Újra elérhető Kínában a Reuters és a The Wall Street Journal kínai nyelvű oldala

MTI Sajtóadatbank, 2014. január 8. 08:36

Két hónapnyi büntető célzatú blokkolás után újra elérhető a Reuters hírügynökség és a The Wall Street Journal című lap kínai nyelvű oldala a nagy kínai tűzfalon belülről.

A két honlap elérését november közepe óta lehetetlenítették el a cenzorok, miután azok az amerikai JPMorgan Chase & Co. megkérdőjelezhető gyakorlatáról közöltek írást, azt állítván, hogy az óriásbank vezető kínai politikusok gyermekeit alkalmazta, illetve az ő érdekeltségeikkel kötött üzletet.
 

A pozíciókért és szerződésekért cserébe nyereséges üzletek biztosítását kérték állami tulajdonban lévő cégekkel, illetve befolyásos kapcsolataikra hivatkozva piaci jelenlétüket erősítették - volt olvasható a portálokon a The New York Times (NYT) lap cikke nyomán. A cn.reuters.com és a cn.wsj.com oldalak feltehetően a múlt hét végén kerültek le a feketelistáról, az enyhítés pontos oka ugyanakkor nem ismeretes.
 

A kelet-ázsiai ország cenzorai a honlapok blokkolását gyakorta alkalmazzák büntetésként a nagy külföldi hírportálokkal szemben. A Reuters és a The Wall Street Journal mellett a Bloomberg hírügynökség és a NYT is ennek a gyakorlatnak az áldozatává vált. Előbbi internetes portáljának megnyitását a Hszi Csin-ping elnök családjának vagyoni helyzetét boncolgató írása, utóbbi elérését a korábbi miniszterelnök, Ven Csia-pao és családja gazdagodását nagyító alá vevő cikke miatt másfél éve lehetetlenítik el a kínai interneten.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak ‘Az Év Honlapja’ 2022 díjazottjai!

2023. január 27. 09:47

Látássérülteknek fejlesztett eszköz nyerte az LG versenyének fődíját

2023. január 26. 14:02

Közeleg a 31. Magyar Innovációs Nagydíj felhívás beadási határideje

2023. január 16. 18:51

A Bullitt műholdas szolgáltatása lefedettlenség esetén is biztosítja az üzenetküldést

2023. január 9. 15:46