolnak a magyarok használt autót 2024-ben?
Megjelent a világ első unalmas telefonja
A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.