Amerikai internetes cégek ismertették a nemzetbiztonsági megkeresések nagyságrendjét

MTI Sajtóadatbank, 2014. február 4. 09:01

Több vezető amerikai internetes cég is nyilvánosságra hozta helyi idő szerint hétfőn, hogy a külföldi hírszerzést felügyelő titkos bíróság (FISC) végzése alapján 2012-2013-ban milyen nagyságrendben szolgáltatott ki adatokat nemzetbiztonsági nyomozások céljára.

Az adatokból kiderül, hogy az Egyesült Államok szakszolgálatai több tízezer amerikai állampolgárra vonatkozóan kértek be adatokat a Google, a Microsoft, a Yahoo, a Facebook, a LinkedIn és a Tumblr szolgáltatótól. A cégek a múlt héten állapodtak meg a washingtoni igazságügyi minisztériummal a kényszerű együttműködésre vonatkozó adatok hozzávetőleges közléséről. A Google-t 2012 utolsó hat hónapjában 12-13 ezer, 2013 első felében pedig 9-10 ezer ügyfelére vonatkozó adatok kiszolgáltatására kötelezték. A több mint egymilliárd felhasználóval rendelkező Facebooktól az első időszakban 4-6 ezer, a másodikban 5-6 ezer felhasználóval kapcsolatban kértek információkat.
 

Amíg a Microsofttól a FISC által felhatalmazott nyomozó hatóságok a tavalyi év első felében 15-16 ezer kliensre vonatkozó adatokat igényeltek, addig a Yahoo esetében ez a nagyságrend 30-31 ezres volt. A Yahoo közölte, hogy az információkérések felhasználóinak mindössze 0,01 százalékára (minden tízezredik felhasználóra) vonatkoztak. Az Apple a múlt héten hozta nyilvánossággal, hogy 249 felhasználójáról kértek adatokat 2013 első hat hónapjában.
 

Az érintett cégek hangsúlyozták, hogy a kényszerű adatszolgáltatás felhasználóiknak csak egy igen kis hányadára vonatkozott, nemtetszésüknek adtak hangot a titkos adatgyűjtés több aspektusával kapcsolatban, és reményüket fejezték ki, hogy a hétfői adatközlés csak az első lépés a nagyobb nyilvánosság megteremtése felé.
 

A kormányzattal megkötött alku értelmében a cégek legalább hathónapos késleltetéssel tájékoztathatják csak a közvéleményt, és nem térhetnek ki a megkeresések részleteire. A megállapodás keretében a szolgáltatók visszavonták keresetüket a FISC által elrendelt megfigyelésekkel kapcsolatban.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Az ár vagy a környezettudatosság miatt veszünk használt cuccot?

Nemzetközi kutatás alapján a vásárlók 71 százaléka számára kulcstényező a termék környezeti hatása. Itthon ugyanez az arány mutatkozik meg, a legtöbben (72%) szívesen vásárolnak olyan terméket, amellyel a környezetért is tesznek. Ennél jelentősen kevesebben (31%) többet is fizetnének egy-egy zero waste holmiért – derül ki a Vatera legfrissebb felméréséből. A kutatás rávilágított arra, hogy a felhasználókat bár jellemzi a környezettudatos gondolkodásmód, a mindennapok gyakorlatában nem nyilvánul meg ekkora mértékben, ezért a Vatera újításokat vezet be az oldalán, hogy segítse felhasználóit a tudatos döntésekben. 

2019. szeptember 20. 12:04

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Mától rendelhetők az Apple legújabb termékei

Nem omlik össze az ekereskedelem: egy év haladék az erős ügyfélhitelesítésre

2019. szeptember 11. 08:34

A budapesti ITU Telecom World kulcsszava az 5G

2019. szeptember 9. 23:51

Az ESET az egyetlen kihívó a végpontvédelem területén

2019. szeptember 3. 13:26

30 év a hazai KKV vállalkozások fejlesztéséért

2019. szeptember 1. 13:27
online sportfogadás