CES: Hogyan közvetítene az autóipar újdonságairól a Snapchat?

Horváth László, 2014. január 12. 13:46

Snapchat? Egyre gondolunk? A teenagerek szexcsevegő site-jára? Mi köze ennek a médiához? Vagy pláne az autóipar informatikai újdonságait szemügyre vévő tudósításunkhoz? 

A dolog megértéséhez fussunk végig az internet teremtette kommunikációs csatornák rövid történelmén.  A levelet, amit a posta kézbesített, mintegy húsz éve váltotta fel az e-mail. Amint az AOL bevezette, meghódította a világot, ettől kezdve, a cégek, szervezetek és magánemberek már ezen a csatornán kommunikáltak. Természetesen a média is kihasználta ezt a lehetőséget, hírlevelek közvetítették a híreket. Megjelentek a piócák is, akik millószámra küldenek ki valódinak látszó álüzeneteket, és nyilvánvaló, hogy birtokba vették az eszközt a bűnözők is, akik az új mediát kihasználva csalnak ki pénzeket a jóhiszemű felhasználóktól nigériai stílusban… Már már úgy nézett ki, hogy mindenki ezt az egy csatornát fogja használni, amikor… 
 

Amikor megjelent a social-media, ahol felhígult céges üzeneteket próbáltak meg a PR-osok “cool”-ra hangolni.  És mire megszokná az ember, hogy a cégek milliókat költenek ostobán Facebook “like”-okra, már ott kopogtat  a Twitter is, majd annak a legyerekesített változata, a 3 milliárdos vételi ajánlatot visszautasító Snapchat, amit senki nem vesz komolyan a cégeknél, hisz ezt nyilvánvalóan teenagereknek szánták szexuális üzenetküldésre…  Melyik cég merné ezen a - saját magát letörlő - eszközön terjeszteni üzeneteit?
 

Nos, van ilyen!

 
Amikor a Mashable – úgyis mint a technológiai újdonságok egyik - ha nem a legerősebb – szócsöve kiküldött egy tweetet arról, hogy ők Snapchaten fogják közvetíteni a CES-t, akkor jómagam – meg gondolom mások is – kissé csodálkozva néztünk: hát ez vajon miképp néz majd ki?
 
 

És megszületett a válasz: nagyon jól!

 
 
A CES-hangulat legjobb megjelenítője ily módon a digitális média legújabb szupercsatornája. Már a reptérre érkezéskor megfogja az embert a tömeg, a mega-bazári csillogás, a (20.000!) terméket próbálgató geek ifjak hada, a fény, a zaj… A Snapchatet használó Mashable riporter arra érzett rá nagyon jól, hogy a fontos pillanatokat néhány másodpercre felvillantó képek, a gyors váltások a termékek között valami soha nem látott módon fejezik ki ennek a modern bábeli technológiai kavalkádnak a szellemét, az úgynevezett CES-feelinget!
 
Az alábbiakban néhány olyan pillanatot próbálunk felidézni Snapchat-Mashable tömörséggel, amelyek az autóipar informatikai innovációját mutatják, hiszen ma már az autó is – miképp minden – tulajdonképpen egy számítógép.
 

A korábbi években a CES-en a Lamborghinik, Ferrarik, a kultusz-autónak számító Minik, Fiatocskák, Teslák, Lotusok  képviselték az autóipart, de rajtuk keresztül a hagyományos fogyasztói elektronikát igyekeztek demonstrálni a gyártók, vagyis szerepeltetésük legfőbb célja az volt, hogy minél nagyobb és hangosabb egyedi beszerelésű hangszórók bömbölhessenek bennük, vagy éppen beépítsék a tabaletet és más informatikai eszközöket. De hát tudjuk, hogy maga az autó is fogyasztási cikk, sőt egyre inkább fogyasztói elektronika, így nem csoda, ha az utóbbi időkben az autók a CES egyik főszereplőivé léptek elő. 
 
Mindezt a Ford kezdte tavaly az integrált kommunikációs rendszerrel – s ezzel a nappali szobát vitték be az autó utasterébe az iPad-től a hotspot-ig egy sor kényelmi és kommunikációs szolgáltatást nyújtva. Az idén már ennél jóval előrébb járunk, hisz itt van a Google autó, az első olyan önmagát vezető autó, amelyet több nyugati-parti államban engedélyeztek is már. Azt, hogy az informatika mennyire eluralja az autóipart, talán épp ez mutatja leginkább: nem egy százéves autógyár rukkolt elő az egyik legnagyobb innovációval, hanem egy keresőmotorjával hírnevet szerzett szoftvercég. Az Audi elnöke szerint a 2050-re kiépülő megavárosokban másképp már nem is nagyon lehet majd közlekedni… 
 

No, akkor nézzük az Audit, amely mindig is különleges autónak számított a német márkák között: nem exhibicionista, mint a BMW, nem lustítóan kényelmes nyugdíjasautó, mint a Mercedes, és nem szuparagresszívan extravagáns, mint a Porsche. Azt is mondhatnánk, amit Rupert Stadler, a cég igazgatótanácsának elnöke hangsúlyozott a show-n, hogy emberi, vagyis attól még, hogy az autó saját magát is el tudja vezetni, a sofőr nélküli autó is az ember használatára lett teremtve. A látványos lézershow és az éjszakában villogó táncosok bemutatója arról a változásról szólt, hogy most már a teljesítmény és a gazdaságos fogyasztás nem egymást kizáró fogalmak, hála a kifinomult elektronikának, a bemutatott - kihívóan vörös - 700 lóerős csoda-Audi képes 90 mérföldet megtenni egy gallon benzinnel… 
 
Az is megtalálja persze a magáét, aki a revolució mellett az evoluciót tartja számon, és arra kíváncsi, hogy mit fejlődött tavaly óta mondjuk a világítás az autókban: nos a szuper Audiban a LED lámpasort immár lézer lámpával egészítették ki, három amerikai futballpályányi utat világítva meg így a vezető számára. És akkor még nem beszéltünk az integrált infotaintment rendszerekről, amelyek mini koncerttermet, internet-kávézót, mozit egyaránt kínálnak, és egyben el is vezetik az utasokat egyik helyről a másikra kényelmesen, stresszmentesen.
 
