A neten is pláza-láz tombol
Az Allegro Group felmérése szerint a hazai internetezők több mint harmada használja vásárlásra is az internetet, és naponta már 60-100 ezren keresik fel a Grando.hu online plázát.
Magyarország vezető e-kereskedelmi vállalata, az Allegro Group és a Medián közös felmérése szerint a hazai internethasználók 7 százaléka vásárol rendszeresen a világhálón keresztül, míg további 29 százalékuk alkalmanként. Összesen így a netezők 36 százaléka él az online vásárlás lehetőségével, amely 4 százalékpontos növekedést jelent 2011-hez képest.
A 2011-ben indult Grando.hu online plázába naponta mintegy 60-100 ezren látogatnak el. Az online pláza átmenő forgalma az év első 8 hónapjában megközelítette a kétmilliárd forintot, amely 30 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest.
Az elmúlt 12 hónapban interneten vásárlók átlagosan 4,6 alkalommal vásároltak online, ami néhány tizedponttal alacsonyabb a korábbi évek átlagánál. Ugyanezen időszak alatt mintegy 9 százalék körüli tranzakciószám növekedés volt tapasztalható az e-kereskedelemben. Mindez pedig azt valószínűsíti, hogy az emelkedés nagy részét az internetezést elkezdő újabb fogyasztók adják. A vásárlók túlnyomó többsége, 73 százaléka az áru kézhezvételekor, utánvéttel fizet a Medián kutatása szerint. Mindig is ez volt a leggyakrabban választott fizetési mód, és aránya az elmúlt három év során alig változott.
Az Allegro Group és a Medián közös felmérésében az internetezők 35 százaléka valószínűsítette azt, hogy a következő egy évben is vásárol majd a világhálón, szemben a tavalyi 33, illetve az azt megelőző 31 százalékkal. Összességében tehát nőtt az online vásárlás potenciális tábora. Az internetes vásárlás legnagyobb előnye a netezők 48 százaléka szerint a kényelem, és 34 százalékuk jelölte meg az olcsóságot is az előnyök között. Fontos szempont az is, hogy kevésbé időigényes, mint a hagyományos vásárlás, illetve az internetezők 28 százaléka emelte ki azt, hogy jobban össze lehet hasonlítani az árakat.
Az elmúlt időszakban a forgalom túlnyomó részét a szezonális termékek adták. Nyáron a medence, és más üdülési termékek voltak kelendőek, és emellett például locsolótömlőből hetek alatt több ezer darab fogyott a Grando.hu-n. Most, a fűtési szezon közeledtével pedig ismét emelkedni kezdett a kereslet a fűtőberendezések, kazánok iránt.
Orova Balázs, az Allegro Group HU Kft. B2C üzletág igazgatója szerint a sikeres nyári kampánynak köszönhetően a növekedés kétszámjegyű volt.
Kapcsolódó cikkek
- A neten női táskát vásárlók egyhatoda férfi
- Az online csalások áldozatainak 41 százaléka sosem látja viszont pénzét
- Amerikában a szöveges üzenetek hódítanak az ezüstkorosztálynál
- A magyarok félnek, hogy megfigyelik őket
- Hazai ERP-felmérést készít az XAPT
- Cisco: igény van az átfogóbb kommunikációs megoldásokra
- Vezetés közben is a telefont nyomkodjuk
- Az NMHH a gyermekek tévénézési szokásait vizsgálja
- A férfiak „hűségesebbek”
- A netezők szeretnek nyerni
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A magyar vállalkozások háromnegyede megbukna az adatbiztonsági megfelelésen
Az informatika az életünk alapvető eszköze, amely a mindennapjainkban és az üzleti világban is meghatározó szerepet játszik. Ennek tudatában azt gondolhatnánk, hogy az IT menedzsment jelenleg minden vállalkozás életében az egyik legfontosabb prioritás. Ennek ellenére a legtöbb hazai cégvezető még 2023-ban is figyelmen kívül hagyja azt, hogy cége milyen informatikai megoldásokat használ.
Kutatók Éjszakája az ELTE Informatika Karán
Az ELTE Informatikai Kar idén is csatlakozik az Európa-szerte megrendezésre kerülő ingyenes eseménysorozathoz, melynek célja a tudomány és a kutatói életpálya népszerűsítése.
Egyesültek a hazai e-sport szervezetei a HUNESZ tisztújító közgyűlésén
Beolvadt a Magyar E-sport Szövetségbe (HUNESZ) a korábbi Nemzeti Gaming és Esport Sportági Szövetség (NGES), így egyesültek a hazai e-sport szervezetei. A HUNESZ 2023. szeptember 23-án megtartott tisztújító közgyűlésén az elnökségi tagok mellett egyúttal az új elnököt is megválasztották Rékasi Tibor, a Magyar Telekom vezérigazgatója személyében, a korábbi alapító elnök, Biró Balázs György főtitkárként viszi tovább a Szövetség szakmai vezetését.
A média jövőjéről és a mesterséges intelligencia hatásairól szólt a legutóbbi Médiamítoszok-beszélgetés
A trendek jönnek és mennek a médiában és a kreatív iparban, de a mesterséges intelligencia (MI) most már feltehetőleg velünk marad. Hogyan formálja az MI a média jövőjét, hogyan lehet etikusan használni, és mire figyeljünk oda médiafogyasztóként? A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatudományi Intézete által szervezett Médiamítoszok című beszélgetéssorozat negyedik alkalmán ezeket a kérdéseket járták körbe neves kutatók és piaci szereplők. A beszélgetést prof. dr. Aczél Petra, a Médiatudományi Intézet kutatásvezetője moderálta.
Az IoT az alapokkal kezdődik
Számos, egymást kiegészítő technológia fejlődésének köszönhetően az Internet of Things (IoT) egyre gyorsuló növekedési pályán halad. Az 5G megjelenése zökkenőmentesebb végfelhasználói élményt biztosít a nagyobb számú összekapcsolt eszköz számára, a blockchain megkönnyíti az IoT-eszközök nyomon követését, a mesterséges intelligencia és a gépi tanulás pedig könnyebben hozzáférhetővé és alkalmazhatóvá vált, ami az eszközfunkciók szélesebb körét teszi lehetővé az összekapcsolt ökoszisztémában.