Nem kedveljük a mobilappokat?!
Folyton arról hallunk, hogy egyre nagyobb igény mutatkozik a mobilalkalmazás fejlesztőkre az okoseszközök elterjedésével, valamint a Google Play és az App Store folyamatosan alkalmazásokkal gazdagodik. Ám a Mediameter új kutatása szerint hazánkban sokan még nem aknázták ki az eszközben rejlő lehetőségeket, vagy teljesen érdektelenek ezen a téren.
Úgy tűnik, hiába mozdulnak el a trendek, bővülnek a lehetőségek, nehezebben vesszük fel a versenyt az újdonságokkal. A Mediameter okostelefon tulajdonosok alkalmazás használatát vizsgáló reprezentatív felmérés rámutat arra, hogy sokan még egyszer sem töltöttek le semmilyen appot telefonjukra.
Az alkalmazást egyáltalán nem letöltők aránya igen magas – 47% – és további 10% olyan akad köztük, akik mindössze egyszer töltöttek le valamilyen appot a telefonjukra. Talán meglepőnek tűnik, de mindössze az okostelefon használók 7%-a tölt le aktívan.
Miért nem kellenek az alkalmazások?
Az alkalmazást le nem töltők majdnem fele (44%) gondolja úgy, hogy számára ezek feleslegesek, nem érdeklik, viszont 25%-uk csupán segítségre szorulna ezek a téren, ugyanis nem tudják, hogy kellene ezeket letölteni. Vagyis itt nem az érdektelenség játszik szerepet, egyszerűen ki sem tudják próbálni ezeket.
A TOP appok
Bár nem örvendenek túl nagy népszerűségnek itthon az applikációk, azért akadnak kedvencek azok körében, akik használják őket.
A felnőtteknél a közösségi média appok vezetik a listát 23%-kal, majd ezt a játékok követik (21%). A dobogó harmadik fokára a térkép és navigációs programok állhattak fel a maguk 20 %-ával. Persze, ezeken felül is vannak népszerű appok: ilyenek például a időjárásjelentés alkalmazások, melyet a userek 19%-a használ, valamint különféle egyéb böngészőket is szívesen töltenek le telefonjukra (18%).
Az ingyenesség nagy vonzóerő
A megkérdezett elsősorban az ingyenes megoldásokat keresik, mindössze 12%-uk fizetett már valaha applikációért. Ez azt jelenti, hogy nagyjából 300 ezer felnőtt használt már fizetős appot, melyek átlagos ára 1000 forint körül alakult.
Kiderült, hogy a 325 és 570 forint körül mozgó alkalmazás árak tekinthető reálisnak. Az ennél olcsóbbaknál már felmerül a rossz minőség veszélye, viszont a másik irányban pedig már túl drágának tartják őket.
Hogy állunk „okosfronton”?
A Mediameter, Appmeter kutatása természetesen azt is vizsgálta, hogyan is áll össze az ország telefonhasználó tábora. Az eredmények szerint a magyar felnőtt lakosság egytizedének nincs saját mobiltelefonja, a tulajdonosok között pedig még mindig többségben vannnak a hagyományos készüléket használók (54% vs. 33%).
A fiatalabb korosztály körében (18-29 év) magasabb az okostelefon-penetráció, és régiókat tekintve inkább a közép-magyarországi rész emelkedik ki a sorból.
Az internethasználat a mobilon egyre népszerűbb a magyarok körében is, a kutatás azt mutatja, hogy ennek aránya igen magas. Az okostelefon tulajdonosok 90%-a használja valamilyen formában az internetet a telefonján. Hagyományos mobilok esetében pedig 9%.
A kutatásról: A Mediameter kutatása országosan reprezentatív minta alapján, 2 ezer fő személyes megkérdezésével történt.
Kapcsolódó cikkek
- Appra magyar! néven alkalmazásfejlesztő kampányt indít az IVSZ
- Itthon is megkezdi hódító útját a Lumia 1020
- Megújult Quickoffice Androidon és iOS-en
- Késik a BBM
- Okostelefonon nézhető, interaktív vígjátéksorozat indul
- A YouTube mobilapp offline módban is kínál élményt
- CIB mobilToken: jelszógenerátorral a biztonságosabb e-szolgáltatásokért
- A Chrome 29 elérhető iOS-re
- Magyarország jó úton jár a megújuló energiaforrások hasznosításában
- Cisco: igény van az átfogóbb kommunikációs megoldásokra
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.
Új korszak az elektromobilitásban
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is.
Mesterséges intelligenciával készítik össze az Unilever B2C webshopjának rendeléseit
Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége bővült és egy 14.500 négyzetméteres raktári terület kezelése mellett immár az Unishop raktárlogisztikai és fullfilment kiszolgálását is végzi.