 
Bár kiemeltük a Google-t, azért lassan a nehézipar is felzárkózik: az elektronikai ipar a Moore törvényének sebességével húz maga után szinte minden gyártót. 
 
 
Aki kivárta a hosszú sort, az például el is vhette egy próbakörre a BMW első teljesen elektromos  autóját. Az irányító rendszer már ebben is közel azonos szinten figyeli a környezetet (radarokkal, videókamerákkal, műholdas vevőkkel), mint az önvezető autók esetében.
 
 
A Chrysler arra  fókuszált, hogy a sofőr minél több mindent tudjon beállítani a Uconnect elnevezésű infotaintment rendszeren úgy, hogy közben ne kelljen elvennie a kezét a kormányról. A Continental hangfelismeréssel, kiemelt displayekkel (head-up displays – HUD) tette biztonságosabbá a vezetést, 360 fokos kamerájuk pedig olyan újdonság, amit még nem láttam másoktól.
 
 
A Toyota nagyon gyorsan köröző háromkerekű városi kisautója egy ürkapszulára emlékeztető mini-járgány koncepció, vizcsepp formájú, gyönyörű műalkotás.
 
 

És ha már elkalandoztunk a műszaki újdonságoktól az esztétikáig, említsük meg az Oklahomából ideszállított 1950-es Studebaker-t is, az arra sétálók mindegyike elámult a gyönyörű darabon: designban és vízióban is összevethető az összes modernnel. Igaz, ne feledjük, a múlt század közepén még az autóipar volt az internet, akkor nem fordulhatott volna elő, hogy mondjuk egy hajógyár csinálja meg az első elektromos autót… 
 
 
 Lásd még: 
 

Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Kihirdették az idei Vodafone Digitális Díj nyerteseit

Kéz-ortézis, nyelvtanulást segítő szoftver és idősek számára készített videóhívó gomb is található az idei díjazottak között. A Vodafone Magyarország Alapítvány által kiírt, 15 millió forint összdíjazású pályázatra olyan projektekkel lehetett nevezni, melyek a digitalizáció segítségével kínálnak megoldást napjaink legégetőbb kihívásaira. Ebben az évben összesen 118 pályázat érkezett három kategóriában (Digitális Társadalom, Digitális Esélyegyenlőség, Környezetvédelem és Fenntarthatóság), továbbá egy Inkubációs Különdíjat is kiosztottak. 

2022. június 24. 09:44

Kiválóan szerepeltek a magyar csapatok az európai RoboCupJunioron

A vártnál is több éremmel, számos magas szakmai elismeréssel tértek haza a magyar diákcsapatok az Európai RoboCupJunior bajnokságról, amelyet idén Portugáliában rendeztek meg június 1. és 4. között. A nemzetközi robotikai versenyre az idén 15 éves Magyar Ifjúsági Robot Kupa válogatóversenyről kerültek be a budapesti és a nyíregyházi versenyeken tartott ligákon legjobban szereplő magyar diákok.

2022. június 7. 18:05

Zseniális ifjú innovátorok

Nyolcvankettő fiatal versenyző dolgozta ki kiemelkedő természet-tudományos, ill. műszaki projektjét a 31. Ifjúsági Tudományos és Innovációs Tehetségkutató Versenyre. A zsűri kiválasztotta a legjobb projekteket, a hivatalos eredményhirdetésre és a díjak átadására június 13-án a Magyar Tudományos Akadémián kerül sor.

2022. május 31. 12:40

27. Év Menedzsere Díjátadó Gála

A Menedzserszövetség május 21-én, immáron 27. alkalommal rendezte meg legfontosabb és legkülönlegesebb eseményét, az Év Menedzsere Díjátadó Gálát, a magyar vállalatvezetők Oscar-ját, ahol a 2021-es év legkiválóbb vezetőit díjazták 8 kategóriában. 

2022. május 23. 14:59

Magyarországon nyílt a világ első pénztármentes kávézója

A Kende Gastro Zrt. a világ első pénztármentes kávézóját hozta létre Magyarországon. A TAKE IT EASY! 100 négyzetméteres bemutató üzletében 21 kamerát kapcsoltak össze a mesterséges intelligenciával, amely nyomon követi a vásárlást. Az automatizált kiskereskedelmi egységgel 2022-ben a Trade Magazin és a Hungexpo innovációs termékversenyén első helyezést értek el Technológiai Kategóriában. A technológiával a pandémia sújtotta kereskedelmi ágazatot szeretnék támogatni.

2022. május 13. 14:00

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A hatás mechanizmusát keresik az IVSZ MENTA 2022 előadói

2022. június 30. 12:40

Az ESET új, hálózati szintű megoldást kínál a távközlési és internetszolgáltatók számára

2022. június 23. 11:24

A raktár nélküli webshopoké a jövő

2022. június 19. 13:24

Átadták az Országos Ifjúsági Tudományos és Innovációs Tehetségkutató Verseny díjait

2022. június 13. 17:27