Több mint 70 000-en voltak kíváncsiak a K&H Egyetemi E-sport Kupa mérkőzéseire
Izgalmas, és meglepetésekkel teli összecsapásokkal zárult az idén először szervezett K&H Egyetemi E-sport Kupa. A március közepén indult 3 milliós összdíjazású, nemzetközi kapcsolódással bíró, innovatív, liga rendszerű versenyére máris több mint 70 000-en voltak kíváncsiak.
A döntős csapatok Budapesten a Gamerland arénájában mérték össze tudásukat, április 23-án és 24-én, ahol CS:GO-ban a Budapesti Gazdasági Egyetem, League of Legends-ben pedig a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem bizonyult a legjobbnak.
“Összesen 95 csapat, azaz 475 egyetemi hallgató nevezett az első alkalommal meghirdetett 3 millió forintos díjazású, liga rendszerű K&H Egyetemi E-sport Kupában. A döntőben játékonként a 4 legjobb csapat mutatta meg elhivatottságát, eltökéltségét és kiváló teljesítményre való törekvését, ahol a CS:GO versenyben a Budapesti Gazdasági Egyetem, míg a League of Legends-ben a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem bizonyult a legjobbnak. A 21. század egyik leginnovatívabb sportjának a népszerűségét mutatja, hogy a döntő közvetítéseire több mint 70 000-en voltak kíváncsiak” – mondta el Horváth Magyary Voljč Nóra, a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója.
"Az első alkalommal meghirdetett K&H Egyetemi E-sport Kupa hatalmas érdeklődést váltott ki a hallgatók körében, amely újabb egyetemeket inspirált a részvételre, így a folytatásban tovább bővülhet a kupán résztvevő felsőoktatási intézmények száma. További érdekesség, a kiemelkedő résztvevőszám mellett, hogy a profi magyar közösség is képviseltette magát az eseményen: magyar CS:GO rajongók számára nem ismeretlen, a többszörös magyar bajnok, és nemzetközi szinten is elismert játékos Domoszlay “Kolor” Ádám mellett a csapattársa Hegedűs 'shiftzzz' Armand is emelte az eseményt" – emelte ki Biró Balázs György, a Magyar E-sport szövetség elnöke.
A döntő eseményen a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, a Győri Széchenyi István Egyetem, a Pécsi Tudományegyetem, a Debreceni Egyetem, az Óbudai Egyetem, a Budapesti Metropolitan Egyetem, a Budapesti Corvinus Egyetem és a Budapesti Gazdasági Egyetem legjobbjai vettek részt.
A kupa egyedi lehetőséget biztosított a League of Legends versenyszám győztesének, hiszen az első helyezett csapat a pénzdíjjal együtt kvalifikálta magát az Amazon University Esports Masters 2022 (UEM) nemzetközi egyetemi bajnokság eseményére is.
League of Legends-ben a Budapesti Corvinus Egyetem, a Budapesti Műszaki- és Gazdaságtudományi Egyetem (BME), a Széchenyi István Egyetem, valamint az Óbudai Egyetem idézői összesen három darab Bo3-ban bizonyíthatták tehetségüket és rátermettségüket offline körülmények közt. A végső győzelmet végül az a BME szerezte meg, amelyik a csoportkörökben mindösszesen egyetlen nyert mérkőzést tudott bezsebelni, azonban a kieséses szakaszban mindenkit térdre kényszerítettek.
A végeredmény végül a következő lett:
1. helyezett: Budapesti Műszaki- és Gazdaságtudományi Egyetem (MVP-díjas:Kelemen "DurandaiLeonidas" Kornél)
2. helyezett: Budapesti Corvinus Egyetem
3. helyezett holtversenyben: Széchenyi István Egyetem, Óbudai Egyetem
A CS:GO döntőjében, korántsem a selejtezők alapján várható eredmény született, és sokáig úgy tűnt, hogy hiába a hazai CS:GO-közösségben jól ismert nevekből álló BGE-alakulat, nem ők lesznek akik a végjátékban a bajnoki serleget a maguknak tudhatják. A top 4-es rájátszásba az alapszakaszban hibátlanul játszó Debreceni Egyetem és az Óbudai Egyetem, valamint a minimális hibákkal operáló Budapesti Gazdasági Egyetem és a Budapesti Corvinus Egyetem játékosai jutottak be. A végső csata végül a Debreceni Egyetem és a BGE között dőlt el. Az első pályán Mirage-on hosszabbításban a debreceniek bizonyultak jobbnak, míg a másik két pályán Overpasson és Nuke-on a BGE szerezte meg a győzelmet és így a bajnoki címet is.
1. helyezett: Budapesti Gazdasági Egyetem (MVP-díjas:Hegedűs "SHIFTZZZ" Armand)
2. helyezett: Debreceni Egyetem
3-4. helyezett: Óbudai Egyetemen és Budapesti Corvinus Egyetem
5-6. helyezett: Pécsi Tudományegyetem és Győri Széchenyi István Egyetem
7-8. helyezett: Budapesti Metropolitan Egyetem és Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Kapcsolódó cikkek
- Budapesti élő döntővel zárul a 3 milliós összdíjazású e-sport verseny
- Két hónap után búcsúzik az OGEX
- Idén is elismerték a kiemelkedő e-sport teljesítményeket
- Kétnapos programmal várja a látogatókat a budapesti OGEX a HUNGEXPO-n
- 3 milliós összdíjazással indul a K&H Egyetemi E-sport Kupa
- Több mint 100 játékot próbálhatunk ki az OGEX 2022 ingyenes rendezvényein
- Az AOC együttműködésre lép a Riot Games-szel
- Országos Gaming rendezvénysorozat indul 2022. február 18-án
- Együtt az egészséges egyetemi és főiskolai e-sportért
- Az LG támogató partnerként csatlakozott a League of Legends Európa-bajnoksághoz
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Lányok Napja az ELTE Informatikai Karán
Az ELTE Informatikai Kar ismét szeretettel várja az érdeklődőket a Lányok Napjára, ahol bemutatják, milyen izgalmas és kreatív feladatok várnak a jövő informatikusaira, és miért érdemes lányként ezt a pályát választani.
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Használt autót webshopból?
A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. Mit hozhat a jövő, és hogyan vásárolnak a magyarok használt autót 2024-ben?
Megjelent a világ első unalmas telefonja
A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.
A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját
A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit.