Az internetes oldalaknak csak három típusát látogatjuk rendszeresen

forrás: Prím Online, 2013. november 5. 13:05

Az Ipsos nemzetközi felmérése szerint ugyan oldaltípusok tucatjai várják az olvasókat, csupán három kategóriát nézeget legalább heti gyakorisággal az internetezők több mint fele.

Olyan keresőoldalak, mint pl. a Google  az online közönség 74%-át csábítja hetente egy vagy több alkalommal.  Nálunk ez az arány 67%. A közösségi oldalak, mint pl. a Facebook rendszeres táborát a netezők 64%-a alkotja. A magyar internetezők körében ez a kategória még kedveltebb: 78%. A webes levelezés 55%-nál motivációs tényező. Honfitársaink esetében ez az arány ennél magasabb: 68%. Magyar viszonylatban érdekes, hogy a fentieken túl  a netezők több mint felét vonzzák rendszeresen még a hír- és információs oldalak (60%), az időjárásról tájékoztató honlapok (55%), az olyan megosztó és feltöltő oldalak, mint pl. a YouTube (52%), illetve a hirdető oldalak (50%).

S vajon melyek azok a helyek, amelyek a legkevesebb voksot kapták? 8%-nyian keresik fel rendszeresen a különböző képmegosztókat (pl. Flickr, Picasa), az olyan nálunk még kevésbé elterjedt tematikus blog gyűjtőoldalakat, mint pl. a Tumblr és a Pinterest, valamint a divattal foglalkozó oldalakat. Magyarországon ezek az arányok csupán 6, ill. 2%-ot jelentenek. Érdekes, hogy az online társkereső oldalak rendszeres látogatottsága elenyésző: 5%. A magyar netezők a maguk 7%-ával valamivel aktívabbak a nemzetközi átlagnál.


A piackutatóknak azonban érdemes megvizsgálniuk az alacsonyabb látogatottságú oldalak demográfiai összetételét, hogy célirányosabban szólíthassák meg potenciális közönségüket.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Tízezer könyvvel támogatja a Libri a Kórházszövetséget

A Libri Könyvkereskedelmi Kft. szeretne segíteni azoknak az egészségügyi dolgozóknak és betegeknek, akik a koronavírus idejére karanténba szorultak. A Libri a Magyar Kórházszövetségen keresztül 13 budapesti kórházba juttatja el könyvadományait. 

2020. április 4. 13:57

Így dolgozik egy értékesítő csapat a koronavírus idején

Hogyan tartható a lélek koronavírus-járvány idején a több száz fős értékesítő csapatban, akik nap mint nap az üzletekben teljesítenek szolgálatot, napi kapcsolatban az ügyfelekkel, akik számítanak a segítségükre, mert a biznisznek mennie kell tovább? Telenor-szubjektív a frontvonalból Oláh Gábor lakossági értékesítési igazgatóval kihívásokról, vezetői támogatásról, motivációról és összetartásról. 

2020. április 4. 11:40

Adatvédelem az online oktatási időszakban

A Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat, mint a Safer Internet Program (SIP) hazai konzorciumvezetője fontosnak tartja a gyerekek online biztonságát, így a koronavírus okozta megváltozott körülmények miatt otthoni oktatásban részt vevő gyerekek online biztonságát. Éppen ezért a gyermekek vonatkozásában a korábban sokszor emlegetett adatvédelem kérdése újra terítékre kerül, sőt mi több, a távoktatás miatt a gyermekekre vonatkozó adatvédelem még fontosabb, mint korábban. 

2020. április 4. 09:31

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Több millióan kaphatnak ingyenes online védelmet áprilistól

2020. március 31. 12:57

Hogyan legyenek a gyerekek és a tanárok biztonságban a digitális oktatás ideje alatt is?

2020. március 25. 10:43

Hasznos tippek, hogy előnyünkre fordítsuk a bezártságot!

2020. március 24. 16:55

Koronavírusos átverést azonosított az ESET

2020. március 18. 09:11
online sportfogadás