Létrejött a Szalay Annamária Média Alapítvány

MTI Sajtóadatbank, 2013. október 15. 09:39

A Szalai Annamária által kitűzött célokat, elsősorban a gyerekeknek és a fiataloknak az elektronikus média káros hatásaival szembeni védelmét tartja kiemelt feladatának a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság egykori elnökének emléket állító alapítvány – erről a szervezet alapítói és kuratóriumának elnöke számolt be.

Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter, a Szalay Annamária Média Alapítvány kuratóriumának elnöke azt mondta: egykori politikustársa a média területén következetesen helyezte előtérbe azokat a szempontokat, amelyek védik a fiatalokat, fejlesztik médiaértésüket.
 

A miniszter fontosnak nevezte, hogy mindezen célok megvalósítása nem egy állami keretek között működő intézmény, hanem egy civil kezdeményezés által jön létre. Mint mondta, az alapítvány – Szalai Annamária szellemiségének megfelelően – a keresztény, valamint a nemzeti értékekre, a határon túli médiára is épít.
 

Beszámolt arról is, hogy március 15-én, a sajtószabadság napján ösztöndíjpályázatokkal kívánják támogatni azok tevékenységét, akik segítik a szervezet céljainak megvalósítását.
 

Kálomista Gábor producer, alapító is fontosnak nevezte, hogy fennmaradjon Szalai Annamária szellemisége, amellyel munkáját végezte, valamint megalkuvás nélküli céltudatossága. Mint mondta, az üzleti világ olykor áthág erkölcsi normákat, az alapítvány azonban azért dolgozik, hogy azok fennmaradjanak a felnövekvő generációk számára.
 

Szalai Balázs, a hatóság április 12-én elhunyt elnökének bátyja elmondta: Szalai Annamária sokat dolgozott azért, hogy céljai megvalósuljanak a magyar médiában, munkáját azonban nem tudta befejezni, így testvérei, barátai ennek érdekében kezdeményezték az alapítvány létrehozását.
 

Az alapítvány kuratóriumának titkári feladatait Hős Gábor látja el. Tagja lesz még Vitézy Zsófia, Haffner Adrienn és Janig Péter kórházlelkész, aki utolsó útjára kísérte Szalai Annamáriát. Az alapítvány hétfőn alakult meg, alapító okiratát a sajtótájékoztató keretében írták alá a résztvevők.
 

Szalai Balázs az MTI-nek elmondta: az alapítvány elnevezésében azért írják ipszilonnal az elhunyt médiapolitikus nevét, mert Szalai Annamária halála előtt visszatért a család nevének eredeti, történelmi írásához.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Az ABB eladta az Energetikai Hálózatok üzletágát a Hitachinak

Az üzletág eladása lehetővé teszi, hogy az ABB a kulcsfontosságú piaci trendekre és vevői igényekre, így a közlekedés és az ipar villamosítására, az automatizált gyártásra, a digitális megoldásokra, valamint magasabb szintű, fenntarthatóbb termelékenységre koncentráljon. 

2020. július 4. 18:09

A kisvállalkozásoknak is egyre biztonságosabb a felhő

A hálózati kommunikációs gyártó Zyxel bejelentette a Nebula Felhő Hálózati Megoldás legújabb frissítését. A tajvani központú vállalat ezzel az iparágban elsőként DPPSK funkciót kínál a biztonságosabb vezeték nélküli hálózatokhoz a KKV-k számára, akik így felhőből vezérelhető hálózati szolgáltatásokat is képesek nyújtani a Nebulán keresztül.

2020. július 4. 16:14

Új Webex fejlesztésekkel támogatja a Cisco a távmunkát és a visszatérést az irodákba

A távoli munkavégzést támogató biztonságos együttműködési megoldások az elmúlt időszakban kiemelten fontossá váltak – nemcsak az IT-vezetők számára. A Cisco piacvezető együttműködési megoldása, a Webex idén áprilisban félmilliárd bejelentkezést regisztrált, a résztvevők pedig összesen 25 milliárd percet töltöttek a platformon. Ez a megszokott forgalom háromszorosa volt. 

2020. július 4. 14:25

20%-kal nőtt a televíziók átlagos képátmérője az elmúlt öt évben

A háztartásokban világszerte egyre nagyobb televíziók jelennek meg, az átlagos méret az elmúlt öt évben 40-ről közel 48 colosra nőtt* , ez pedig a magyar otthonokban is meglátszik. Legyen szó régi eszközök cseréjéről, az első okostévéről, vagy a család harmadik készülékéről, a hazai felhasználók 73 százaléka számára fontos a képátmérő egy új tévé vásárlásakor, így a használatban lévő készülékek több mint egy harmada 43 colosnál is nagyobb, négyötöde pedig 5 évnél fiatalabb. 

2020. július 4. 11:48

Tovább nőtt a Huawei márkaértéke

A Huawei a tavalyi évhez képest két helyet javítva az előkelő 45. helyen végzett a BrandZ idei Top 100-as listáján. A cég zsinórban ötödik alkalommal kapott helyet a legértékesebb nemzetközi márkákat felvonultató rangsorban, márkaértéke kilenc százalékkal, 29,4 milliárd USD-re nőtt az elmúlt egy évben. 

2020. július 4. 10:01

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Újdonságok a szegedi informatikatörténeti kiállításon

2020. július 3. 18:53

Új funkcióval bővült a WIWE

2020. június 15. 16:23

Fél évig ingyenes az Adverticum „DataMe DMP adatok" szolgáltatása

2020. április 30. 09:47

Az LG történetének legjobb üzemi eredményét érte el 2020. első negyedében

2020. április 29. 17:15
online sportfogadás