Magunk után is kutatunk a Google-n

Czipperer Dia, 2013. október 2. 11:28

Egy friss felmérésből kiderül, hogy saját magunkat is rendszeresen leellenőrizzük a Google keresőben. Ma már egy álláshirdetésnél is döntő lehet az online jelenlét.

A Pew Research felmérése vizsgálta azt, hogyan viszonyulnak az emberek saját online jelenlétükhöz, valamint azt is, mennyit változott ez az idők során. A kutatás a Google 15 éves születésapja alkalmából készült.

 

Az eredmények szerint az emberek több mint felét érdekli, mit mutat róluk a Google, hogyan vannak jelen az online térben. 56%-uk rendszeresen kutat saját neve után a Google keresőjében, de a megkérdezett közel 80% kutatott maga után legalább egyszer.

 

 

 

A közösségi média ereje

 

Az idők során változtak a mutatók. 2011-ben még csupán a netezők 22%-át érdekelte, milyen találatokat ad ki a Google saját nevére, majd egészen 2009-ig növekedtek a számok. Azóta lényeges változás nem történt ezen a téren.

 

A közösségi oldalak elterjedésével sokkal nyíltabban vagyunk jelen az online térben, így kevésbé tulajdonítanak jelentőséget a keresőben megjelenő személyes információknak. Ezt támasztja alá az is – olvashatjuk a seo101.hu-n –, hogy a megkérdezettek 24%-a a közösségi médián ellenőrzi digitális lábnyomát.

 

A gazdag férfiak számára fontosabbak ezek az adatok

 

Bár a nemek közötti eltérés nem annyira jelentős, mégis a férfiakat valamivel jobban foglalkoztatja (58%), hogyan szerepelnek az online térben, mint a nőket (54%).

 

Iskolai végzettség szerint is találunk különbséget ezen a téren. Míg az általános végzettségűek csupán harmadát, addig felsőbb végzettséggel rendelkezők mintegy kétharmadát foglalkoztatja ez a kérdés.

 

A jövedelem szintén döntő tényező lehet. A felmérés kimutatta, hogy az alacsony jövedelemmel rendelkezők kevesebb, mint fele keres rá magára, ám a felső tízezernél ez az arány 66%-ra duzzad. Így összességében megállapítható, hogy a gazdag, iskolázott férfiak emelkednek ki a sorból.

 

Fontos a minőség

 

Egyáltalán nem elhanyagolható szempont az, milyen összképet közvetít rólunk a világháló, hiszen, ahogy a közösségi médián is ellenőriznek leendő munkáltatóink, úgy az egyéb, interneten fellelhető adatokra is kíváncsiak.

 

Olyannyira fontos ez a mutató, hogy a munkaadók 70%-a utasított már vissza jelentkezőt emiatt, ugyanakkor 85%-ra hatott pozitívan az illető online jelen

Kulcsszavak: Google kereső internet trend

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Április 5-én indul a ROAD MOVIE GUIDE – Tillával

Tavaly indult útjára a ROAD MOVIE sorozat, amely keretében a legnépszerűbb hazai előadók dalokkal és klipekkel mutatják be a számukra fontos városokat, tájakat. Az első öt dal mindegyike siker lett azóta. Ezekhez mind készült egy-egy önálló riportfilm is, amelyekben Tilla a zenekarokkal-előadókkal közösen mutatja be az érintett helyeket. A szobafogság idején itt az alkalom, hogy otthonunkból legalább virtuálisan körbejárjuk Magyarországot. A “ROAD MOVIE GUIDE Tillával” a Maradj Otthon! Fesztivál Facebook oldalán április 5-én 18 órakor a Bagossy Brothers Company-val indul és öt héten át vasárnaponként jelentkezik majd.

2020. április 3. 19:35

Díjmentes tranzakciókkal segíti a készpénzforgalom visszaszorítását a Moneytou a Viber felhasználóinak

Május 31-ig a felhasználók számára díjmentessé tette, és a kapcsolódó forgalmi költségeket is átvállalta a Viber üzenetküldő applikáció alatt működő Moneytou fizetési lehetőség szolgáltatója, a NeoPay Kft. Az akció célja kettős: nem csak a készpénzes tranzakciók visszaszorításában segítenek a járvány ideje alatt, hanem az online fizetési megoldásokat is népszerűsítik. 

2020. április 3. 18:00

A veszélyhelyzet alatt is bekapcsolja az E.ON a háztartási napelemrendszereket

Újra hálózatra kapcsolja a háztartási méretű kiserőműveket, például a háztetőkre telepített napelemrendszereket az E.ON a jövő héttől kezdődően. A társaság korábban ideglenesen felfüggesztette az ehhez szükséges munkákat, hogy a kialakult járványügyi helyzetben előbb megteremtse a lehetőségét, hogy azokat az ügyfelek és a munkatársak egészségének biztosítása mellett megfelelő felszereltséggel tudják elvégezni. 

2020. április 3. 16:37

Elindult Magyarország első virtuális tőkebefektetési piactere

Elindult Magyarország első virtuális tőkebefektetési piactere, amely kifejezetten azoknak az innovatív magyar startupoknak és cégeknek nyújt bemutatkozási lehetőséget, amelyek megoldást kínálnak a koronavírus-járvány okozta helyzetre, és segíthetik az ország gazdaságának újraindítását. Az Első Magyar Virtuális Tőkebefektetési Showroom (EMVITIS) felületén szakmai előszűrést követően közvetlenül a legnagyobb magyar tőkealapok és inkubátorházak befektetőihez juthatnak el a projektek gazdái. A hiánypótló digitális platformot már a közeljövőben tőzsdére tervezik vinni, hogy bárki részesülhessen az ország gazdasági talpra állásának sikeréből.

2020. április 3. 15:11

Napról napra növekszik a rendelkezésre álló tehetségek száma

A magyar vállalkozások egy hónapja számos szektorban még munkaerőhiányról számoltak be, a munkaerőpiaci változások miatt viszont mára napról napra nagyobb tehetségbázis érhető el a hazai elbocsátások és a külföldről hazatérő munkavállalók miatt is. Bár az álláshirdetések száma globálisan csökken, a versenyképes szektorok vállalatai már rájöttek, a hosszútávú munkaerőpiaci siker kulcsa az, ha a lehető legjobb megfelelőséggel rendelkező emberek csatlakoznak hozzájuk. 

2020. április 3. 13:55

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Több millióan kaphatnak ingyenes online védelmet áprilistól

2020. március 31. 12:57

Hogyan legyenek a gyerekek és a tanárok biztonságban a digitális oktatás ideje alatt is?

2020. március 25. 10:43

Hasznos tippek, hogy előnyünkre fordítsuk a bezártságot!

2020. március 24. 16:55

Koronavírusos átverést azonosított az ESET

2020. március 18. 09:11
online sportfogadás