Három hónapos az e-útdíj

Egyre népszerűbb a szolgáltatás

forrás: Prím Online, 2013. október 7. 16:17

Egyre többen választják a fedélzeti egységgel (OBU) történő útdíj-bevallást a viszonylati jeggyel szemben: szeptemberben 34%-kal nőtt a WebEye Magyarországhoz érkező megkeresések száma augusztushoz képest.

A kezdeti bizonytalanság után szeptemberben ismét új lendületet vettek az e-útdíj megkeresések. Három hónappal ezelőtt a rendszer tesztidőszak nélkül indult el, emiatt az első hetekben számos problémával élesben kellett szembesülniük a résztvevőknek. Sokan ezért a kivárás mellett döntöttek és nem kötelezték el magukat egyik bevallási közreműködő mellett sem, hanem viszonylati jeggyel oldották meg az útdíj fizetést. Mára azonban közel 50 000 fuvarozó regisztrálta járműveit a rendszerbe.


 

Ez azonban hosszú távon nem a legelőnyösebb megoldás, hiszen viszonylati jegy vásárlását követően például nem változtatható meg sem az útvonal sem a jármű tengelyszáma, ami felesleges plusz kiadásokat eredményez a fuvarozók számára. Ráadásul jegyvásárlásnál a köztes pontok megadása nélkül a viszonylati jegyes rendszer automatikusan a legdrágább útszakaszra irányítja a fuvarozót.

 

Bagossy Tamás, a WebEye Magyarország ügyvezetője arról számolt be, hogy jelenleg a fuvarozóknak közel 45%-a használ fedélzeti egységet a díjfizetésre és 55%-uk vásárol viszonylati jegyet. Óránként 14 000 virtuális jegytépést regisztrálnak, ami közel 34%-os növekedést jelent a nyári hónapokhoz képest.

 

A magyarországi e-útdíj rendszer sajátossága, hogy már meglévő többszereplős telematikai piacra építkezett: jelenleg 23 bevallási közreműködő fedélzeti egységei közül választhatnak a fuvarozó vállalatok. Nem mindegy azonban, hogy melyik szolgáltató mellett teszi le a voksát az úthasználó, mivel komoly különbségek tapasztalhatóak a termékek között.

 

Bár az elmúlt hónapokban nagyrészt kiszelektálódtak a gyenge minőségű eszközök, még ma is sokan próbálnak olcsó, kevésbé megbízható OBU-kat értékesíteni. Ezeknél nagyon magas a meghibásodás kockázata, ami nem várt útdíj-bírságot vonhat maga után, melynek nagysága ráadásul szeptember 1-jétől több százezer forint is lehet. Érdemes tehát fokozottan figyelni a választásnál és a stabil múltú, megbízható szolgáltatók minőségi termékeit keresni.



 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Itt a Microsoft MI-alapú virtuális asszisztense

Épp most lépünk be a mesterséges intelligencia által meghatározott korszakba – egy olyan új világba, amelyben alapvetően változik meg a technológiához való viszonyunk, és az is, hogy milyen előnyöket kínál számunkra a technológia. 

2023. szeptember 24. 15:52

Kontakt jelnyelvi tolmácsszolgáltatás a Telekomnál

2023. szeptember 24-étől a Magyar Telekom 29 üzletében és telefonos ügyfélszolgálatán jelnyelvi tolmácsszolgáltatás vehető igénybe a hallássérült ügyfelei akadálymentes kiszolgálása érdekében.

2023. szeptember 24. 11:44

MI-vel teszi hatékonyabbá és fenntarthatóbbá a cégek működését a Schneider Electric

Mesterséges intelligencia (MI) megoldással egészíti ki EcoStruxure Resource Advisor megoldását a Schneider Electric, a lépésnek köszönhetően a vállalati döntéshozók még gyorsabban férhetnek hozzá a cégük energiafelhasználási és fenntarthatósági adataihoz. Az új rendszer zártkörű béta tesztje szeptemberben indul és várhatóan az év végén, illetve 2024 elején lesz szélesebb körben is elérhető.

2023. szeptember 24. 10:16

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az idei Gyurós Tibor-díjazottak

2023. szeptember 20. 15:17

Diákokat, női vezetőket és roma fiatalokat is támogatnak a Morgan Stanley munkatársai

2023. szeptember 18. 13:16

Hat érmet hoztak haza a magyar diákok a Nemzetközi Informatikai Diákolimpiáról

2023. szeptember 4. 15:38

Harminc évre előre tekintenek a 30. MENTA konferencia előadói

2023. augusztus 31. 12:59