Magunk után is kutatunk a Google-n
Egy friss felmérésből kiderül, hogy saját magunkat is rendszeresen leellenőrizzük a Google keresőben. Ma már egy álláshirdetésnél is döntő lehet az online jelenlét.
A Pew Research felmérése vizsgálta azt, hogyan viszonyulnak az emberek saját online jelenlétükhöz, valamint azt is, mennyit változott ez az idők során. A kutatás a Google 15 éves születésapja alkalmából készült.
Az eredmények szerint az emberek több mint felét érdekli, mit mutat róluk a Google, hogyan vannak jelen az online térben. 56%-uk rendszeresen kutat saját neve után a Google keresőjében, de a megkérdezett közel 80% kutatott maga után legalább egyszer.
A közösségi média ereje
Az idők során változtak a mutatók. 2011-ben még csupán a netezők 22%-át érdekelte, milyen találatokat ad ki a Google saját nevére, majd egészen 2009-ig növekedtek a számok. Azóta lényeges változás nem történt ezen a téren.
A közösségi oldalak elterjedésével sokkal nyíltabban vagyunk jelen az online térben, így kevésbé tulajdonítanak jelentőséget a keresőben megjelenő személyes információknak. Ezt támasztja alá az is – olvashatjuk a seo101.hu-n –, hogy a megkérdezettek 24%-a a közösségi médián ellenőrzi digitális lábnyomát.
A gazdag férfiak számára fontosabbak ezek az adatok
Bár a nemek közötti eltérés nem annyira jelentős, mégis a férfiakat valamivel jobban foglalkoztatja (58%), hogyan szerepelnek az online térben, mint a nőket (54%).
Iskolai végzettség szerint is találunk különbséget ezen a téren. Míg az általános végzettségűek csupán harmadát, addig felsőbb végzettséggel rendelkezők mintegy kétharmadát foglalkoztatja ez a kérdés.
A jövedelem szintén döntő tényező lehet. A felmérés kimutatta, hogy az alacsony jövedelemmel rendelkezők kevesebb, mint fele keres rá magára, ám a felső tízezernél ez az arány 66%-ra duzzad. Így összességében megállapítható, hogy a gazdag, iskolázott férfiak emelkednek ki a sorból.
Fontos a minőség
Egyáltalán nem elhanyagolható szempont az, milyen összképet közvetít rólunk a világháló, hiszen, ahogy a közösségi médián is ellenőriznek leendő munkáltatóink, úgy az egyéb, interneten fellelhető adatokra is kíváncsiak.
Olyannyira fontos ez a mutató, hogy a munkaadók 70%-a utasított már vissza jelentkezőt emiatt, ugyanakkor 85%-ra hatott pozitívan az illető online jelen
Kapcsolódó cikkek
- A neten női táskát vásárlók egyhatoda férfi
- Google: 12 év után forradalmi váltás
- A magyarok félnek, hogy megfigyelik őket
- Vetélytársra akadt a Google?
- A Google nagyobb az USA-ban, mint a Facebook, Twitter és a Netflix együttvéve
- Aki nem figyel, feleslegesen fizethet
- Fogyasztói hűség az okostelefonok világában – a hang- és adatminőség számít
- Easter egg a Google-tól
- Üzletépítés videotechnológiával
- A YouTube 8 éve
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Kevesebb mint a felére csökkent a kriptovaluták után fizetendő adó Magyarországon
Napjaink egyik állandó beszédtémája a kriptovalutákkal való kereskedés, az azokkal kapcsolatos ügyletek és az abból származó bevétel. Nemrég pedig megérkezett a törvénymódosítás, amely a kriptovaluták adózását szabályozza Magyarországon. A Process Solutions Kft. (PS) hazánk egyik vezető számviteli, adózási és bérszámfejtési szolgáltatásokat nyújtó vállalata fontosnak tartja a szabályok ismertetését, hogy ezen a kockázatokkal teli területen, legalább adókockázatok nélkül tudjunk kriptóval üzletelni. A PS adószakértőjének segítségével betekintést nyújtunk a kriptovaluták adózásának jelenlegi hátterébe.
Az OPPO tulajdonosok az elsők között próbálhatják ki az Android 13 béta verzióját
A Find X5 Pro a világon az egyik első olyan okostelefon, amelyen elérhető az Android 13 béta verziója. Az OPPO saját ColorOS rendszere további lehetőségeket kínál a fejlesztőknek, hogy testre szabhassák a márka csúcskészülékét.
1,2 milliárd forintos tőkebefektetés a Navitasoftnál
A masszív nemzetközi jelenléttel rendelkező, energiapiacra szakosodott Navitasoft az európai megújuló energiapiac kis szereplői felé fordul. A Kék Bolygó Tőkealap milliárdos befektetését olyan felhőalapú megoldások fejlesztésére fordítják, amellyel minden energetikailag használható eszköz (pl. solar panel, elektromos autó töltők, hűtőházak) az energiapiachoz csatlakozhat, és a tulajdonosa számára pénzt termelhet. A vállalat nem titkolt célja a tőzsdére lépés előkésztése.
Az AOC piacra dobja vadonatúj játékmonitorát
Az AGON by AOC – a világ egyik vezető, gaming monitorokat* – és IT-tartozékokat forgalmazó márkája – bejelenti a 68,58 cm-es (27 hüvelykes) AGON PRO AG274QZM rendkívül gyors, QHD felbontással és lélegzetelállító MiniLED IPS-panellel rendelkező 240 Hz-es gaming monitort. 576 dimming zónával rendelkező MiniLED háttérvilágításának köszönhetően az AG274QZM gyönyörűen passzol az IPS panel által biztosított markáns és színhű látványhoz.
A jövő szakembereit a Magyar Telekom támogatásával képzik
Székesfehérvári, miskolci és budapesti technikummal kezdett együttműködést a Magyar Telekom a távközlési szakma népszerűsítése, a szakirányú képzés támogatása, valamint saját szakemberutánpótlásának érdekében. Az intézmények most több száz eszközt kapnak a távközlési vállalattól oktatási célokra.