Virtuális valóság headset segíti a UPS sofőrök képzését
A UPS a közeljövőben olyan képzést indít, melynek során sofőrjeit virtuális valóság (VR) headset segítségével tanítja meg az úton előforduló veszélyhelyzetek észlelésére és azonosítására. A technológia valósághűen szimulálja a forgalomban való vezetés élményét, így téve még befogadhatóbbá a képzési anyagot.
A cég szeptemberben indítja el VR tréningjét kilenc amerikai UPS Integrad képzési központjában. A VR technológia sofőroktatás során történő felhasználása a UPS azon törekvését tükrözi, hogy a legújabb és legjobb műszaki megoldásokat felhasználva védje meg úton lévő alkalmazottait és a közösségeket, amiket azok kiszolgálnak.
A UPS IT szakértői dolgozták ki azokat az oktatási modulokat, melyeket a felhasználók a HTC Vive VR headseteken látnak és hallanak. Az oktatásban résztvevőknek hangosan kell az úton fellelhető esetleges kockázatokat, a gyalogosokat, a parkoló autókat és a szembejövő forgalmat azonosítaniuk. A headseten észlelhető 360 fokos látvány a legapróbb részletekig valósághű.
“A virtuális valóság óriási technológiai lehetőség a biztonsági képzés terén,” - mondta el Juan Perez, a UPS technológiai vezetője. “A VR olyan valóságosnak tűnő utcaképet teremt, mely még a legfiatalabb sofőrjeinket is lenyűgözi, akik pedig számítógépes játékokban már találkozhattak a technológiával.”
A VR modulok a UPS Integrad központokban eddig alkalmazott érintőképernyős eszközöket váltják az útbiztonsági képzés terén. A VR tréninget egyelőre csak a UPS kisteherautók sofőrjeinek oktatásában alkalmazza a cég, de vizsgálják a VR vagy akár a kiterjesztett valóság (AR) felhasználását a kamionok vezetőinek és egyéb alkalmazottak képzésében is.
A UPS jelenleg nyolc Integrad létesítményt üzemeltet az Egyesült Államokban és kettőt Európában. A cég az USA-ban az idén nyitja meg a következő, kilencedik központját.
A UPS Integrad központok gyakorlatias módon tanítják meg a kézbesítő járművek vezetését és a kézbesítés folyamatát a sofőröknek. A képzésben résztvevők egyebek mellett egy modellezett városban vezetnek egy valódi UPS kisteherautót szimulált utcákkal, kézbesítési pontokkal és kézbesítési címekkel.
A UPS Integrad és a létesítményekben alkalmazott legújabb technológiák a cég vállalati biztonságtechnikai kultúráját támogatják. A UPS Circle of Honor elnevezésű elit csoportja – melynek tagjai legalább 25 éve balesetmentesen vezettek (ti. elkerülhető balesetek nélkül) – jelenleg több mint 9.000 tagot számlál.
Az első Integrad központ 2007-ben nyitotta meg kapuit a Maryland állambeli Landover városában. A központokban végzett képzés minden esetben egy még intenzívebb, valódi közúti tréninget előz meg. 2007 óta közel 9.000 sofőr kapott Integrad oktatást.
Kapcsolódó cikkek
- Virtuális valóság funkcióval felszerelt rendszer tesztelésébe kezd az Air France
- Az ABB elektromos gyorstöltő állomást szállít a Lidl számára
- A HP új portfóliója forradalmasítja a VR piacot
- Az e-kereskedelem felborítja az ipari disztribúció megszokott rendszerét
- Gazdagabb interaktív kínálattal nyit meg a Gateway To Space űrkiállítás
- AI-jaj, ez itt és most a robotok őskora!
- Csúcskategóriás Mio autós eszközök hölgyeknek is
- Fidelity: Mit kezd a biztosítási piac az önvezető autókkal?
- Az ABB villámtöltő-technológiát szállít az Egyesült Királyság első elektromos buszaihoz
- A Continental útviszony felismerő rendszerrel növeli a közlekedés biztonságát
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Jöhet a személyre szabott reklámoktól mentes ingyenes Facebook és Instagram?
Nagy várakozás előzte meg az uniós adatvédelmi testület (EDPB) állásfoglalását az egyelőre leginkább a Meta által használt „consent or pay” (hozzájárulás vagy fizetés) üzleti modell adatvédelmi vonatkozásaival kapcsolatban. Várhatóan mi lesz a hatása a véleménynek a közösségi médiumok és platformok működésére, mit jelenthet mindez a piaci szereplők és a felhasználók számára? A fenti kérdéseket Bartal Ivánnal, az Oppenheim Ügyvédi Iroda adatvédelmi jogi praxisának vezetőjével jártuk körbe.
Innováció a légi szállítmányozásban
A DSV egy hazánkban innovációnak számító, korábban még sosem alkalmazott átvilágítási szolgáltatás elindításával új export légiszállítási lehetőségeknek nyit kaput. A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér közvetlen közelében található raktárukban már 2-8 Celsius-fokos környezetben is átvilágítási szolgáltatás nyújtására lesznek a továbbiakban képesek, ezzel pedig fellendítik a BUD Airport gyógyszerexport tevékenységét. A fejlesztés egy gyógyszeripari üzleti esemény keretein belül debütált 2024. április 23-án, Vecsésen.
Bridgestone abroncsokon gurul a Maserati első teljesen elektromos SUV-ja
A prémium gumiabroncsok és fenntartható mobilitási megoldások terén világszinten vezető Bridgestone-t választotta a Maserati, hogy egyedi 20"-os gumiabroncsokat fejlesszen első teljesen elektromos SUV-ja, a Maserati Grecale Folgore számára.
SFFA 2024 – bejelentették az International Filmmakers 30 shortlistesét
A Creo örömmel jelenti be a Sony Future Filmmaker Awards 2024 shortlisteseit. A hat kategóriában 30 filmkészítőből álló shortlisten szereplő alkotók egyedülálló élményben részesülnek, és egy héten át különleges eseményeken vehetnek részt a Sony Pictures Studios Los Angeles-i telephelyén, beleértve egy workshopot, amely páratlan hozzáférést biztosít az iparág kulisszái mögé. A 2024. május 30-i díjátadó ünnepségen pedig kihirdetik a hat kategória győztesét, akiket szakértő zsűritagok választanak ki.
Tovább terjeszkedik a belga-magyar logisztikai raktárfejlesztő-vállalat
A belga-magyar tulajdonosi háttérrel rendelkező Weerts Logistics Park (WLP) HUR One Kft. közel 55 000 m2 alapterületű logisztikai csarnokot épít Debrecen szomszédságában, Ebesen. A WLP az első külföldi érdekeltséggel is rendelkező beruházó, amelyik előre, megrendelésállománnyal még nem rendelkező, spekulatív módon fejleszt a Hajdú-Bihar-Vármegyei székhely térségében. A kitűnő lokációjú beruházásra a debreceni repülőtér és az épülő BMW gyár közelében kerül sor.